Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Tak noko så enkelt som infrastruktur: Før krigen var sivil norsk luftfart sjøfly om sumaren; då okkupasjon var over, stod heile det norske stamflynettverket – med unnatak av Flesland – ferdig. Tyskarane la ned 450 kilometer med ny jarnbane, ei tilsvarande strekning vart lagd om frå smal- til breispora, 210 kilometer vart opna for elektrisk drift. Vegane vart òg oppgraderte, og RV 50, seinare E6, vart førd fram til Kirkenes.

Tjue nye kraftverk kom i bruk, og tek vi med dei åtte store anlegga som i praksis nesten vart ferdigstilte i 1945, gjekk den samla produksjonen av kraft opp med 30 prosent. Den samla lengda med telekablar gjekk opp med 200 prosent, talet på telefonar gjekk opp med 65 prosent, vi fekk fjernskrivarar og teleks, og heile telefonsystemet vart samordna.

Kvifor gjorde tyskarane dette? Hitler hadde ein plan om at det nye stortyske riket skulle vera sjølvforsynt. Noreg skulle verta leverandør av elektrisitet, lettmetall og fisk, og satsinga vart deretter. Men nei, det var ikkje slik at tyskarane betalte for den ekstreme utbyggjinga, det var nordmenn sjølve som finansierte gildet. Okkupasjonsmakta finansierte utbyggjingane ved å halda det private konsument nede og ved å trykkja peng­ar. Det siste gjorde at nordmenn fekk massivt mykje meir pengar mellom hendene. Desse pengane vart i stor grad nytta til å betala ned skuld. Ei mengd bønder og store delar av Kommune-Noreg var i praksis konkurs før krigen; då krigen var over, var ekstreme mengder med gjeld i praksis borte."

Anonym poster: c75e28329d2b13b9f8590ac6c337f288

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor klikker jeg meg alltid inn på innleggene til Rsksre..

Anonym poster: 3283fda6b885ac8f29fd8d8d783f411a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvorfor klikker jeg meg alltid inn på innleggene til Rsksre..

Anonym poster: 3283fda6b885ac8f29fd8d8d783f411a

Tykte du ikkje emnet var interessant? Er du berre ein slik lettvektar?

Endret av Rskre
Skrevet

Rskre: Hva synes du om Quislings samnorsk da?

Anonym poster: a8f157b613708a22da73673280f2f300

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...