AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 Jeg er drittlei Hvorfor i helvete ga legen meg noe betennelsesdempende smørekrem og stikkpille? Skjønner ikke den dama at jeg vil BLI KVITT DE ? Hun ba meg komme tilbake om en måned eller to hvis det ikke ble bedre! Hvordan skal det bli bedre av en jævla betennelsesdempende krem? JEG TRENGER EN kREM SOM FÅR DE TIL Å TREKKE SEG SAMMEN!!! JEG VIL IKKE GÅ Å DRITE PÅ MEG I 2 MÅNEDER!! Jeg er heller ikke en prøvekanin!!! Jeg hadde alt prøvd kremen i en uke før jeg kom til legen. På pakningen står det at man ikke skal bruke den over tid. Hva tenker legen med da? Anonym poster: 2480546530a93cfc12c08c427c2a714e
Sensi Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 Les på pakningsvedlegget hvor lenge du skal bruke det. Mener det er slik at en hemoride er blodfyllt. Det tar litt tid før blodet suges opp og hemoriden krymper. Hemorider forsvinner desverre ikke. Du må prøve å holde magen myk og ikke presse når du skal på wc og nr to. En kan operere bort hemoridene. Hvis det er slik at du lekker avføring pga hemoridene, ville jeg kanskje tatt en ny prat med legen om dette. Skjønner du er frustrert. Ikke gøy med hemoride. Men legen kan desverre ikke trylle. Litt tålmodighet så blir du nok bedre. Og hvis ikke, så forhøre deg om operasjon. Good luck 1
Sensi Skrevet 17. november 2012 #3 Skrevet 17. november 2012 Og btw...du har fått riktig krem...alkos anal eller scheriproct som er behandlingen.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #4 Skrevet 17. november 2012 Har brukt både stikkpiller og krem av scheriproct i snart 3 uker nå. Ja, det står man ikke skal bruke den mer enn en uke, så skjønner ikke legen. Og jada jeg vet hva det er og at legen skulle henvist meg for lenge siden. Hun/han sjekket INGENTING før kremen ble gitt. Anonym poster: 2480546530a93cfc12c08c427c2a714e
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #5 Skrevet 17. november 2012 Hvor lenge har du slitt med problemet,Ts ,og hvor ille er det? Jeg reagerer på at legen din ikke undersøkte deg. Anonym poster: 375092699740632645cadd827eacde4e
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #6 Skrevet 17. november 2012 Nå står det på de fleste pakkningsvedlegg at de ikke skal brukes over en uke (eks) uten samråd med lege. Det står ofte for at folk ikke skal missbruke det totalt, hør på legen din. Det er heller ingen kremer eller kurer som har dokumentert effekt på hemorider, det kan heller ikke legen din noe for. Det hjelper for noen, andre ikke. En operasjon for hemorider er relativt sjeldent, da er det ekstreme tilfeller. Lykke til- jeg er drit lei av ræva mi sjæl. Anonym poster: 7ded12534431f4b94bc2155ca220df1f
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #7 Skrevet 17. november 2012 Jeg fikk beskjed om at det kunne ta inntil ett år før de ble borte. Anonym poster: 716b52089f1521bc0346133637937c72
Sensi Skrevet 17. november 2012 #8 Skrevet 17. november 2012 Fra felleskatalogen om scheriproct: Salve: Skal helst påføres etter avføring. Området rundt endetarmsåpningen gjøres forsiktig rent, og en ertestor mengde salve smøres i og omkring endetarmsåpningen. For å bruke salven inne i endetarmen skrur en det vedlagte røret på tuben. Ved betente eller særlig smertefulle prosesser kan det være bedre å påføre salven med fingeren, også på innsiden av tarmen. Framfallende knuter påføres et tykt lag salve og trykkes forsiktig inn med fingeren. Vanligvis påføres salven 2 ganger daglig, men inntil 4 ganger den første dagen for å oppnå raskt innsettende lindring. Stikkpiller: Skal helst innføres etter avføring. Vanligvis føres en stikkpille dypt inn i endetarmen daglig. Ved sterke smerter kan det benyttes 2-3 stikkpiller den første dagen. Behandlingsvarighet: Ofte inntrer det raskt bedring av symptomene. Dette må ikke føre til for tidlig seponering. For å hindre tilbakefall må behandlingen fortsette minst én uke etter at symptomene forsvinner, men det kan da benyttes lengre doseringsintervall (salve 1 gang daglig; stikkpille 1 gang 2. hver dag). Behandlingens totale varighet bør ikke overskride 4 uker.
Sensi Skrevet 17. november 2012 #9 Skrevet 17. november 2012 (endret) Behandlingens totale varighet bør ikke overskride 4 uker står det her. Alkos anal kan brukes 4-6 uker Enig i at legen burde undersøkt deg. Uff...stakkar deg, men det blir nok bedre. Jeg brukte min venn alkos anal i 6 uker. Endret 17. november 2012 av Sensi
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #10 Skrevet 18. november 2012 De ulike pillene og salvene har ulike virkningsmåte. Så hvis ikke den ene funker, prøv en annen. Feks. Ac3 comfor, og alcos anal. Bruk både piller og salve. Det tok selv endel måneder før jeg fikk bukt med blødningen. Man har dem hele tiden, men det gjelder å holde dem i sjakk. Veldig irriterende. Har du store plager og smerter, bør legen videresende deg til en ekspert. Ellers er det noe du må leve med. Anonym poster: daaeef962bbb91dd4a29c95926cfbc77
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå