Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2004 #1 Del Skrevet 4. mars 2004 Noen som vet hvor mye det koster å bleke tennene? Hvor lenge varer blekingen? Og er det noen som har en tannlege å abefale til dette?? Hilsen ei som drikk kaffe og rødvin + røyker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 4. mars 2004 #2 Del Skrevet 4. mars 2004 Og er bleking noe som må gjøres av tannlege, eller finnes det noe man kan kjøpe og gjøre selv? Blir det eventuelt like bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 4. mars 2004 #3 Del Skrevet 4. mars 2004 Hos min tannlege koster en blekeskinne 1505,-. For to kjever koster det 2870,-. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet Skrevet 4. mars 2004 #4 Del Skrevet 4. mars 2004 En vennine prøvde noe som kan kjøpes på HM ol. Hun var fornøyd, men jeg aner ikke om det er å anbefale.... Den kostet rundt 200 kroner denne pakken i alle fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 5. mars 2004 #5 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg har sett noen blekegreier på tvshop, men man vet jo aldri hvor mye dem egentlig funker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2004 #6 Del Skrevet 5. mars 2004 Temaet har vært tatt opp på Puls (NRK) og konklusjonen der var at man bør bleke tennene hos tannlegen! Man vet ennå ikke noe om bivirkninger/skader av de sterke blekemidlene, så man bør sikre seg ved å gjøre dette hos noen som vet hva de holder på med. Før bleking må tennene sjekkes og evt. tannsten, hull, skader i tannkjøttet etc. fjernes/behandles. Vær forsiktige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 5. mars 2004 #7 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg har hørt at tennene kan bli sensitive for varme og kulde i ettertid, og det er ikke akkurat noe å trakte etter. Jeg tror nok det beste er å bleke tennene hos tannlegen, men synes personlig ikke at tenner hvite som korrekturlakk er noe å trakte etter. Men jeg hverken røyker eller drikker noe særlig kaffe, så mine tenner er egentlig ganske fine og hvite fra naturen av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 5. mars 2004 #8 Del Skrevet 5. mars 2004 Regnet med at det var best å gå til tannlegen, ja - det blir vel litt som å farge håret selv kontra å gjøre det hos frisøren. Bare at hår vokser ut igjen, det er ikke like greit hvis noe skulle skje med tennene... Jeg liker tennene mine, de er rette og jevne og visstnok supersterke, men de kunne gjerne vært litt hvitere. Ikke helt hvite, det ser bare dumt ut, men det går vel an å bleke bare litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Barbara Jean Skrevet 5. mars 2004 #9 Del Skrevet 5. mars 2004 Dere kan huske på at emaljen på fortennene gjerne er tynn etter brus og juicedrikking hos 20-30-åringer og eldre.. Bleking sliter naturligvis på denne emaljen og det kan ende riktig galt hvis dere har tynn emalje fra før av. Vin, kaffe røyke etc...: dere holder vel på med disse tingene etter blekingen også? Og da bli det jo like ille igjen... Poeng: tenk på emaljen deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2004 #10 Del Skrevet 6. mars 2004 Tannlegen jeg var hos sa at bleking overhodet ikke sliter på tennene. eller..? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Barbara Jean Skrevet 6. mars 2004 #11 Del Skrevet 6. mars 2004 Det var et svært enkelt og bombastisk svar fra tannlegen din må jeg si. :o Klart at bleking (uansett fancy metode) sliter ned deler av det øverste laget utenpå tennene våre som heter "emaljen"...Noen mennesker har en veldig tykk emalje utstyrt fra naturens side, og kan godt bleke tennene sine uten noen problemer (hvis de ikke gjør det for ofte..) De fleste andre av oss har en normal emalje (=kjøtt/kropp) utenpå selve tannen(=skjelettet). Mange har en tynn og skjør emalje.. Det er absolutt tannlegens oppgave å kartlegge styrken på akkurat DIN emalje før dere bestemmer bleking. Det bør tas med i betraktningen om dine tenner vil tåle også en bleking nr. 2, 3, osv... Og hvor høyt brus, juice-forbruker ditt er osv..BRUK SUGERØR alle dere som drikker mye brus: det skåner fortennene, som er de som lider mest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 6. mars 2004 #12 Del Skrevet 6. mars 2004 Vin, kaffe røyke etc...: dere holder vel på med disse tingene etter blekingen også? Og da bli det jo like ille igjen... Jeg røyker ikke, drikker sjelden og vin og kaffe, og nesten aldri brus. Så desså! :-) Vet ikke hvorfor tennene mine er gule, jeg, de har bare alltid vært det... Sist jeg var hos tannlegen sa hun at jeg hadde veldig fine og sunne tenner, så det er sikkert ikke noe galt med dem, jeg vil bare ha dem litt hvitere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2004 #13 Del Skrevet 6. mars 2004 noen av oss er rett og slett skapt med fargede tenner. da skal visstnok emaljen være sterkere, så en fordel har det jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Barbara Jean Skrevet 6. mars 2004 #14 Del Skrevet 6. mars 2004 Virvel: ja, men da er jo saken grei da vel! :-) Hvis du ikke drikker så mye av dette og ikke røyker, da er det jo ingen fare for å falle tilbake til gamle synder da, når du ikke har noe å falle tilbake på! Itte n o'problem da vet du.. Og til de som faktisk har tykk emalje:no problemo da vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 6. mars 2004 #15 Del Skrevet 6. mars 2004 Bleking sliter naturligvis på denne emaljen og det kan ende riktig galt hvis dere har tynn emalje fra før av. Og hva eksakt er det du mener kommer til å skje med emaljen? Bleking av tennene sliter på emaljen til en viss grad, men så lenge man ikke bleker tennene oftere enn en gang i halvåret, og bruker flourskylling ved siden av er denne slitasjen ikke skadelig eller farlig. Det er absolutt tannlegens oppgave å kartlegge styrken på akkurat DIN emalje før dere bestemmer bleking. Hvordan gjøres dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Barbara Jean Skrevet 6. mars 2004 #16 Del Skrevet 6. mars 2004 La meg gjenta mitt poeng nok en gang: Dersom emaljen er skjør og tynn før blekingen, så vil den ta skade av en bleking. Hvis emaljen IKKE er skjør og tynn fra før, kan man trygt....bla, bla.. Det forstår nok alle, tannleger som ikke-tannleger, at dersom emaljen er skjør, er det ikke så lurt å foreta en bleking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bare meg 79 Skrevet 6. mars 2004 #17 Del Skrevet 6. mars 2004 Har gjordt det jeg, koster ca 3000 tror jeg, men du må ta tannskjekk først. Det er 2 år siden nå, skal ta snart igjenn. :ekstra kul: Men da kjøper jeg bare den bleikegreien, for skinnene har jeg, Tror det er rundt 1000 for det. Ble veldig fornøyd jeg. :-) Men jeg røyker ikke drikker ikke kaffe eller rødvin, så det er vel derfor det har vart en stund på meg. Blir litt sensetiv i tennene, :-x men det går bort etter ca 1 mnd etter avsluttet beh. Jeg brukte også sensodyne tannkrem, den hjalp, MYE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 6. mars 2004 #18 Del Skrevet 6. mars 2004 Emaljen er det sterkeste stoffet i kroppen, sterkere enn bla. sjelettet. Litt vannstoff vil ikke påvirke styrken av emaljen. Emaljen blir ikke etset bort av stoffene i blekemiddelet. Jeg kan ikke skjønne hvor du tar dette fra Barbara Jean, alle artiklene om dette i fagbladene og alle jeg har pratet med av spesialister innen tannbleking sier det samme; tannbleking er ikke skadlig, med mindre man gjentar behandlingen for ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå