Gå til innhold

Hvordan tatoverer man?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det å tatovere nå i dag? Må personen være superflink til å tegne eller er det en maskin som gjør det?

Og gjør man det for hånd, kan ikke da feil oppstå og hva da? Jeg selv superflink å tegne (ikke for å skryte) og kan fint tegne noe ganske bra noe med penn på første fosøk, men det hender jo jeg gjør feil en skjelden gang. Det kan jo en som tatoverer og gjøre om det er for hånd.

Anonym poster: 4f3f61fa6e7e8814180646c41a7ad787

Videoannonse
Annonse
Gjest Sitronkake
Skrevet

Tatovøren tegner en skisse først, legger en outline på huden og fyller så inn etterpå. Det krever en stø hånd, og jeg er råimponert over hvor flinke de er, disse kunstnerne.

Skrevet

Tatovører blr være stø på hånden og flink til å tegne. Vanligvis tegner de først motivet og presenterer dette for kunden. Er kunden fornøyd, lager de et blåtrykk som legges på huden slik at linjene ligger igjen på huden. Deretter holder de en tattoveringsmaskin i hånden som de tegner med. De tegner da på strekene fra blåtrykket, men må være flinke til å se hvor linjene går og til å vite hvor de skal legge farger, skygger og nyanser. :)

Skrevet

Åh, nå fikk jeg lyst på ny tattis.

Jeg har alltid lyst på ny tattis :nigo: Det er så gøy å ha ny!

Skrevet

Tattoveringsmaskinen er en maskin med en nål i (i forskjellige tykkelser). Nålen beveger seg fort opp og ned/inn og ut (alt ettersom hvordan du ser på det) og lager masse små hull i huden, hvor så blekket legger seg nedi. Tattovøren må selv føre maskinen (som rister og bråker og er tung og uhåndterlig), og det er selvfølgelig ikke mulig å viske ut streker igjen. Derfor er det veldig viktig med masse, masse, masse øvelse samt en god instruktør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...