Gå til innhold

høye heler- hvordan greier dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er en jente som liker å pynte meg og se fin ut.

men akkurat høye heler synes jeg er helt forjævlig å gå i.

når jeg leser disse rosabloggene og de skriver ting som "jeg går aldri i sko som har mindre enn 10 cm hæl" begynner jeg å lure på om det feiler meg noe, for jeg har kun 1 par sko jeg greier å gå i, og det er noen kilehælskoletter som har litt hæl. Men etter å ha gått i de i en times tid blir jeg enormt sliten i føttene. har øvd MYE på å gå i høye heler men jeg synes ikke det er behagelig for fem flate øre.

så da lurer jeg på: jeg ser det er jenter som går i høyhelte sko/støvletter både til fest og hverdags, gjør de det fordi de synes det er godt og behagelig å gå i eller ligger det mer i at man skal se bra ut til enhver tid? jeg mener.. kan da umulig være bra for føttene å trippe rundt i 10cm++ hæl hver eneste dag?

klem fra meg

Anonym poster: 2bf9c5fc0e04b402a2b2f9bd4c476fbf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke godt for føttene, og ikke behagelig. De fleste av de som bruker slike sko har ballerinasko e.l i vesken, bor ikke slik til at de behøver å gå så mye og har all slags geleputer i skoene for tåballene. De vil bare se bra ut og etterhvert blir man vandt med det.

Anonym poster: 1d7f2d23b8ce39eb167f6a0d79f687ab

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

:fnise:

Pkt. 1 er å ikke ta alt man finner på nettet som 'god fisk'.

Pkt. 2 er å innse at det krever litt trening å bevege seg naturlig på 10 cm + hæler.

Pkt. 3 er å inn se at jo tynnere hæler jo mer trening

Pkt. 4 er å ikke bare bevege seg i høyden, - fordi resultatet blir da ekte fotball-legger. Strekkes ikke musklene i leggene ut på jevnlig basis så vil de 'krympe'.

Pkt. 5 er å finne sko som har riktig vinkel mellom hælen og sålen.

Pkt. 6. erkjenn at ikke alle dinne rosabloggerene kan gå på skoene de poserer med.

Pkt. 7. har du riktig hodning (rett rygg, svak svai i korsryggen og tar bevegelsene med hoften så går alt mye lettere ;)

Det vil sjelden nytte å gå rett fra flate sko og opp i 10 cm + på stilletter uten å ha 'jobbet seg oppover'.

Finn din egen favoritthøyde så går alt mye bedre. De fleste vil være komfortable på 8 cm :)

• Liker 4
Skrevet

Høye hæler er ikke så bra for føttene, derfor har jeg en liten grense i hvor mye jeg går i høye hæler. Jeg har 0 problem i å gå i high heels, jeg syns ikke det er ubehagelig i det heletatt, men hvis jeg hadde syntes det hadde jeg ikke gått i høye hæler og ferdig med det. Opp til deg hva du ønsker å gå i og opp til rosabloggere hva de ønsker å gå i, alle er forskjellige i komfortsonen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg går med heler hver dag, sånn ca 8-10 cm, når jeg skal på fest osv så pleier jeg å bruke heler som er 12-14 cm. jeg har ikke noe problemer med å gå med høye heler, men etter et par timer på 14 cm heler så kan det bli litt slitsomt, men føler meg mer komfortabel med høye heler enn med flate ballerina, i og med at jeg er så lav, hehe.

Så langt så har føttene mine det bra og bena, og resten av kroppen i grunn, haha, og jeg har gått på heler siden jeg var 13..

Men hvis man ikke er komfortabel med høye heler så er det bare å droppe det :)

Skrevet

Jeg synes ikke det er ubehagelig å gå i høye hæler, jeg har heller det problemet at jeg ser ut som ei gås når jeg går i de. Klarer bare ikke å bevege meg naturlig når det er snakk om tynne stiletthæler. Det går helt fint med sko som dekker hele foten, sånn som støvletter og ankelboots med høye hæler, virker som om det blir mer stabilt og gir mer støtte da. Men pumps takler jeg ikke.. Veldig synd, da jeg har ekstremt mange jeg gjerne skulle brukt:( Men har aldri skjønt dette med at hæler er så ubehagelig å gå i, et av de mest komfortable skoparene jeg har er et par med høy hæl på. Synes faktisk ballerinasko er mye verre å gå med, da det føles som om jeg går barbeint på veien..

Skrevet

Jeg går nesten aldri med høye heler, og hvis jeg gjør det er det sånne ankelstøvletter med tykk hel. Grunnen er at det er ubehagelig, og at jeg ikke klarer å gå i de.

Jeg og venninnene mine hadde en gang en diskusjon om høye heler, og alle mente det var så enkelt å gå i, og at de klarte det helt fint (for de hadde jo så mye trening). Litt senere dro vi ut på byen. Alle tok på seg høye heler, og 5 av 6 lignet på bambi som tok sine første skritt når de gikk. Syns det var litt komisk, for av alle de som sa at det var så enkelt, var det faktisk bare en som klarte å gå normalt :fnise:

Anonym poster: 25c07ef0166eca35dabd52683f779e73

• Liker 10
Skrevet

Jeg bruker høye heler når jeg skal ut på byen, for jeg føler ikke like mye smerte i føttene når jeg har drukket som når jeg er edru. Innbiller meg også at den økte selvilliten alkoholen medfører gjør meg mer selvsikker - og at jeg dermed går penere. Hvordan dette ser ut for edru øyne derimot... det tør jeg ikke tenke på :fnise:

• Liker 6
Skrevet

Som rosablogger selv ( :fnise: ), går jeg en god del med høye hæler selv, men det er stort sett skoletter med solide hæler. Men på sikt er det nok ikke så bra fo hverken bein eller rygg, så jeg passer på å gå med litt mer fornuftig skotøy innimellom også. Men for å svare på spørsmålet ditt: Øvelser gjør mester! Dra frem hælene på jobb dersom du har mulighet til det, og begynne å spakuler ;-)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Det er ikke høyden det kommer ann på, men kvaliteten. Billige sko med hel kan gjøre enhver bruker om til en vaglende gås. Gode sko med riktig vinkel på såle og hel, er ingen problem å gå med. Mine stiletter fra Nine West kan jeg fint gå pent i i flere timer uten problemer. Har også flere gode sko med en del hel, som jeg bruker til hverdags. Men de billige helene mine forblir bomkjøp.

Det er latterlig og å se på "kule" bærter, som prøver å gli avgårde på kjipe møkkaheler. De driter seg loddrett ut når de sliter for hvert eneste steg de tar.

Skrevet

Jeg bruker sjelden høye hæler til hverdags, i så fall er det wedges på ca. 10 cm, da med platå, de er veldig mye mer behagelig enn de uten platå. Til fest kan jeg bruke alt fra 4-5 cm til 14, litt avhengig av hva jeg skal. Er planen å danse mye, blir det ikke høyere enn 10, og er avhengig av litt sittepauser. Får vondt i beina ja, men ikke så ille at det hindrer meg å gå med høye hæler - det ser pent ut (i alle fall hvis en kan gå på de!), og føler meg mye mer tilpass ute på byen i hæler enn i feks converse...

Skrevet

Det er noen folk som ikke gjør annet enn å trippe rundt i mega hæler. Moren til samboeren min debuterte nok i ung alder siden hun er fryktelig lav, og hun er aldri å finne i noe mindre enn 10cm, helst mer..

Hun hadde brudd i hælen tidligere i år, men trippet fremdeles rundt i favoritt skoene sine.

Det er ikke bra for hverken hun eller noen andre sin rygg osv. Så det er jo ikke til å annbefale. Men vil du bli flink så må du øve, og finn gjerne ut av de mindre skoene før du tar på deg 7" leather heels.. :P

Prøv alltid på deg skoen før du kjøper og det finnes silikon puter som kan gjøre det mer behagelig. Jeg har ikke forsøkt noen enda, siden samboeren min er 4cm høyere enn meg. Ikke at han er så lav, jeg er bare veldig høy. Så jeg har ikke noe behov for hæl til å få lengre ben, eller høyde.

Anonym poster: 67cac731775db48757854ea2d47fb167

Skrevet

Ein må øve, ja, men det blir jo ikkje godt å gå i, liksom. Kvaliteten på skoa har mykje å seie som nemnt før, og så er det viktig at ein ikkje får pressa ut vrista når ein går, då blir det slitsomt. Eg brukar berre storleik 36 i sko, og dermed blir 10cm ofte så høgt at vrista blir dytta forbi tærne. Det er også lettare å gå pent dersom hælen er rett under din hæl, og ikkje stikk rett ned frå baksida av skoen, om du skjøna den.

Skrevet

Har aldri hatt problemer med å gå i hæler... Men nå har jeg kjæreste som kun er 4 cm høyere enn meg. Nå ligger heelsa under senga. Sukk.

• 10 måneder senere...
Skrevet

Har aldri hatt problemer med å gå i hæler... Men nå har jeg kjæreste som kun er 4 cm høyere enn meg. Nå ligger heelsa under senga. Sukk.

Den nye kjæresten min er bare 160 høy. Og det planger meg :( Er så flaut å gå ved siden av han på gata. Han er usikker på høyden sin, han sier selv han er 170, men både han og jeg vet han faktisk er bare så vidt 160, da jeg er over 160 og høyere enn han. Tørr ikke å bruke høye sko nå.

Brukte du høye sko etterhvert, eller går du inn for et liv uten?

Anonymous poster hash: 20b86...5d5

Skrevet

Jeg er kort, og synes etter noen år med trening at det stort sett er helt greit å gå med hæler. < 7-8 cm kanskje. Og da ikke av den helt tynne typen. Slike sliter jeg skjevt. Like behagelig som flate sko blir det aldri, men ofte merker man ikke noe til det før man har gått et par kilometer. Jeg går gjerne fort og langt. Når jeg har på meg hæler blir farten min naturlig redusert til et mer normalt gangtempo.

Når det kommer til skyhøye stiletter tror jeg ikke det finnes en kvinne som synes det er behagelig å gå i. Jeg har to par skyhøye selv, og bruker dem stort sett til innredningsdekor. Jeg har en venninne (rosabloggete) som drar på seg slike hver helg. Men da blir det taxi til og fra byen og ikke noe dansing. Slike sko ser lekre ut i speilet, men egner seg knapt nok til å stå i. Jeg er mer impulsiv av meg, orker ikke å la sko begrense bevegeligheten. Bruker slikt innendørs på nyttårsaften f eks.

Anonymous poster hash: 15788...475

Skrevet

jeg er en jente som liker å pynte meg og se fin ut.

men akkurat høye heler synes jeg er helt forjævlig å gå i.

når jeg leser disse rosabloggene og de skriver ting som "jeg går aldri i sko som har mindre enn 10 cm hæl" begynner jeg å lure på om det feiler meg noe, for jeg har kun 1 par sko jeg greier å gå i, og det er noen kilehælskoletter som har litt hæl. Men etter å ha gått i de i en times tid blir jeg enormt sliten i føttene. har øvd MYE på å gå i høye heler men jeg synes ikke det er behagelig for fem flate øre.

så da lurer jeg på: jeg ser det er jenter som går i høyhelte sko/støvletter både til fest og hverdags, gjør de det fordi de synes det er godt og behagelig å gå i eller ligger det mer i at man skal se bra ut til enhver tid? jeg mener.. kan da umulig være bra for føttene å trippe rundt i 10cm++ hæl hver eneste dag?

klem fra meg

Anonym poster: 2bf9c5fc0e04b402a2b2f9bd4c476fbf

Haha jeg skjønner hva du mener, jeg klarer egentlig ikke å gå på 10 cm høye hæler.. pleide å bruke høler på 6 cm, men så var jeg på butikken å fant de fineste skoene på 14 cm!! :P Jeg måtte bare ha de! Men jeg kan jo ikke gå med dem, haha, så jeg gikk ut en kveld med en venninne i de forferdelige skoene, i begynnelsen så det ut som jeg var full før jeg hadde komt meg ut døren pga. måten jeg gikk på, men det gikk faktisk bedre utover kvelden, du blir faktisk litt vandt til det.. tror jeg da.. enten det, eller så merket jeg ikke hvor rart jeg gikk når jeg hadde fått i meg litt bobler :P .. Men det handler om balanse, noen har bedre balanse enn andre :P men du kan jo trene det opp.

Anonymous poster hash: 85ca6...d8c

Gjest Badabing
Skrevet

Mamma gikk i pumps med hæl hver eneste dag, jeg tror ikke hun hadde annet skotøy. Hun hadde problemer med vondt i føttene allerede som 50-åring, så jeg er veldig obs på at jeg skal ha bra fottøy. Men jeg liker jo å gå i høye hæler, så jeg bruker det innimellom. Jeg ville derimot aldri brukt det hver dag.

Det er viktig at det er god såle på skoene, at de ikke er for glatte. Om de er glatte, har jeg lagt penger i en ny såle hos skomaker.

De må være av en viss kvalitet, og hælene bør ikke være for tynne. Stiletter er jo veldig fint, men jeg bruker det bare til spesielle anledninger.

De må ikke være for trange foran. Jeg har ikke lyst på Sarah Jessica Parker-føtter.. :P

Skrevet

Klarte ikke gå med hæler før, og nå er 16 cm null problem. Gå for en god plattform med bred hel! (Cuban heel wedges er det enkleste å gå med).

Skrevet

Jeg trives bedre på høye hæler (10 cm) føler meg mer "myndig"
Men om jeg vet at jeg skal gå ute, så tar jeg på meg noe lavere. Min største frykt er å snuble over veien eller noe, da ahdde jeg daua :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...