AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #1 Skrevet 16. november 2012 Helt siden jeg var liten har jeg hatt problemer med at jeg sporadisk kan få kraftige mageknip (da snakker vi i kategorien: blir helt blek og nesten svimer av-mageknip), må gå på do flere ganger, begynner som hard avføring med masse luft, og går over til rennende diaré på bare 1 time eller 2 timer (beklager detaljene). De har aldri funnet ut hva årsaken er og det plager meg mer og mer, og jeg sliter i det sosiale på grunn av dette fordi jeg gruer meg til å reise vekk. Nå skal jeg bort i julen i 5 dager og jeg skulle ønske jeg kunne kontrollere dette. Er det noen som har lignende problemer som har noen gode råd til enten hva det kan være eller hva jeg kan gjøre? Jeg har foreløpig ikke fått noen gode råd fra legen siden hun ikke har funnet ut hva det er. Det er litt usikkert på om det blir trigget av ulike mattyper, men jeg vet at det i hvert fall blir forverret av blant annet masse pasta, fløte eller taco, men mageknip kan jeg få uansett og til veldig tilfeldige tidspunkt. Anonym poster: a88b6ae4feb28d4ecda7ec5f71de0bb0
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #2 Skrevet 16. november 2012 Har du prøvd å notere ned alt du spiser/drikker og funnet en sammenheng der? Har du regelmessige toalettvaner sånn ellers? Anonym poster: 5bd10000ced384db9bf8e6db4f46fdfd
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #3 Skrevet 16. november 2012 Jeg har forsøkt, men dessverre ikke funnet noen annen sammenheng enn at det nesten garantert skjer etter at jeg har spist pasta, taco og noe med mye fløte i, men jeg får jo knip i andre tilfeller også, så jeg er veldig usikker. Toalettvanene er også veldig sporadisk, ingen faste rutiner i magen min generelt, så det er nok en del av bildet. Anonym poster: a88b6ae4feb28d4ecda7ec5f71de0bb0
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #4 Skrevet 16. november 2012 prøv å holde deg unna melk og melkeprodukter og spesielt brunost,og mat laget på melk som hvitsaus, vafler , pannekaker, moussaka, fiskemat som pudding og kaker, boller, en periode- minst 1 mnd og se om du blir bedre, min laktoseintoleranse fant legene ikke hverken på blodprøver eller biopsi, men da jeg kuttet ut melk, etter råd fra ernæringsfysiolog, så ble magen bra, og smertene som kom i anfall sendte meg på kne grå og kaldsvettende det jeg savner mest er nybakte varme boller med brunost med varm kakao kokt på helmelk til - men det er bare for vondt etterpå Anonym poster: 4a5506f2c703ff0bf461ae869f76e8d8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #5 Skrevet 16. november 2012 det kan også være ulike krydder du reagerer på , Anonym poster: 4a5506f2c703ff0bf461ae869f76e8d8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #6 Skrevet 16. november 2012 Takk for tipsene. Hvor lang tid pleide det å gå fra du spiste til du fikk mageproblemene dine? Jeg vet ikke hvor lang tid det går hos meg, siden jeg egentlig ikke vet hva som trigger det. :-/ Anonym poster: a88b6ae4feb28d4ecda7ec5f71de0bb0
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #7 Skrevet 16. november 2012 Jeg var sånn ofte før. Nå har jeg kuttet melk og sukker, og opplever det svært sjelden nå. Har også fått tarmberoligende medisin av legen. I tillegg kan du bruke imodium til du har funnet årsaken. Anonym poster: 63330d0567d321bc7a6662b27c46a616
Anehan Skrevet 16. november 2012 #8 Skrevet 16. november 2012 Jeg har forsøkt, men dessverre ikke funnet noen annen sammenheng enn at det nesten garantert skjer etter at jeg har spist pasta, taco og noe med mye fløte i, men jeg får jo knip i andre tilfeller også, så jeg er veldig usikker. Toalettvanene er også veldig sporadisk, ingen faste rutiner i magen min generelt, så det er nok en del av bildet. Anonym poster: a88b6ae4feb28d4ecda7ec5f71de0bb0 Har du ost til både taco og pasta? Hvis ikke, Bruker du storfekjøttdeig til pasta og taco? Hva slags saus har du til pastaen? Ved en melkeallergi så vil du reagere alt fra en halvtime til dagen etterpå du har spist det. Mange som reagerer på melkeproteiner reagerer også på proteiner i storfekjøtt fordi kroppen vår oppfatter dem som like. Jeg sliter med magen på samme måte, så ønsker å sende deg en klem!:-)
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #9 Skrevet 16. november 2012 Hadde / har det lignende som deg,men min verden har blitt så mye bedre etter jeg sluttet å spise ost. Få avogtil reaksoner enda, men jeg følger med og skriver opp hva jeg har spist når jeg reagerer og har nå også funnet ut at jeg ikke kan ha risengryngrøt, men jeg kan fint ha havregryn med kald melk. Jeg hadde det også slik at det tok ca 15- 20 minutter fra jeg spiste til jeg fikk kramper og etterhvert satt på toalettet med diarè Lykke til Anonym poster: b7cee1beed936b5bd21a8e4c52fe176a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå