Gjest O___o Skrevet 15. november 2012 #1 Skrevet 15. november 2012 Jeg synes jeg ser fler og fler AnonymeBrukere i flere av debattene her inne og ofte tenker jeg " Jaha? Måtte du virkelig være anonym for å si det? " F.eks " Jeg ønsker meg votter til jul " " Det koster 136,- å gå til fastlegen " " Jeg pleier å bruke tøymykner " " Jeg vasker tøy 2 ganger i uken " " Jeg synes Thea er et fint navn " " Jeg elsker salmalaks " Jeg skjønner derimot de som er anonyme når de forteller om sine erfaringer med sykdom/psykdom, oppgir info som kan avsløre deres identitet som bosted, alder, familierelasjoner, antall og alder på barn, osv osv osv eller de som er feige og går i et totalt personangrep på andre brukere. Hva skal til for at du benytter Post-som-anonym-knappen?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #2 Skrevet 15. november 2012 " Det koster 136,- å gå til fastlegen " Hey, det koster ikke 136 kroner, du må ut med over 200,- kroner! Hvorfor jeg er AB? Fordi jeg kan og jeg vil. Jeg liker å være superduperanonym, spiller ingen rolle om jeg forteller at jeg liker gulrøtter eller at jeg måtte i fengsel fordi jeg var for full Anonym poster: 6be3e608a8f26f649db12408f03986ee 3
Gjest O___o Skrevet 15. november 2012 #3 Skrevet 15. november 2012 Hey, det koster ikke 136 kroner, du må ut med over 200,- kroner! Hvorfor jeg er AB? Fordi jeg kan og jeg vil. Jeg liker å være superduperanonym, spiller ingen rolle om jeg forteller at jeg liker gulrøtter eller at jeg måtte i fengsel fordi jeg var for full Anonym poster: 6be3e608a8f26f649db12408f03986ee
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #4 Skrevet 15. november 2012 Fordi at når jeg spør om en oppskrift på lasagne eller spør om en bestemt sofa så har jeg nok allerede spurt om det samme i vennekretsen og på FB. Altså så kan et uskyldig svar eller innlegg avsløre ganske mye allikevel. Anonym poster: 8ac09d571d77d12d3d0e3c5a051cf94e 4
Zakuro Skrevet 15. november 2012 #5 Skrevet 15. november 2012 Som regel om jeg skal fortelle noe svært personlig eller noe som omhandler venner og familie, siden dem neppe ville likt at jeg utleverer dem på nettet:P Andre ganger fordi det jeg deler er ting jeg ikke vil skal assosieres med meg som person, eller den jeg er her på KG:P 2
Strixvaria Skrevet 15. november 2012 #6 Skrevet 15. november 2012 Det har jeg ikke gjort på leeeeeenge. Kan tenke meg en del gjør det i forbindelse med debatt av mer betente temaer hvor de selv vet at meningene deres ikke er politisk korrekte, og kanskje ikke ønsker å få utsagnene sine knyttet til brukernavnet? Dunno. Jeg lurer også veldig på hvorfor folk logger inn som skjulte brukere (som er en funksjon jeg nylig oppdaget at eksisterte), men det blir å kuppe tråden..
Gjest avocadoen Skrevet 15. november 2012 #7 Skrevet 15. november 2012 Nå og da så kommer jeg borti den knappen uten at jeg vil det og da orker jeg som oftest ikke å si "AB over var meg" osv. Men når jeg bruker AB-funksjonen med vilje så er det fordi jeg vet at det er flere her inne som vet hvem jeg er og jeg vil ikke fortelle alle om min sykdomshistorie osv. Men jeg synes det er fint at jeg kan dele mine erfaringer til andre slik at andre kan få hjelp som anonym bruker! (ikke at jeg gjør det så ofte) Slenge dritt gjør jeg ikke som AB uansett. Det blir for dumt.
Brunhilde Skrevet 15. november 2012 #8 Skrevet 15. november 2012 Hva som skal til? Veldig mye. (Jeg begynte å logge inn som skjult bruker en gang da jeg ble stalket av en eller annet gjest, siden har det blitt en (u)vane.)
Alice123 Skrevet 15. november 2012 #9 Skrevet 15. november 2012 Ofte er det fordi jeg spør om ting på KG, som jeg allerede har spurt venner, kollegaer og familie om. "Hei jeg skal ha middagsselskap for 6 stykker, tre av dem er glutenalergikere, hva bør jeg servere?". Om jeg da serverer akkurat dét som blir foreslått, kan folk koble. Spesielt om man i tillegg ser på andre ting jeg har skrevet her inne. Om man leser gjennom alle mine tråder og alt jeg har skrevet her under "Alice123", ville mine venner og familie ikke hatt noe problem med å forstå hvem som gjemmer seg bak brukeren. Ting jeg nylig har spurt/diskutert med venner/familie, tar eg som anonym for å ikke gjøre det enda lettere å koble brukeren mot meg. Og selvfølgelig intime spørsmål om kroppen min, eller relasjoner. 2
Gjest Emera Skrevet 15. november 2012 #10 Skrevet 15. november 2012 Kun hvis jeg skriver noe som kan identifsere meg. Og det er sjelden.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #11 Skrevet 15. november 2012 Jeg er anonym med mindre jeg har en god grunn til å ikke være det. Om ikke det er mulig allerede er det bare et tidsspørsmål før søkemotorer sammenstiller informasjonen og skrivemåten i alle innleggene til en forumbruker, og trekker ut det som er nødvendig for å indentifisere den virkelige personen. Dette kan så selges til f.eks. markedsførere og firmaer som gjør bakgrunnssjekk av jobbsøkere. Anonym poster: 9b0d7588a03519b4c122c1420b228d52
Adele Skrevet 15. november 2012 #13 Skrevet 15. november 2012 Jeg skriver aldri noe her på KG som jeg ikke kan stå for. Med andre ord, jeg bruker aldri AB-funksjonen. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #14 Skrevet 15. november 2012 Skriver alltid som anonym, og er skjult bruker. Vet ikke helt hvorfor, tror kanskje jeg er paranoid. Anonym poster: a6261b03976253d91981963e2e359b03
SoftKitty Skrevet 15. november 2012 #15 Skrevet 15. november 2012 Som regel hvis jeg skriver noe der jeg tenker at folk som kjenner meg vil forstå at det er meg.. noen ganger er jeg nok litt paranoid på dette mens andre ganger skriver jeg ting som sikkert gjør meg lett å kjenne igjen under nick. Er ikke så konsekvent med andre ord:P Er aldri AB for å slenge dritt..
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #17 Skrevet 15. november 2012 Jeg har lenge slitt med lavt selvbilde. og føler meg litt "tryggere" om jeg trykker på anonymknappen, selv på de mest uskyldige ting. Har opplevd noen ganger at brukere her inne har kritisert eller rettet på ting jeg har skrevet, noe som får meg til å føle meg som en idiot. Ja, jeg vet det er et forum og at jeg burde tåle såpass, men jeg gjorde tydeligvis ikke det. Derfor ble det lettere å bruke AB- funksjonen. Noen ganger er det fordi jeg ikke vil at det jeg skriver skal bli gjenkjent, at jeg skriver om intime detaljer, eller at jeg ikke vil at det skal bli knyttet opp mot brukeren min. Sånn er det med den saken, for min del. Anonym poster: 35296404e72196c1e03790de0ed989ea 1
melly666 Skrevet 15. november 2012 #18 Skrevet 15. november 2012 Gjør det ikke. Er for redd for å drite meg ut (teknisk) og bli avslørt :gjeiper:
Testosteron Skrevet 15. november 2012 #19 Skrevet 15. november 2012 Jeg har aldri postet anonymt her. Det har jeg ikke behov for. Da lar jeg heller være å poste.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. november 2012 #20 Skrevet 15. november 2012 (endret) "Jeg ønsker meg votter til jul" Endret 15. november 2012 av Evilposelos 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå