Gå til innhold

Redd for å miste jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg jobber i barnehage å de siste månedene har jeg vært syk 3-4 ganger.Først var det influensa å så halsbetennelse,spysyke å litt sånn.Jeg har vært borte fra jobb max 10 dager til sammen å så sier sjefen min at jeg har vært mye syk å borte i det siste.Vi har mange dager egenmelding,men når sjefen sier noe lignende blir jeg litt bekymret.Kan det være noe alvorlige konsekvenser når man blir syk av og til.Kanskje litt dumt å spørre noe sånt,men jeg er utlending å er livredd å miste jobben pga litt sykdom inni mellom.Det er på en måte ikke min feil at jeg har dårlig immunforsvar å får nesten alt som går i barnehagen.Den ene gangen når jeg var syk gikk hos legen å få sykemelding for at det føltes at sjefen ikke tror på meg å da fikk jeg beskjed at vi har utrolig mange dager med egenmelding å det er dumt å få sykemelding for korttidsfravær.Å så hadde vi en prat om jeg har det bra hjemme,om alt var greit med meg osv.Alle mine kolleger er borte så si hele tia,mye mer enn meg,men jeg føler at jeg må bare være på jobb.Jeg er veldig lei meg å vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonym poster: dcb15320b370efb4d79706c85881782a

Anonym poster: dcb15320b370efb4d79706c85881782a

Anonym poster: dcb15320b370efb4d79706c85881782a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da helt vanlig å være mye syk det første året i en barnehage, både for voksne og barn!

Da mitt barn begynte i barnehage, var han det første året syk hele tiden fordi han ble eksponert til alle basillene som finnes i en barnehage. det virker vel andre veien og, når en voksne kommer inn i et miljø men masse nye basiller! Men når det er sagt,så var det mye forkjølelsesbasiller,og alle barna var i barnehagen om de var forkjølet,og det gjelder jo oss voksne og, vi er ikke hjemme før vi får feber.

Anonym poster: 96caba9f4c0abc57db2c37fc99f7f1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vikar i 4 mnd i en barnehage i fjor høst men var ca halvparten av tiden hjemme med flere runder med bihulebetennelser, influensaer og en gang streptokokk-halsbetennelse. Så ja man kan lett bli syk av å jobbe i en barnehage, og som oftest blir immunforsvaret sterkere etterhvert. Jeg har aldri vært så mye syk som de 4 mnd, og fortsatte ikke i barnehagen da jeg uansett ikke trivdes der.

Vær helt ærlig med arbeidsgiver, ikke prøv å skjule noe, så da går det sikkert bra ;)

Anonym poster: 716f6c1d68bfe28e0f24ed9c4ae18dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ikke noe for at du blir syk! det er en "yrkeskade" den første tiden man jobber i barnehage.

Anonym poster: ed4629e1dfb19813ac66808b717861a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...