Gå til innhold

Bare meg som missliker katter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bitteliten omskrivning;

Jeg synes det er utrolig sjarmerende med menn som eies av en katt.

En mann som de 3 jeg deler hus med liker, han vet jeg er en god mann, en vennlig mann.

Ingen katt liker et menneske som oser av innestengt aggresjon ;)

Trodde aldri jeg skulle si dette Lille-pus, men her kommer det:

WORD!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En katt kan virkelig ikke måle seg med den gleden det er å ha en hund.

Det er veldig mye annet som frister mer enn en selvstendig katt som klorer på møbler, ikke alltid er mottakelig for masse kos, skal inn og ut midt på natten, evt går på do inne...

Jeg har hatt begge deler, og en del annet, og jeg savner ikke katt i det hele tatt.

Skrevet

Jeg misliker katter sterkt da jeg er veldig allergisk! Kan ikke være i et hus der det bor en katt, til tross for at katten ikke er der akkurat når jeg er der. Kattehår overalt, og kattene markerer over hele huset og jadda, ikke allergivennlig kan man si. Så nei, derfor misliker jeg katter sterkt..

Skrevet

Jeg er elsker dyr, og spesielt hunder. Men katter kan jeg i grunnen spare meg for.

De er ondskapsfulle der de kommer drassende med en halvdød mus eller fugl, bare for å "leke" med den til den seigpines og dør. Fryktelig egenskap!

Dessuten har alle katter (uansett hva eieren måtte mene) kun sterke forhold til sitt territorium ala. hus, hage og nabolag. De er ikke knyttet til eieren sin. Får de mat hos nabo'n, så blir de gjerne hos nabo'n.

De ser på eieren som sin personlige foringsmaskin.

Det er også forsket på at grunnen til at katten gnir seg mot bena til eieren, er for å markere; Du er min! Usj!

Katter har også gått milevis for å komme tilbake til sitt gamle hjem hvis de blir med eieren som flytter. Altså ingen hengivenhet og tilhørighet til eieren.

Nei, katteeiere kan si hva de vil, men hvis de tror katten deres er hengiven til dem som eier, ser de kun det de vil se (og de ser mye rart har jeg skjønt).

Jada, katter kan kose, men ALT er på kattens premisser.

Nei, det er en grunn til at hunden er menneskets beste venn. Tror man skal lete lenge etter en katt som har reddet livet til eieren sin f.eks.

Av hunder som beskytter og redder eieren sin er det utallige bevis på.

Skal man ha kjærlighet og hengivenhet fra et dyr, er det hund som gjelder.

Anonym poster: 1bf8c2b9ab5b51ece3c3fb7f008eb4a3

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg er elsker dyr, og spesielt hunder. Men katter kan jeg i grunnen spare meg for.

De er ondskapsfulle der de kommer drassende med en halvdød mus eller fugl, bare for å "leke" med den til den seigpines og dør. Fryktelig egenskap!

Dessuten har alle katter (uansett hva eieren måtte mene) kun sterke forhold til sitt territorium ala. hus, hage og nabolag. De er ikke knyttet til eieren sin. Får de mat hos nabo'n, så blir de gjerne hos nabo'n.

Det er også forsket på at grunnen til at katten gnir seg mot bena til eieren, er for å markere; Du er min! Usj!

Katter har også gått milevis for å komme tilbake til sitt gamle hjem hvis de blir med eieren som flytter. Altså ingen hengivenhet og tilhørighet til eieren.

Nei, katteeiere kan si hva de vil, men hvis de tror katten deres er hengiven til dem som eier, ser de kun det de vil se (og de ser mye rart har jeg skjønt).

Nei, det er en grunn til at hunden er menneskets beste venn. Tror man skal lete lenge etter en katt som har reddet livet til eieren sin f.eks.

Herligste jeg vet er generaliseringer malt ut med bred pensel ! :klappe:

Ingenting som setter mer liv i en debatt på samme måte som akkurat det :fnise:

Dine erfaringer er dine egne.

Mine erfaringer er litt andre.

Det betyr ikke at hverken dine eller mine erfaringer er feil eller gale, det betyr bare at vi ser på en sepsiell katt med ulike øyne. Det betry kanskje at du snakker bedre på hundespråk og jeg snakker bedre på kattespråk.

Jeg er forøvrig oppvokst med hund, og liker hunder.

Dôg er jeg i dag mer begeistret for en katt som velger meg som sitt menenske enn jeg er for hunden.

Endret av Lille-pus
  • Liker 3
Skrevet

Herligste jeg vet er generaliseringer malt ut med bred pensel ! :klappe:

Ingenting som setter mer liv i en debatt på samme måte som akkurat det :fnise:

Dine erfaringer er dine egne.

Mine erfaringer er litt andre.

Det betyr ikke at hverken dine eller mine erfaringer er feil eller gale, det betyr bare at vi ser på en sepsiell katt med ulike øyne. Det betry kanskje at du snakker bedre på hundespråk og jeg snakker bedre på kattespråk.

Jeg er forøvrig oppvokst med hund, og liker hunder.

Dôg er jeg i dag mer begeistret for en katt som velger meg som sitt menenske enn jeg er for hunden.

Fortell meg hva som ikke stemmer av det jeg skriver.

Skrevet

Man kan ikke ikke like katter :rodmer:

Jo, det går helt fint når øynene starter å rinne som en foss, nesa blir ødelagt, halsen klør, man nyser konstant, leppene får sår og svir som F, og formen blir generelt elendig :lol::fnise:

Skrevet

Jo, det går helt fint når øynene starter å rinne som en foss, nesa blir ødelagt, halsen klør, man nyser konstant, leppene får sår og svir som F, og formen blir generelt elendig :lol::fnise:

Du reagerer jo ikke når du ser de på en pc-skjerm. Alle må vel se at disse nøstene er nydelige. Allergisk eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg for min del synes kattunger er søte å se på, og kunne aldri gjort en katt noe vondt. Fy skam på dem som gjør det! :krangle: Men det er en annen diskusjon. :dry:

Men katten som kjæledyr er overhodet ikke noe for meg. De har alt for mange egenskaper jeg misliker sterkt. Bl.a den måten de piner smådyr de jakter og dreper sakte.

Øynene til en voksen katt er også ekle å se inn i. De ser så følelsesløse ut.

Skrevet

Du reagerer jo ikke når du ser de på en pc-skjerm. Alle må vel se at disse nøstene er nydelige. Allergisk eller ikke.

Nei, og jeg syns de er søte, MEN hver gang jeg ser en katt tenker jeg på hvor dårlig jeg blir, så ikke mye positivt som jeg forbinder med katter da.

Skrevet

Jeg misliker katter sterkt da jeg er veldig allergisk! Kan ikke være i et hus der det bor en katt, til tross for at katten ikke er der akkurat når jeg er der. Kattehår overalt, og kattene markerer over hele huset og jadda, ikke allergivennlig kan man si. Så nei, derfor misliker jeg katter sterkt..

Stusser på dette med markering overalt om du mener med urin, for det er ikke vanlig med kastrerte katter. Men om du mener den luktfrie(for mennesker) markeringen med hals osv så er det interessant at allergikere reagere på det også, ikke ulogisk i grunn men nytt for meg.

Ellers skjønner jeg godt at ikke katter står øverst på kjæledyrslisten din. Allergi er kjipt.

Anonym poster: d310ab9f69a581f063ca10ed809839c0

Skrevet

Jeg elsker katter! De er morsomme, kule, og elsker sin eier veldig høyt(hvertfall de jeg har hatt..) Og ingen(!) kan kose seg som en katt! :catmilk: Men når det er sagt, så har jeg møtt enkeltindivider av kattearten som jeg ikke har likt noe særlig. De har sin personlighet, akkurat som mennesker og andre dyr. Føler det samme for hunder. Liker de fleste, men også her finnes det enkeltindivider som jeg ikke går overens med. Sånn er det forsåvidt med mennesker også.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Fortell meg hva som ikke stemmer av det jeg skriver.

Skjønner ikke du gidder siden du jo har slått fast fakta slik du ser dem, men ok, la gå:

Kort oppsummert; Du lister en del fakta (som ikke er vanskelig å få tak i, markert med rødt) og så forteller du din personlige fortolkning av disse faktaene (markert med uthevet skrift)

Det er fortolkningene dine som er dine spekulasjoner farvet av dine personlige oppfatninger. En personlig oppfatning og fortolkning av et faktum omformer ikke fortolkningen til en generell sannhet.

Compadre ?

Vedrørende katt som reddet livet til eieren, la meg ta en av mine bekjente (yepp, mer enn FB venn):

Gwen Cooper og hennes katt. Han er litt spesiell, men han reddet Gwen alikevel, ved å gå til angrep på den fremmede som plutselig stod på soverommet.

Lenken er verd å se i sin helhet.

Historien om den lille karen kan du finne her:

Edit: Vedrørende territorium og eiertilknytning: Senere foskning antyder at en katt er sterkere knytte mennesket den 'eier' enn til sitt fysiske revir.

Endret av Lille-pus
Skrevet

Mange av disse mytene om katter stemmer ikke! Som jeg har lært katter å kjenne i løpet av mange år vet jeg det.

En katt jeg hadde før sa fra om brann i huset. Han kunne løpt ut gjennom et vindu som sto åpent, men valgte å si fra til meg først. Har aldri sett den katten så hysterisk før. Han ville altså si fra til meg før han reddet sitt eget katteskinn :)

Folk som ikke kjenner katter sier at de kommer kun fordi de får mat. Stemmer heller ikke alltid. Vår katt går fordi matskåla og inn til oss for å hilse før han spiser når han kommer inn. Da er det en tur opp på fanget og en kjapp kos til hver av oss før han går og spiser.

Har han vært ute i noen timer løper han riktig nok fordi han er veldig sulten, men alltid hilse først :)

• Liker 2
Skrevet

Øynene til en voksen katt er også ekle å se inn i. De ser så følelsesløse ut.

Følelsesløse? :sjokkert:

Katten min på snart 4 år har de mest uttrykksfulle øynene på jord! :rodmer:

Skrevet

Hehe... Jeg har med katteeiere å gjøre. Dere ser det dere vil se.... :rolleyes:

Om det finnes et eksempel eller to på en katt som har reddet sin eier, så gjør ikke det sitt til at jeg er overbevist iallfall. Men for all del, hvis dere tror at katten deres elsker dere, så tro gjerne det. :fnise:

Jeg fatter bare ikke hva som er sjarmerende med disse dyra, som kommer drassende med småfugl og mus, for så å pine dem ihjel på stuegulvet.

Ei venninne av meg orket ikke ha katten sin pga dette. Den kom til og med drassende med et lite ekorn engang. Hun måtte til stadighet redde små skadde fugler, eller støvsuge opp fjær og fugledritt etter masakeren. Men dette er nok ifølge "Lille-Pus" en god egenskap. Jeg ser ikke helt den.... :glare:

Nei, de er sikkert glad i "foringsmaskinen" (deg) sin av natulige grunner, men den bytter deg glatt ut hvis det dukker opp noen som er bedre. Beklager.... ;)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Sorry. Jeg ble negng eid av en katt som valgte meg som siste utvei.

jeg måtte omplassree ham da jeg flyttet (for lang avstand).

Han sov hver natt i min armkrok.

I det nye hjemmet sitt gikk han hele tiden (vi snakker ikke om en uke eller to) fra seng til seng... fra seng til seng... omigjen og omigjen...

Hvorfor tror du han gjorde det ? De nye foringsmaskinene var jo i de sengene.

Jeg vet; han lette. Han lette etter meg.

Jeg kom ikke, han fant meg ikke og en dag gikk han hjemmefra og kom aldri tilbake til det nye hjemmet sitt.

Så kom ikke her og prat tull om noe du ikke har filla peiling på.

Jeg holder min opprinnelige påstand; jeg tror du bare la denne tråden for å provosere.

Og det er alt jeg har tenkt å gi deg her.

- Ha en fortsatt god dag :goodbye:

• Liker 3
Skrevet

Sorry. Jeg ble negng eid av en katt som valgte meg som siste utvei.

jeg måtte omplassree ham da jeg flyttet (for lang avstand).

Han sov hver natt i min armkrok.

I det nye hjemmet sitt gikk han hele tiden (vi snakker ikke om en uke eller to) fra seng til seng... fra seng til seng... omigjen og omigjen...

Hvorfor tror du han gjorde det ? De nye foringsmaskinene var jo i de sengene.

Jeg vet; han lette. Han lette etter meg.

Jeg kom ikke, han fant meg ikke og en dag gikk han hjemmefra og kom aldri tilbake til det nye hjemmet sitt.

Så kom ikke her og prat tull om noe du ikke har filla peiling på.

Jeg holder min opprinnelige påstand; jeg tror du bare la denne tråden for å provosere.

Og det er alt jeg har tenkt å gi deg her.

- Ha en fortsatt god dag :goodbye:

Uff, så trist. Stakkars pusen. Ble han aldri funnet igjen?

Leste også at katter ofte går på leiting etter eierne som har reist på ferie selv om de har noen som mater seg hjemme.

Skrevet

Hater katter, de er skumle og stygge.

Anonym poster: 0c85707691a68dbcb23667435a3d9d93

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...