Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har erfaring med reisesykearmbånd? Den fås kjøpt på apotek og skal funke mot reisesyke. Den ser ut som en litt brei armbånd med plastkule som plasseres over hovedpulsåra. Blir man sjø/bilsyk skal man presse kulen mot pusåren og kvalmen skal angivelig gi seg.

Noen som har noen erfaringer med den?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fungerte fint på buss/båt for min del, så der vil jeg anbefale det. Men i svangerskapet kasta jeg opp like fullt med eller uten armbånd.

Anonym poster: add713a485918f23b882c5b9d5e658e1

Skrevet

Aha! Godt å høre! Vi skal seile i 10 dager og jeg vet ikke helt hvordan jeg tåler sjø :P

Synes bare det høres så rart ut at det å trykke en plastkule mot pulsåre kan hjelpe mot kvalme...

Skrevet

Aha! Godt å høre! Vi skal seile i 10 dager og jeg vet ikke helt hvordan jeg tåler sjø :P

Synes bare det høres så rart ut at det å trykke en plastkule mot pulsåre kan hjelpe mot kvalme...

Det er som du kanskje veit akupunktur, akupunkturpunktet (?) for kvalme ligg ca 3 fingerbreidde frå handflata startar, der du kan kjenne 2 sener på underarma. Det er veldig viktig at du brukar armebandet rett, for at det skal ha noke innvirkning på kvalmen. Håpe det virkar for deg!

Skrevet

Det er som du kanskje veit akupunktur, akupunkturpunktet (?) for kvalme ligg ca 3 fingerbreidde frå handflata startar, der du kan kjenne 2 sener på underarma. Det er veldig viktig at du brukar armebandet rett, for at det skal ha noke innvirkning på kvalmen. Håpe det virkar for deg!

Men vil det da si at man kan bare trykke på dette stedet med fingrene og kvalmen vil gi seg?! At man i utgangspunktet ikke trenger noe armbånd?

Skrevet

Jeg brukte sånne da jeg var liten, og de funka bra for meg!

Skrevet

Brukte sånne på båttur, var helt genialt! Hadde en på hver arm. I teorien kan du sitte å klemme på pulsen selv ja, men kanskje litt kjedelig i lengden?

Skrevet

Som roo sei, ja du kan i teorien holde på akupunktet, men du må trykke ganske hardt og lenge for at det skal ha effekt..Trur det funkar bedre med et skikklig seaband

Skrevet

Nå er det gjort ganske mye tester på disse tingene, og summa summarum så har ikke disse båndene vist seg å ha påvist effekt, men endel mener jo at de virker.

Hvorvidt det er placebo eller ikke er jo ett fett - dog under en såpass lang seiltur vil nok ikke placebo holde dersom det ikke funker.

Det som har dokumentert effekt(utenom reisesyketabletter selvsagt) er ingefær.

Så i tillegg til dette båndet ville jeg tatt med meg ingefærkapsler på boks, og en pakke postafen just in case.

Ingefær gir ingen bivirkninger, postafen anbefaler jeg ikke dersom du skal seile selv(og det regner jeg med).

Anonym poster: 2452c5087ceaf5a611f58e81cdddc456

• Liker 1
Skrevet

Men vil det da si at man kan bare trykke på dette stedet med fingrene og kvalmen vil gi seg?! At man i utgangspunktet ikke trenger noe armbånd?

Xena lærte Gabrielle det samme trikset i en episode der de reiste med båt!

Men, om det faktisk funker må nu gudane vite. De er jo ikke allverdens dyre, så verdt ett forsøk om du er bekymret.

Skrevet

Ok, får kanskje kjøpe slikt armbånd. Hvem vet, kanskje det funker på meg?! Unasett bedre å kunne prøve det ut og se om det funker, enn å ikke ha det alternativet i det hele tatt hvis jeg først blir syk. Håper det er lite vind i området (og vi skal ikke seile så store avstander omgangen).

Takk for svar alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...