AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #1 Skrevet 18. november 2012 Jeg er forlover for en venninne, og har fått inntrykk av at det da forventes at jeg skal arrangere et utdrikkingslag. Problemet er følgende: Bruden er fra Ålesund, vi ble kjent i Trondheim der vi begge studerte, og hun tilbrakte mesteparten av årene fra hun var 19 til nesten 30 der. Imidlertid har de fleste felles vennene våre flyttet herfra, men jeg bor her fortsatt. Hun har flyttet til Hamar, men har mange venner i Oslo-området. På Hamar har hun fått nye venner (jeg kjenner ikke disse), men det er stort sett damene til kameratene til hennes kommende ektemann + et par til. Jeg synes det er vanskelig å bo i Trondheim og skulle arrangere et utdrikningslag på Hamar, hvor jeg ikke er kjent. Jeg er litt mer kjent i Oslo, men logistisk er det også vanskelig. De beste alternativene for meg (for at jeg skal kunne planlegge skikkelig) hadde vært i Trondheim, selv om det selvsagt byr på noen praktiske problemer, bruden må jo i så fall være borte en hel helg... Og de fleste må jo fly. Men jeg har mange idéer om hva vi kunne gjort i Trondheim, så jeg tror vi hadde fått et kjempefint utdrikningslag her, og gått innom alle stamstedene fra studietiden, søkt opp gamle venner som er musikere og kunstnere som sikkert ville vært med på et stunt osv. Ålesund er et alternativ, hun har barndomsvennene sine der, og jeg vet at foreldrene hennes med glede hadde lånt ut sitt digre hus slik at mange kunne overnattet der. Jeg kjenner også en del som bor der, så muligheten for gratis overnatting for de fleste er stor. Jeg er også mer kjent i Ålesund, og jeg kjenner bedre de vennene hennes som bor der, så det er lettere å be de om hjelp til diverse. Men jeg vet ikke. Hva hadde dere tenkt var det naturlige stedet å arrangere det? Anonym poster: 39923600387f01968dd3d6d5d4ab3cd4
Gjest Wanderlust Skrevet 18. november 2012 #2 Skrevet 18. november 2012 Ålesund høres mest praktisk ut med tanke på at mange da kunne ha overnattet gratis. Hva med å forhøre deg med bruden? Gjør det hele betraktelig mye enklere for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #3 Skrevet 18. november 2012 Naturligvis der bruden bor. Evt så setter dere dere på toget inn til Oslo på morgenen. Togturen tar halvannen time. Man vil aldri kunne få med alle aktuelle i et utdrikningslag, men strengt tatt, så er vel dagens omgangskrets den viktigste å ha der for bruden, ikke alle barndomsvenninner og studievenninner. Anonym poster: 97889fa2fb7b5a7fe96cc562e0d86e5d 1
MissStiles Skrevet 18. november 2012 #4 Skrevet 18. november 2012 Jeg ville nok valgt å ta det i den byen bruden bor. Trenger du hjelp med å finne på ting i den byen, snakk med bruden om hvilke av vennene som bor i den byen og kan hjelpe til. 1
Gjest lisha Skrevet 18. november 2012 #5 Skrevet 18. november 2012 (endret) I mitt hode er det mest naturlig å ha utdrikningslaget der hvor bruden nå bor selv om det høres praktisk ut å ha det i ålesund også, hvor flere kan overnatte gratis. Noen vil alltid måtte reise for å være med. Hva med spørre en av brudens venner i Hamar, om hva hun/ de tror om enten Hamar eller Ålesund. Kanskje de stiller seg kjempepositiv til å reise bort en helg, eller kanskje de ser det mest praktisk å ha det der de bor. Ville nok uansett ha slått meg sammen med flere av vennene til bruden, for å få litt flere innspill og ideer til hva som kan være kjekt å finne på! og finne et opplegg som dere mener passer de fleste (selv om du ikke kjenner de så godt, så kan du f.eks lage en felles mail på facebook eller noe, hvor du skriver at du er forloveren til bruden, og ønsker å lage et utdrikningslag for henne. og spørre om tanker og ideer rundt det?) red: jeg var i et bryllup hvor bruden hadde skrevet en liste over de hun ønsket å ha med på en slik dag, for å gjøre det enklere for forloveren, slik at forloveren slapp å gjette seg frem til hvem hun ønsket å ha med. det var veldig greit - og forloveren holdt kontakten med alle gjennom felles mail ) Endret 18. november 2012 av lisha 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå