AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #1 Skrevet 18. november 2012 Hvordan er jobb utsiktene for de med master i markedsføring? Er det "verdt" å ta? Vil gjerne jobbe internasjonalt.. Jeg planlegger en master som kan passe til min samf.vitenskapelige bachelor, så bacheloren min er ikke ren markedsføring, men tenkte at en master i det ville hjelpe. Anonym poster: 2fc85cd2319d8fa712a15096579ef70a
Green Lady Skrevet 18. november 2012 #2 Skrevet 18. november 2012 Master i markedsføring er et "must" dersom du ønsker jobb innen bransjen. Ingen jeg kjenner fra bacheloren fikk relevante jobber, bortsett fra to stk. Men disse hadde meget relevant arbeidserfaring. På masteren, har veldig mange skaffet seg relevante jobber. Jobbutsiktene for de med master i markedsføring versus de som kun har bachelor i markedsføring, er veldig mye bedre. Jeg kom ikke engang til intervju da jeg var ferdig med bacehloren min, og med masteren sendte jeg 15 søknader, og ble innkalt til intervju på to forskjellige jobber og fikk den ene. Når du ser på stillingsannonser, krever de aller, aller, aller fleste mastergrad (i tillegg til minimum 2-3 års relevant arbeidserfaring, men det er en annen historie). Så jeg ville definitivt gått for en master om jeg var deg.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #3 Skrevet 18. november 2012 Master i markedsføring er et "must" dersom du ønsker jobb innen bransjen. Ingen jeg kjenner fra bacheloren fikk relevante jobber, bortsett fra to stk. Men disse hadde meget relevant arbeidserfaring. På masteren, har veldig mange skaffet seg relevante jobber. Jobbutsiktene for de med master i markedsføring versus de som kun har bachelor i markedsføring, er veldig mye bedre. Jeg kom ikke engang til intervju da jeg var ferdig med bacehloren min, og med masteren sendte jeg 15 søknader, og ble innkalt til intervju på to forskjellige jobber og fikk den ene. Når du ser på stillingsannonser, krever de aller, aller, aller fleste mastergrad (i tillegg til minimum 2-3 års relevant arbeidserfaring, men det er en annen historie). Så jeg ville definitivt gått for en master om jeg var deg. Det høres bra ut da :D Jeg har alfor lenge jobbet med alt annet enn det som er relevant for markedsføring, så håper jeg får en sjangs likevel etter endt utdanning Kan jeg spørre hvordan du liker arbeidsoppgavene dine og hvordan de er? TS Anonym poster: 2fc85cd2319d8fa712a15096579ef70a
Green Lady Skrevet 19. november 2012 #4 Skrevet 19. november 2012 (endret) Jeg jobber som markedanalytiker, og trives med det. Har ansvar for klargjøring av spørreskjemaet, programmering av det, samt rapportering av resultatene. Det er mye min utdannelse kan brukes til Flere jeg gikk i klasse med jobber som brand managers, andre jobber som markedsanalytikere, konsulenter mm. Mulighetene er mange, men det er også mange om benet. Og nettopp derfor er det også så viktig å ha en master om man skal ha noe håp om å få en "ordentlig" jobb. Som jeg nevnte i forrige innlegg, om du kikker gjennom jobbannonser, krever så og si samtlige en mastergrad i kombinasjon med relevant arbeidserfaring. Endret 19. november 2012 av Green Lady
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #5 Skrevet 16. februar 2013 Takk for svar Green Lady! Jeg ville bare nevne at jeg (ts) tenker å ta en master i Logistikk (mest praktisk i forhold til der jeg bor). Kan man få jobb innen markedsføring med en logistikk master eller er det helt fjernt? Kan jo vinkle masteroppg på en måte? Kan nevnes at jeg har endel markedsføringsemner i min bachelor fra før..Jeg har heller ingen erfaring i noen av bransjene, har bare jobbet i butikk til nå.. Anonym poster: 2fc85cd2319d8fa712a15096579ef70a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå