Gå til innhold

TIDENES AVSTEMNING - HVILKEN KAFFEMASKIN HAR DU?

21 stemmer

1. 1. Hvilken kaffemaskin er best/vil du anbefale?

• Nespresso
      11
    • Nescafé
      4
    • Tassimo
      5
    • Senseo
      1
  2. 2. Hvilken kaffemaskin har du?

• Nespresso
      10
    • Nescafé
      5
    • Tassimo
      5
    • Senseo
      1

Fremhevede innlegg

Skrevet

Anonym poster: c477a45a198d9ff5ad4e9823f1b77a3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ikke være TIDENES avstemming når du har så få maskiner med ;)

• Liker 6
Skrevet

Den avstemninga her har store mangler. Jeg har f.eks en Ranchilo Silvia jeg bare elsker!

• Liker 1
Skrevet

Vi har Nespresso, Dolce Gusto og Illy :jepp: For ikke å snakke om Moccamaster, en kaffetrakter med timer, presskanne og Bialettikanne.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke kaffemaskin, for jeg drikker ikke kaffe

• Liker 1
Skrevet

tidenes avstemmning!!!!! hmm

Anonym poster: 6e937e2d49fcd5f53bf08b428e161b8d

Skrevet

Jeg varmer vann i vannkokeren og heller oppi 1 ss kaffepulver, eller hvis jeg vil slå ut håret så varmer jeg melk på plata og har i kaffepulver...

Kaffemaskiner er bare så våren 2012 ass....

Skrevet

Fullautomatisk er absolutt veien å gå! Ikke noe kapsel-tullball!

(i og med at jeg har allerede skrevet dette i to tråder føler jeg litt ensporet, men synes faktisk slike kapsler er utrolig upraktisk siden man er liksom "låst")

Skrevet

Eller en mer manuell en med separat kvern. For oss som liker jakten på den heeeelt perfekte espressoen og som synes det er gøy å fininnstille kverning, tamping og tid.

For meg er det det beste alternativet, nest best er fullautomatisk. Jeg vil uansett stå fritt til å kjøpe bønner fra hvor jeg vil.

Skrevet

Eller en mer manuell en med separat kvern. For oss som liker jakten på den heeeelt perfekte espressoen og som synes det er gøy å fininnstille kverning, tamping og tid.

For meg er det det beste alternativet, nest best er fullautomatisk. Jeg vil uansett stå fritt til å kjøpe bønner fra hvor jeg vil.

Jepp hadde nok gjerne hatt det i tillegg om jeg hadde hatt plass for begge. Men i en hverdag som er passe hektisk er fullautomatisk bare gull verdt på morgenene!

Gjest gressløk
Skrevet

Blir vel litt feil å kalle dette en avstemming av kaffemaskiner, da alle disse egentlig bare kvalifiseres som kapselmaskiner, som også kan lage andre typer drikker, bare det er kapselbasert.

Her er det heller ikke nødvendigvis maskinen i seg selv som gir utslaget på kaffen, men kapslene som du bruker. Ergo burde det heller vært en test på de beste kaffekapslene, synes jeg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

(i og med at jeg har allerede skrevet dette i to tråder føler jeg litt ensporet, men synes faktisk slike kapsler er utrolig upraktisk siden man er liksom "låst")

Å? Hvilke to, da? Og hvor fullautomatisk? Må du fylle vann, eller kopler du den til vannrøret?

Ånn tåpikk:

Ingen of the above!

Har min trofaste mokkamaster, presskanne, kaffelars og sånn der espressogreie som settes på kokeplata, alt dette akkompagnert av ei elektrisk kaffekvern. Men, jeg har en håndkvern også, hvis strømmen går, og jeg må tilberede over gassbluss.

Jeg har et glass pulver-espresso også, som faktisk er den mest u-ille pulverkaffen jeg har smakt til dags dato. Den kan duge hvis det blir krig. Inntil da brukes den kun i lett dryss over iskrem...

Endret av Kamikatze
  • Liker 1
Skrevet

Du mangler alternativet "har ikke" for å nå helt opp som tidenes avstemming :P

Skrevet

Å? Hvilke to, da? Og hvor fullautomatisk? Må du fylle vann, eller kopler du den til vannrøret?

Må fylle på vann ja, men resten er bare å trykke på en knapp. Og så har jeg mr.Bond som har oppgaven til å rense maskinen når det trengs :nigo:

Og husker ikke eksakte tråder, men var noe om kaffemaskiner ikke så lenge siden :)

Skrevet (endret)

Godt spørsmål, jeg har faktisk ikke peiling. Det er en sånn som er innebygd i veggen, som jeg er veldig godt fornøyd med. Orker ikke dette kapselgreiene, ikke minst fordi jeg til vanlig drikker så mye kaffe at det ville blitt veldig dyrt i lengden...

Edit: måtte gå og sjekke. Det er en Miele CVA 4080. Da lærte jeg noe i dag også, men kan ikke stemme i avstemmingen.

Endret av Mafalda
Skrevet

Jeg svarte Nespresso på begge, men det er strengt tatt feil. Jeg HAR riktignok det selv, men jeg vet jo ikke om den er best siden jeg ikke har/har hatt de andre. :ler: Å bedømme noe som "best" uten å ha sammenliknet blir strengt tatt litt...veldig...feil.

Skrevet

Dolce Gusto her. Drikker nesten bare kakaoen da, siden den smaker marshmallow og alt er fryktelig søtt.. Holder meg til te.

Anonym poster: 9db905cfecb904be294bb0f4c4da88c1

Skrevet

Jeg har Dolce Gusto og Nespresso. Anbefaler begge, kommer an på hva slags kaffe du liker.

Skrevet

Dolce Gusto her. Drikker nesten bare kakaoen da, siden den smaker marshmallow og alt er fryktelig søtt.. Holder meg til te.

Anonym poster: 9db905cfecb904be294bb0f4c4da88c1

Cafe au lait er veldig god, nesten ikke sukker i den. Enig med deg at det meste er altfor søtt, kunne ønske de heller lot hver enkelt tilsette så mye sukker som ønskelig.

Skrevet

Jeg svarte Nespresso på begge, men det er strengt tatt feil. Jeg HAR riktignok det selv, men jeg vet jo ikke om den er best siden jeg ikke har/har hatt de andre. :ler: Å bedømme noe som "best" uten å ha sammenliknet blir strengt tatt litt...veldig...feil.

Samme her... :5:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...