Gå til innhold

Kortison og feber?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har betennelse i en skulder, noe som har vart en god del uker nå. Etter å ha prøvd flere ulike betennelsesdempende medikamenter uten effekt fikk jeg i dag satt to kortisonsprøyter i skuldra. I følge legen var det en lav dose nå første gangen uten at jeg vet hva eksakt en lav dose er i denne sammenhengen..

Jeg har hatt veldig vondt etterpå noe som sikkert er normalt, legen mente det ville bli vondere før det ble bedre, men nå har jeg fått feber og føler meg generelt i dårlig form. Kan det ha noen sammenheng tror dere? Og bør jeg i såfall kontakte legen igjen, eller avvente å se hvordan det går?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver gang jeg har fått kortisoninjeksjoner har jeg vært skikkelig dårlig i omtrent et døgn etterpå. Jeg har kun fått i knær, rygg og hofte, men jeg har fått hodepine og lett feber. Noen ganger kvalme og smerte i området de satte sprøyten. Legen mente det var en kombinasjon av at jeg spennet musklene før og under injeksjonen og bivirkninger.

Hvis du behøver beroligelse kan du jo ringe legevakten?

N.B. Man skal visst ikke spise smertestillende eller store mengder lakris det første døgnet.

Anonym poster: 28de8e0f9d247ee556b3ba1e67b41b14

Skrevet

Takk for svar. Er litt bedre nå, og feberen har gått ned uten paracet. Ser det an til i morgen nå hvertfall.

Skrevet

Håper du føler deg bedre og at det ikke var noe gærent. :)

Anonym poster: 28de8e0f9d247ee556b3ba1e67b41b14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...