Gå til innhold

høye heler- hvordan greier dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

Klarte ikke gå med hæler før, og nå er 16 cm null problem. Gå for en god plattform med bred hel! (Cuban heel wedges er det enkleste å gå med).

Kan vi få se ? :pls:

Har de plattform eller er den en ren høyde på 16 cm mellom fotsåle og hæl ?

Jeg har vært så nysgjerrig på disse siden jeg så dem nevnt i den andre tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan vi få se ? :pls:

Har de plattform eller er den en ren høyde på 16 cm mellom fotsåle og hæl ?

Jeg har vært så nysgjerrig på disse siden jeg så dem nevnt i den andre tråden :)

http://www.dollskill.com/unif-hellbounds-platform-shoes.html

Tilnærmet lik disse, dekt med blonder. :D

Mindre klumpete og litt høyere.

Elsker de, men er veldig tunge desverre.

Masse platform, hadde ikke hatt noe sjanse uten! Er dog født med "kalvfot" (kort akilles), som gjør at jeg går som med høye hæler barfot, mistenker at det gjør det lettere for med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk sko med hæler som er behagelige å gå i. Støvletter, skoletter og sko som f.eks. er litt Acne Pistols-aktige pleier å være gode å gå i. Det er et poeng at hælen må være noe tykk, og ikke for høy. Dessuten er det en treningssak det å gå i høye hæler. Man bør nesten øve seg litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp 10 cm, hæler. Det holder i massevis med 7-8 cm. Det er 100 ganger lettere å gå på enn 10 cm. Jeg kjenner nesten ingen som går fint på 10 cm. Men de er vanskelige å få tak i.

Her er 3 par jeg har på ønskelista mi på zalando. Reim gjør dem mye stødigere å gå på.

http://www.zalando.no/pier-one-klassiske-pumps-sort-pi911x021-802.html

http://www.zalando.no/taupage-apen-front-sort-ta911b01n-802.html

http://www.zalando.no/dune-aibleen-hoye-haler-sort-du511a02p-802.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp 10 cm, hæler. Det holder i massevis med 7-8 cm. Det er 100 ganger lettere å gå på enn 10 cm. Jeg kjenner nesten ingen som går fint på 10 cm. Men de er vanskelige å få tak i.

Her er 3 par jeg har på ønskelista mi på zalando. Reim gjør dem mye stødigere å gå på.

http://www.zalando.no/pier-one-klassiske-pumps-sort-pi911x021-802.html

http://www.zalando.no/taupage-apen-front-sort-ta911b01n-802.html

http://www.zalando.no/dune-aibleen-hoye-haler-sort-du511a02p-802.html

Jeg har mer en enten-eller mentalitet når det gjelder sko. Enten høy hel om man klarer, eller flate om man ikke klarer. Sånne mellomhæler blir desverre for tantete i mine øyne.

Edit: På jobben og i dåp/begravelser er sånne sko ok.

Endret av Chloe-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ikke kjøp 10 cm, hæler. Det holder i massevis med 7-8 cm. Det er 100 ganger lettere å gå på enn 10 cm. Jeg kjenner nesten ingen som går fint på 10 cm. Men de er vanskelige å få tak i.

Søk på "mid heel", og du finner et pent utvalg.

Gjorde et raskt søk hos Matches for å gi en demo... og kom opp med denne ellers usorterte oversikten kun basert på valget "mid heel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja mye fint her, men jeg kjøper ikke pensko til over 1000 kr. Bruker dem bare noen få ganger i året så da ser jeg ikke poenget, hadde det vært til et jobbantrekk hadde jeg nok tenkt annerledes. :) De har en egen mid heel side på Nelly også men utvalget er kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for en god plattform med bred hel! (Cuban heel wedges er det enkleste å gå med).

Heeeel enig.

Det som er alfa omega er en god lest. Alt styres av hvordan foten blir støttet godt nok. At man ikke føler at man går på tåballene å blir kastet fremover. Da slår man tåballene omtrent i hjel.

Nå veier jeg 30 kilo mer enn i begynnelsen av 20-årene,så føttene har mer trykk også. Det er ubehagelig.

La meg se om jeg får forklart dette så dere forstrå meg...

Denne buen må være dekket...

Det skal ikke være noe mellomrom i skosålen, den skal sitte som støpt.Som til høyre her.

Veldig stygg eksempel-sko, men håper dere forstår...

Om du har mellomrom så får ikke foten støtte, sånn som den borteste foten på bilde i midten her... og føttene får juling.

post-10778-0-33696400-1382018402_thumb.j

post-10778-0-27929500-1382018456_thumb.j

post-10778-0-54261700-1382018456_thumb.j

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo virkelig ikke bra å med hæler vær dag. Bare sjekk føtene til Paris Hilton, Victoria Beckham osv som går med skyhøye hæler vær dag. Not good. Blir jo helt deformert etter en stund :fnise:

Jeg går som regel med hæler kun når jeg skal på byen egentlig. Til vanlig går jeg med flate sko.

Skal man kunne klare å gå med høye hæler, så må man øve. Øve øve øve øve. Hælen har også mye å si. Begynne med wedges og når du klarer å gå ordentlig på de, så kan du begynne med andre sko. Pumps med en tykk og stødig hæl f.eks.



Anonymous poster hash: 4f92c...314
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer en enten-eller mentalitet når det gjelder sko. Enten høy hel om man klarer, eller flate om man ikke klarer. Sånne mellomhæler blir desverre for tantete i mine øyne.

Edit: På jobben og i dåp/begravelser er sånne sko ok.

Helt enig. Er slike sko mamma på 52 går på liksom :fnise:

Jeg føler man må velge enten eller. Enten sko som har ordentlig hæl eller flate. Når sier ordentlig hæl, så mener jeg mer hæl enn det som var på bildene.

Anonymous poster hash: 4f92c...314

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke gå på mine 7 cm hæler... mens disse, derimot, går helt bra:

slush-249-b.jpg

Kommer veldig an på skoen i sin helhet, tror jeg.



Anonymous poster hash: 73294...b82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp helt å bruke sko med høye hæler, men det er mest fordi jeg føler det ikke er "meg". men også at det er helt forjævlig å gå i såklart! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig. Er slike sko mamma på 52 går på liksom :fnise:

Jeg føler man må velge enten eller. Enten sko som har ordentlig hæl eller flate. Når sier ordentlig hæl, så mener jeg mer hæl enn det som var på bildene.

Anonymous poster hash: 4f92c...314

Disse skoene er 50-60 talls stil og jeg kan love deg at jeg ikke ser ut som en 50 åring når jeg går på de med en sexy etuikjole! ;) Skoene bør helst være spisse og ha ganske tynne hæler. Da spiller de ingen rolle om de er 8 eller 10 cm høye.

Disse bestilte jeg igår..Syns ikke det er mye gammel tante over de:

DU511A02P-710@5.1.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går altid med høye hæler:) øvelse gjør mester. Før føre jeg meg som bambi nå er skoene som en forlengelse av bena mine. Jeg går med høye sko inne også. Jeg har skaffet meg noen egene til å bruke inne haha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke gå på mine 7 cm hæler... mens disse, derimot, går helt bra:

slush-249-b.jpg

Kommer veldig an på skoen i sin helhet, tror jeg.



Anonymous poster hash: 73294...b82

Disse skoene er 50-60 talls stil og jeg kan love deg at jeg ikke ser ut som en 50 åring når jeg går på de med en sexy etuikjole! ;) Skoene bør helst være spisse og ha ganske tynne hæler. Da spiller de ingen rolle om de er 8 eller 10 cm høye.

Disse bestilte jeg igår..Syns ikke det er mye gammel tante over de:

DU511A02P-710@5.1.jpg

Om dere ser nøye på høyden på helen -så er de ca like høye. Ikke tenk på bredden på helen. Tenk på selve høyden uten plattformen foran.

Plattformen er høy foran på den ene og den andre har ikke noe platform.

Foten er allikevel i samme vinkel, høydemessig sett på helen.

Jeg har prøvd å tegne på bildet slik at dere kan se hvilken høyde dere skal se etter...

post-10778-0-23146800-1382082220_thumb.j

post-10778-0-93664600-1382083073_thumb.j

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tigress

Eg trur eg heller vil gå i sko som 50-åringar går med enn med klumpete platåsko. Det er trass alt mange 50-åringar som har veldig lekre sko! Og til dagleg støttar eg 7-8cm, det er utruleg mykje mindre slitsamt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer egentlig mest på hvordan folk i Bergen klarer å gå med høye sko med smal hel i sentrum? Jeg klarer fint opp til 10 cm hvis jeg har gått mye på heler en periode, men jeg henger jo igjen i annenhver brostein om jeg befinner meg på feil sted med mye brostein :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer egentlig mest på hvordan folk i Bergen klarer å gå med høye sko med smal hel i sentrum? Jeg klarer fint opp til 10 cm hvis jeg har gått mye på heler en periode, men jeg henger jo igjen i annenhver brostein om jeg befinner meg på feil sted med mye brostein :fnise:

.

Nøye planlegging :P hater den jæ@"% brosteinen.. skraper opp alt av hæler.. har plenty av sko som ikke ser ut lenger :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye kjæresten min er bare 160 høy. Og det planger meg :( Er så flaut å gå ved siden av han på gata. Han er usikker på høyden sin, han sier selv han er 170, men både han og jeg vet han faktisk er bare så vidt 160, da jeg er over 160 og høyere enn han. Tørr ikke å bruke høye sko nå.

Brukte du høye sko etterhvert, eller går du inn for et liv uten?

Anonymous poster hash: 20b86...5d5

Haha nesten litt morsomt at du spør, for jeg har ny kjæreste nå og han er 203 høy :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...