Gå til innhold

thanks giving

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei

hva spiser dere til thanksgiving (neste uke) ?

vet at det er vanlig med kalkun, men hva ellers som tilbehør??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vel, hvorfor feirer du Thanksgiving?

Vanlige tilbehør kan være potetmos, søtpoteter i en eller annen form, rosenkål, bønnegryte, aspargus, tranebærsaus, sky, stuffing etc etc etc.

Men jeg ser ingen grunn til å feire dagen her i Norge, det har jo ingen ting med norsk historie å gjøre.

EDIT: Når det er sagt - jeg skal jo ha stort Thanksgivingselskap selv, men det er fordi jeg er gift med en amerikaner...

Endret av NewYorkNewYork
Skrevet

hei

hva spiser dere til thanksgiving (neste uke) ?

vet at det er vanlig med kalkun, men hva ellers som tilbehør??

Helt vanlig mat. Feirer ikke Thanksgiving med mindre jeg er og besøker venner i Amerika.

Skrevet

Aldri feiret det og kjenner ingen som gjør det, jeg bor i Norge ikke i USA. Men vil tru at kalkun er det vanlige over there

Anonym poster: e32fc66c91c54cf04b78a58745f8d8d8

• Liker 1
Skrevet

jojo...halloween er jo ikke "norsk" heller, men mange feirer for det.

sier ikke nei til en anledning med fest og mat nei =)

Gjest DrManhattan
Skrevet

Skal vi begynne å feire thanksgiving i Norge også nå, hva er det neste, skal vi slutte med 17. Mai og begynne å feire 4th of July istedenfor

Nå må folk roe seg ned litt her

Hilsen gammel sint mann

• Liker 7
Skrevet

Men jul feirer du ikke?

Anonym poster: 5d89c198af3b272c4328bbfa076339db

Skrevet

Halloween er en gammel, religiøs feiring. Å feire Thanksgiving er som om vi skulle feiret 4th of July.

• Liker 2
Skrevet

rolig gammel sint mann =)

nå sporet vi av her. tråden etterspør råd om hva de forskjellige har til thanksgiving. ikke om de feirer den eller ikke...

Skrevet

Thanksgiving dreier seg om å minnes og være takknemmelig for indianerene som reddet nybyggerene som sultet, (mange sultet i hjel) med å dyrke mais.

... på generell basis - takken indianerene fikk var at nybyggerene drepte dem. Yey, la oss feire :ironi:

Det har ingenting med Norge å gjøre, heller er det da ikke riktig at vi skal "importere" den skikken hit.

Anonym poster: 64e89e2c129e8b1f9fafec7140051cd4

• Liker 6
Skrevet

rolig gammel sint mann =)

nå sporet vi av her. tråden etterspør råd om hva de forskjellige har til thanksgiving. ikke om de feirer den eller ikke...

Det heter Thanksgiving i ett ord, og vær så snill å bruke store bokstaver etter punktum. Det svir i øynene å lese det du skriver.

Ang mat, så må du finne deg en kalkun, lage noe stuffing, god saus, poteter og waldorfsalat. Da har du det du trenger. :)

Anonym poster: cead4211f2ccaf02b0b1362f41aa1355

Skrevet

Tror ikke det er mange i Norge som feirer Thanksgiving gitt uten at de har en kobling til USA med familie eller liknende. Spør på et amerikansk forum om du ikke vil ha diskusjon rundt feiring eller ikke i Norge.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har feiret Thanksgiving kun 2 ganger, og begge gangene fordi jeg da var i USA. Da spiste vi kalkun med diverse tilbehør og gresskarpai med krem til dessert.

Det jeg synes er spess er at folk har ingenting imot å feire thanksgiving,halloween og valentines day her i Norge, men hvis det feks skal feires EID i en barnehage, ja da kommer nasjonalistene og syter og klager over islamifisering av Norge....hehe, alltid like morsomt det der.

ps eid er en høytid som er koselig som innebærer familiebesøk, gaver og god mat.

halloween og thankgiving bygger på heller tvilsomme hendelser.....

Det jeg synes er rarest med de amerikanske tradisjonene, er å feire Columbus Day, sikkert en fin festdag for hvite amerikanere, men et hån mot resten av amerikanerne, spesielt de såkalte "indianerne" aka Native Americans.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har feiret Thanksgiving kun 2 ganger, og begge gangene fordi jeg da var i USA. Da spiste vi kalkun med diverse tilbehør og gresskarpai med krem til dessert.

Det jeg synes er spess er at folk har ingenting imot å feire thanksgiving,halloween og valentines day her i Norge, men hvis det feks skal feires EID i en barnehage, ja da kommer nasjonalistene og syter og klager over islamifisering av Norge....hehe, alltid like morsomt det der.

ps eid er en høytid som er koselig som innebærer familiebesøk, gaver og god mat.

halloween og thankgiving bygger på heller tvilsomme hendelser.....

Det jeg synes er rarest med de amerikanske tradisjonene, er å feire Columbus Day, sikkert en fin festdag for hvite amerikanere, men et hån mot resten av amerikanerne, spesielt de såkalte "indianerne" aka Native Americans.

Vi er nå ganske mange som synes det er fullstendig tåpelig å feire Valentine's day, Halloween og Thanksgiving i Norge da. Og når det gjelder Eid, så må unger i barnehage/småskole gjerne lære om hva det er, men jeg må ærlig innrømme at jeg synes feiringen bør gjøres i hjemmet og ikke i barnehagen/skolen.

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Vel, hvorfor feirer du Thanksgiving?

Hvorfor ikke feire det? Synes du ikke vi har noe å være takknemlige for i Norge?

Anonymous poster hash: 9e718...70c

Skrevet

Thanksgiving dreier seg om å minnes og være takknemmelig for indianerene som reddet nybyggerene som sultet, (mange sultet i hjel) med å dyrke mais.

... på generell basis - takken indianerene fikk var at nybyggerene drepte dem. Yey, la oss feire :ironi:

Det har ingenting med Norge å gjøre, heller er det da ikke riktig at vi skal "importere" den skikken hit.

Anonym poster: 64e89e2c129e8b1f9fafec7140051cd4

Slutt med den ekle sosialistiske historieforfalksningen din, det er en takkefest for høsting av avlinger og er lik mikkelsfest som vi tidligere feiret i Norge

Anonymous poster hash: 9e718...70c

• Liker 1
Skrevet

Slutt med den ekle sosialistiske historieforfalksningen din, det er en takkefest for høsting av avlinger og er lik mikkelsfest som vi tidligere feiret i Norge Anonymous poster hash: 9e718...70c

Dette er selvfølgelig helt korrekt. Høsttakkefesten og den historie går tilbake til Henry VIIIs tid, ergo lenge før indianere og nybyggere møttes.

Jeg har laget høsttakkefest-middag for amerikanere, og vært invitert som gjest.

Her er "min" meny

Fylt kalkun

Søtpotetmos gratinert med marshmallows

Tranebærgele (med krydder og appelsinskall i)

Eplekake

Sjokolade-pekannøtt-saltkaramell-pai

Rosenkål

Anonymous poster hash: d9de1...575

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...