Gå til innhold

Avlive eller ikke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

åjaaa :D men jeg følger han på do =) hihi ^^ litt komisk, men regelmessig følger jeg han til kassen så han får tisse en skvett å 3 :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Da er det ingen sak :blush:

Sov godt i natt du og pusegutten din :klemmer:

Skrevet

Hallo igjen!

Nå er jeg knust! Lille pusen har ikke hatt det noe særlig i natt. Hyling,knurring å skriking. Jeg har sovet 1 t. Det virker ikke som han vil mer selv ;( Han gjemmer seg hele tiden!!

Men blir litt småsur på han også for han skal vaske seg under den skadde foten hele tiden mens han hyler!!

Etter 1000 tårer tror jeg det er best å la ham slippe! ;( ;(

Skrevet

¨Tusen takk for all støtte Lille-pus!! :hug:

Skrevet

Å, det var trist å høre!

Det er aldri en lett avgjørelse å ta når det gjelder å la dyr slippe, og jeg forstår at du ikke har råd til operasjon. Det er mye penger det er snakk om, og selv om dyrene våre selvfølgelig er verdt det, så er det ikke alltid vi har de pengene allikevel.

Hekse :klem: til deg.

:heks:

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Får du tak i en vetrinær nå i dag tror du ?

De fleste steder er det noen som har helgevakt.

Ring først og snakk med den vetrinæren som har vakt, og dersom vedkommende har muligheter til det og er enig med deg i at nå er det tid for å la ham slippe, så hør om vetrinæren kan komme hjem til dere.

Det koster nok noen kroner mer å få vetrinæren hjem til dere, men da slipper gutten å reise i kasse i bil til et vetrinærkontor.

Da får han sovne inn i sitt eget hjem, i armene dine.

Brunhilde har så rett så rett; det er ikke en lett avgjørelse å ta.

Men det å la noen reise når det er dags, å elske en kjær venn så mye at man lar han reise når dagen er slutt....

Og vi har ikke alltid den store summen penger som kunne bidratt til å forlenge livet.

I will lend to you for awhile a kitten, God said.

For you to love while he lives, and mourn when he's dead.

Maybe for twelve or fourteen years, or maybe two or three.

But will you, 'till I call him back, take care of him for me?

He'll bring his charms to gladden you and, should his stay be brief

You'll always have his memories as solace for your grief.

I cannot promise he will stay, since all from earth return.

But there are lessons taught below I want this kitten to learn.

I've looked the whole world over in search of teachers true.

And from the folk that crowds life's land I have chosen you.

Now will you give him all your love, nor think the labor vain?

Nor hate me when I come to take my kitten home again?

I fancied that I heard them say 'Dear Lord Thy Will Be Done'

For all the joys this kitten brings the risk of grief we'll run.

We'll shelter him with tenderness, we'll love him while we may.

And for the happiness we've known, forever grateful stay.

But should you call him back much sooner than we planned,

We'll brave the bitter grief that comes, and try to understand.

If, by our love we've managed your wishes to achieve,

Then in memory of him whom we loved, please help us while we grieve.

When our cherished kitten departs this world of strife,

Please send yet another needing soul for us to love all his life.

Author Unknown

:klem:

Endret av Lille-pus
  • Liker 4
Skrevet

Hvis du ikke har råd til forsikring på dyret ditt, har du heller ikke råd til å ha dyr. Som viser seg i tilfeller som akkurat dette tilfellet, der du faktisk ikke kan redde livet på dyret ditt pga. økonomien. Det er på ingen måte ment på en frekk måte, men det er jo et faktum. Så dersom du avliver nå, syns jeg du skal tenke litt over dette før du skaffer deg dyr igjen.

Anonym poster: c0b8878f49e5be9a3a9ba2dc75b4c5d2

Dummeste jeg har hørt. Om man ikke har råd til forsikring/operasjon, får man heller forberede seg for avlivning dersom en dyr sykdom/uhell skulle skje.

