Gå til innhold

Telefonangst - blir redd og bekymret

Fremhevede innlegg

Skrevet

De siste månedene har jeg utviklet telefonangst. Jeg er utrolig redd for å svare telefonen når det ringer personer som ringer sjeldent. Jeg er livredd for å få en dårlig nyhet. Et eksempel: Jeg har god kontakt med pappa, men han ringer meg ikke så ofte, han ringer bare når han har noe å si, spørre om eller om han har noe å fortelle meg. Han ringte meg for to timer siden. Jeg ble kjemperedd, turte ikke å svare telefonen fordi jeg er redd for å få en dårlig nyhet. Blir bekymret og tenker på mye rart.

Jeg har hatt det slik i noen måneder nå, og gruer meg virkelig til å ringe opp personen som har ringt, prøver å forberede meg på å høre en dårlig nyhet og har nesten vondt i magen av å ringe opp personen som har ringt meg. Dette er kun snakk om mennesker som ikke ringer meg for å slå av en prat, men som ringer meg når de har noe å fortelle meg eller vil stille meg et spørsmål. Jeg har aldri fått høre en dårlig nyhet via telefon, så det er ikke det som er årsaken til at jeg er redd for å svare. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det har blitt sånn.

Noen andre som har det slik? Hva kan dette komme av og hva kan jeg gjøre for å slutte å være så nervøs og redd på grunn av dette? Jeg sitter nå her og bekymrer meg fordi noen som sjeldent ringer meg, har ringt meg....

Anonym poster: f227ef6836b8479d440f51311379710e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med tlf-skrekk selv, men aner ikke hvorfor det er sånn. Trasig egentlig, måtte bestille time til frisøren gjennom fb i dag liksom... Følte meg veldig smart! Aner ikke hvorfor det er sånn, men slitsomt er det uansett! :)

Anonym poster: cdd7a20efc1102b90d19bc69cb0adb49

Skrevet

Ville bare gi deg en stor :hug: , vet hvordan du har det. For meg handler det mer om å svare, eller ringe selv, hvis jeg må snakke med noen som jeg ikke kjenner. Levering på døren hvor de ringer først feks. har nesten mistet mange pakker av den grunn. Ringe for å bestille legetime, veterinær, banken min osv. Helt grusomt. Sitter ofte å planlegger hva jeg skal si, lenge før jeg ringer. Sender ofte mail eller sms hvis det er mulig. Kan ikke hjelpe deg desverre, har ikke turt å gå så langt som å søke hjelp selv, i redsel for å måtte bli kastet ut i noe jeg er ukomfortabel med :(

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...