Gå til innhold

Hvorfor segways er forbudt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.moss-avis...peder-1.6436060

- Hva med såkalte Segways? Disse er også svært populære?

- Ja. Men Segway er totalforbudt i Norge, ved at man ikke har en undergruppe til moped. Det finnes land som har slike undergrupper, men tas man på slike her i landet vil man bli anmeldt, sier Erlend Imislund.

Med andre ord, den er forbudt, fordi byråkratiet her i landet ikke har giddet å lage noen lover til den. Underforstått: ALT er i utgangspunktet ulovlig her i landet, frem til man velger å tillate det.

Kristendom har arvesynden, kongeriket Norge har arveforbud.

Anonym poster: 2df9cafbcdfee2020780a760eebac6a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dean Kamen lever i beste velgående.

Anonym poster: 2df9cafbcdfee2020780a760eebac6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dean Kamen lever i beste velgående.

Anonym poster: 2df9cafbcdfee2020780a760eebac6a0

Og Jimi Heselden er temmelig dau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noe off topic, men jeg skjønner faen ikke vitsen med Segway? Jeg er blitt forstyrret av dette stereotypiske bildet av en svært overvektig person som bruker denne maskinen i stedet for å gå på sine egne føtter - noe som personen forøvrig kunne hatt svært godt av.

Men, når vi har mopeder, biler, busser, trikker, tog, motorsykler, scooter, og alt mulig annet gudene vet hva - hva er poenget med Segway?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noe off topic, men jeg skjønner faen ikke vitsen med Segway? Jeg er blitt forstyrret av dette stereotypiske bildet av en svært overvektig person som bruker denne maskinen i stedet for å gå på sine egne føtter - noe som personen forøvrig kunne hatt svært godt av.

Siden Segway fortsatt er ganske lite utbredt, kan man ikke akkurat legge skylden på de. Folk må ta ansvar for sin egen vekt, lenge før de slutter å bruke føttene sine.

Men, når vi har mopeder, biler, busser, trikker, tog, motorsykler, scooter, og alt mulig annet gudene vet hva - hva er poenget med Segway?

Hva skal man med bil, når man har hest og kjerre? Motstand mot moderne transportmidler, og i det hele tatt all ny teknologi, er en utgammel "tradisjon". Den har sin nisje, men man MÅ jo ikke bruke den, om man ikke vil? Norske myndigheter vil ikke engang gi oss muligheten. De syns det får holde med hest og kjerre. :sukk:

Anonym poster: 2df9cafbcdfee2020780a760eebac6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cuntzilla

Skjønner godt hvorfor det ikke er lovlig, og i motsetning til deg så tror jeg ikke det har noe med at de ikke "gidder" å lage lover for det. Den er for stor og går for raskt for gangfelt, og man kan jo ikke frese rundt i trafikken med den heller uten lys og skilt og mekaniske bremser, så den faller litt mellom to stoler.

Har prøvd Segway og det er helt knall, men den hadde ikke vært noe for meg her jeg bor. Det er relativt smale fortau hele veien ned til jobb, så jeg måtte kjørt i gåtempo bak folk (er jo også en fartsgrense i gangfelt som må overholdes uavhengig om det går folk i veien for deg), og da er det jo ikke mye vits i. Med mindre man har ambisjoner om å forbrenne færrest mulig kalorier i hverdagen. Noen steder på min store, flotte Oslovei er fortauene så smale at det er fare for at hjulet nærmest veien går utfor fortauskanten eller at hjulet på den andre siden hekter i veggen/stolpen/treet/hindringen som er der, og det som skjer da om man ikke er kjapp er at hele Segwayen krenger rundt sin egen akse og kaster deg ut i trafikken. Den er også tung og uhamslig og lite praktisk å gå av og bære om man møter noen hindringer av den typen.

Den er fin i land med lange, brede promenader og i gågater som ikke er overbefolket. Eventuelt kan det vel tenkes at den hadde passet på en sykkelsti, om de hadde vært litt bedre utbygd. Her i Oslo er vel Karl Johan omtrent det eneste stedet som er ideelt for Segway, og selv der hadde man jo hatt et problem når det ble folksomt. På Grünerløkka hadde den vært fullstendig ubrukelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ille nok med de forbanna syklistene i kondomdrakter som prøver å kjøre meg ned, takk og lov for at late folk som ikke engang gidder å gå også skal renne meg ned.

Anonym poster: 686641b0baffc8c9f4d29c1ced3efc82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...