Gå til innhold

Kvinner er besatt av timeglassfasongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er greia med kvinner og "timeglassfiguren"!? Har hatt fire kjærester, alle har vært selverklærte "timeglass". Andre jenter jeg har snakka med sier ofte det samme om seg selv. Søte jenter i 20-årene, men etter min mening ikke så veldig spesielle kropper. Ser annenhver kvinne på seg selv som timeglass? Selv tenker jeg Marily Monroe. Stor rumpe, store pupper, liten midje i sammenligning. Jeg klager ikke på andre former, men synes det er så fryktelig unødvendig å ikke bare godta at man ikke har så store pupper, eller så definert midje.

PS: dette er ikke noe jeg snakker ofte med kvinner om, men det er slående når kroppsfasong kommer opp.

Anonym poster: df51cc597da41c72745a7f4adae751c0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er de færreste som har ORDENTLIG timeglassfigur, så det var nok bare tull. Man må ikke ha timeglassfigur for å ha en fin kropp. Snarere tvert i mot. Kan bli litt VEL mye former, hvis man tenker på den ekte timeglassformen.

Anonym poster: c9a31f29b105ad04334ccadbf30de76e

• Liker 2
Skrevet

kanskje de tenker at så lenge de har den her "> <" formen på midjen så er det timeglass?

det kan hende at de har mistolket begrepet

Anonym poster: 69990ece05bbd9074b71b04b40943469

• Liker 1
Skrevet

Mente ikke si at det ikke er fint. Synes det er skikkelig digg :wow: Men absolutt IKKE det viktigste når det gjelder tiltrekkning. Noe nærme timeglass form er fint (altså, det motsatte er for meg ganske turn off (guttefasong/feit))

Skrevet

Skjønner egentlig ikke hva du snakker om.. Ingen venninner av meg påstår de har timeglassfigur, og sånn jeg ser det er ikke det den vanligste kroppsfiguren akkurat.

Trodde de fleste jenter heller ville ha modellkroppen jeg. Og da er det jo snakk om å være høy og slank hele veien.

Skrevet

kanskje de tenker at så lenge de har den her "> <" formen på midjen så er det timeglass?

det kan hende at de har mistolket begrepet

Godt mulig. Har aldri motsagt noen eller prøvd å gå nærmere inn på emenet (kropp kan være følsomt), så veldig mulig at de bare tror timeglass er definert midje. Men kan de ikke si det isteden? At de er slanke/i form/definert midje?

Skrevet

post-37809-0-01212400-1352988328_thumb.j

Litt å velge mellom.

Anonym poster: f4829b8a281aaf3e45a4cdcf6445d809

• Liker 4
Skrevet

Godt mulig. Har aldri motsagt noen eller prøvd å gå nærmere inn på emenet (kropp kan være følsomt), så veldig mulig at de bare tror timeglass er definert midje. Men kan de ikke si det isteden? At de er slanke/i form/definert midje?

Det er bra at du ikke sier dem imot,det hadde nok såret dem.

De kan jo si det istedenfor,mn ikke hvis de misforstår begrepet,

Jeg er faktisk usikker på begrepene selv. Enten så er jeg petit eller så er jeg pære

Skrevet

Skjønner egentlig ikke hva du snakker om.. Ingen venninner av meg påstår de har timeglassfigur, og sånn jeg ser det er ikke det den vanligste kroppsfiguren akkurat.

Trodde de fleste jenter heller ville ha modellkroppen jeg. Og da er det jo snakk om å være høy og slank hele veien.

Kan da være høy og ha timeglassfigur. Og slank. Det går på forholdet mellom bryster/midje/hofter. De fleste med timeglassfigur er slanke, ikke tynne vel og merke, men slanke. Man søker også ofte modeller av denne kroppstypen, så er ingen motsigelse (de klassiske 36-24-36 gjelder fremdeles, bare høydekravet har vokst).

Ellers er jeg litt enig med TS, men ikke helt. Noen kvinner som "skryter" på seg timeglassfigur. Jeg har ingenting i mot det, men ler ofte litt indevendig :fnise: Av erfaring synes jeg dog at det er jenter med litt dårlig selvtilitt som snakker mest om egen kroppsfasong.

• Liker 2
Skrevet

Det er bra at du ikke sier dem imot,det hadde nok såret dem.

De kan jo si det istedenfor,mn ikke hvis de misforstår begrepet,

Jeg er faktisk usikker på begrepene selv. Enten så er jeg petit eller så er jeg pære

Jeg er ingen ekspert, men så er jeg mann. Men for egen del, hvis jeg tenker over det har jeg selv fire kategorier: pære og eple (som man leser om i aviser hele tida, at det er sunt å bære fettet på hoftene, ikke på magen), timeglass (like store bryster som rumpe, liten midje) og "guttefasong". Den siste kan muligens være litt støtende, men jeg mener ikke nødvendigvis tynn, alle disse formene kan jo både være tjukke og tynne.

Jeg holder med alltid tyst når det gjelder diskusjoner om utseende, med mindre jeg helt konkret sier at noen er fine (enten til noen som føler seg vel, eller salvsagt kjærester). Synes det er så jævla unødvendig å si at: "Små pupper er pent, for de henger ikke, derfor er du pen" osv. Alle har egne preferanser, å knytte et attraktivt utseende til visse attributter tror jeg bare gir kvinnene mer å tenke på.

Ingen her inne som regner seg som timelass da? Hehe

Skrevet

Jeg er overvektig, men tror likevel jeg ligger nærmest timeglass i fasongen min. Jeg passer ingen av de andre kroppsbeskrivelsene. På mine mål er jeg akkuratt like stor rundt brystet og rumpa, og en del mindre rundt midjen.

Mine mål er 104cm - 78cm - 104cm. (Ja, jeg vet dette er alt for mye, men jeg jobber med saken).

Kan jeg være godkjent som timeglass da? Eventuelt hvilken annen form har jeg?

Må innrømme at det er egentlig ikke særlig viktig for meg hva en kroppsfasong kalles, det endrer jo ingenting. Men jeg må le litt jeg også, når en helt uten pupper kaller seg for timeglass :fnise:

Anonym poster: 80ac3e92524e47084aff49e64ea968b7

Skrevet

Folk snakker vel mye om timeglassfasong fordi det er en av de mest kjente kroppsfasongene. Det er ikke lenge siden jeg lærte at man ikke har «ekte» timeglassfasong om man ikke har store pupper. Da er man visst plutselig noe annet - ikke nødvendigvis pære, men et helt annet navn.

Ganske forvirrende, egentlig. Grunnen til at mange kaller seg for timeglass er vel fordi det klinger pent og fordi man tror at det eneste kriteriet er en smal midje.

Skrevet

Synes det er rart at de sier det om seg selv. Det er noen som har sagt at jeg har timeglassfigur, men jeg ville aldri funnet på å si det om meg selv. Det ville høres innbilsk ut. Jeg overlater egentlig til gutten/mannen å si positive ting om meg, om han ønsker. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...