Gå til innhold

Fjerning av føflekker...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei ! Jeg har et spørsmål.

Jeg har en føflekk på kinnet jeg har litt lyst å fjerne. Men lurer på om det kommer til å bli merke? Hva er deres erfaringer? Hvilken metode er best for å unngå merker? Har hørt om laser, men vet ikke om de har det her. I hvilke byer i Norge har de laser?

Aner ikke hvordan det fungere egentlig - laser altså. Noen som har gjort det, og kan fortelle om prosessen?

:)

På forhånd takk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er uforsvarlig å fjerne føflekker med laser (føflekker som går i ett med huden), da laseren kun fjerner overflaten av føflekken, og om flekken som ikke er synlig begynner å utvikle seg til kreft, vil du ikke se det. Det er sikkert mange useriøse som tilbyr å fjerne føflekker med laser, men det anbefales ikke. Det beste er å fjerne det kirurgisk, og om det blir et sjenerende arr, så kan du jo høre om det er mulig å fjerne arret med laser.

Anonym poster: 791991e31d0212924e4f64541794ee96

Skrevet

Fikk fjernet min, de måtte gå ganske dypt ned for å fjerne alt.

Arret som er igjen er usynlig under foundationen, så jeg er fornøyd. Bedre enn en sjenerende føflekk.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Nåja, uforsvarlig og useriøst å fjerne føflekker med laser ?

Med laser brenner man bort alrt utenom føflekkens rot.

Lille-pus har selv tatt to med laser, - hos den da meget useriøse Røde Kors Klinikken på Frogner i Oslo.

Skal vi evaluere seriøsitet her så kommer de ikke spesielt dårlig ut, selv om de i dag eies av Aleris ;)

Det er tross alt en kompetent lege som evaluerer hver føflekk først.

Er føflekken helt normal så kan den som regel tas med laser, - som er en meget grei løsning.

Andre føflekker tas kirugisk da de sendes til undersøkelse.

Denne evalueringen er det legen som gjør.

.

Du vil uansett få et lite arr tilsvarende størrelsen på føflekken.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Nåja, uforsvarlig og useriøst å fjerne føflekker med laser ?

Med laser brenner man bort alrt utenom føflekkens rot.

Lille-pus har selv tatt to med laser, - hos den da meget useriøse Røde Kors Klinikken på Frogner i Oslo.

Skal vi evaluere seriøsitet her så kommer de ikke spesielt dårlig ut, selv om de i dag eies av Aleris ;)

Det er tross alt en kompetent lege som evaluerer hver føflekk først.

Er føflekken helt normal så kan den som regel tas med laser, - som er en meget grei løsning.

Andre føflekker tas kirugisk da de sendes til undersøkelse.

Denne evalueringen er det legen som gjør.

.

Du vil uansett få et lite arr tilsvarende størrelsen på føflekken.

Hvilken klinikk anbefaler du når en skal fjerne føflekk med laser? Har bestemt meg for å gjøre det, men aner ikke hvilken klinikk som er mest seriøs (i Oslo vel og merke).

Anonym poster: 791991e31d0212924e4f64541794ee96

Gjest Novacane
Skrevet

Fjernet en nokså stor føflekk på ryggen, jeg valgte å kutte bort og sy(hos legen selvfølgelig). Arret er så godt som usynlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...