Synes mange folk bruker ALT for mye penger for at et stakkars dyr skal lide seg gjennom en lang rekonvalesens, bare fordi mennesket ikke orker å miste dem/avlive.

Om man ikke har råd til å oppsøke dyrlege i det hele tatt, blir det noe helt annet.

Iselin, trøsteklem til deg!

• Liker 1
Skrevet

Hvordan går med katten, TS? Har du fått rådført deg med veterinæren i dag? Kan det være et alternativ å ønske seg penger i en tidlig julepresang av familien? Slik at du kan betale for en evt. operasjon?

Jeg ser Belle Gunnes og LillePus har snakket om tråden min :) Jeg fikk mye forskjellig smertestillende avhengig av "hvor langt i prosessen" vi var. Det kan dog være fordi katten min ikke tåler metacam, men det finnes andre typer smertestillende til katt. Min katt fikk også smertestillende 2 ganger om dagen, presis hver 12.time. Et annet alternativ, er å la katten være hos veterinæren, slik at de kan sette drypp med smertestillende. Må dog være en døgnåpen klinikk. Katten min ble satt på metadon hver 4.time de første dagene (han hadde knust hele håndleddet i den ene frempoten og røket tricepsen i festet i den andre). Vi satte også opp en kronerulling, og fikk inn litt penger på denne, noe som gikk til en av "ørten" etterbehandlingene vi måtte til etter operasjonene.

Jeg håper virkelig det ordner seg for deg og katten din!

• Liker 3
Skrevet

Hei på dere! Takker igjen for støtte og fine ord ! Begynte å gråte av det fine diktet!

Men jeg må dessverre meddele at min lille Ozzy-pus sovnet stille inn i mine armer hos vetrinæren i går...

Jeg har det utrolig vondt nå, men dette var det veterinæren anbefalte ;(

Leste saken om psen din Green Lady. Huff, han måtte gjennom en del han stakkaren, men hva gjør vi ikke for dyrene. Synd at det alltid skal stå på pengene. Jeg overser kritikk om at jeg ikke burde hatt dyr da jeg ikke har penger til operasjonen.

Vi må stå sammen katteelskerene =) :hug:

Skrevet

Så trist, kjære du!

Sender mange gode varme hekse :klem: til deg.

Du vet jo at det var det riktige å gjøre, men det gjør dessverre ikke mindre vondt for deg. Du kommer til å savne Ozzy-pusen din, og jeg helt overbevist om at han hadde det godt hos deg mens han eide deg.

Takk for at du oppdaterte, jeg har vært innom noen ganger i dag for å sjekke.

:heks:

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Iselin :klem:

Den tiden han fikk, den fikk han av deg.

Hadde du ikke tatt ham ut av esken den gangen så hadde han ikke fått den gode tiden sammen med deg.

Og du vil savne ham nå... Du gjorde alt du kunne, alt du hadde muligheter til, og du elsket ham nok til å la ham reise da det var tiden, uten å sette deg selv foran ham.

For den handlingen har du min dype beundring.

Vil du snakke med noen så er vi her, ikke alle samtidig, men vi er her :klem:

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet

Utrolig trist at det måtte ende på denne måten. Er lett å være etterpåklok, men å se verdien av forsikring før det er for sent er en dyr lærdom, uansett utfall. Det kostet deg mye å måtte la an slippe, og det hadde kostet deg mye hvis du hadde hatt råd.

Ser ett råd her om å "være forberedt på avliving". Forsikting i ett år koster ikke mer enn en time hos vetrinær. Hos mitt forskringsselskap har jeg egenandel på 1400,- hvis det skulle skje noe. Bare tull å avlive uansett i steden for å forsikre. Svært ofte kan vetrinæren hjelpe, og gi dyret tilbake livskvaliteten helt! Men det er også sant at det desverre finnes vetrinærer, som ser dyr som aldri vil bli bra. Men alikevel melker dyreeiere for alt de er verdt slik at de kan behandle dyret 1-2 år til, og melker brutalt fordi vedkommende har forsikring som dekker alt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...