Gå til innhold

For de kverulante

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her inne på KG er det en del kverulanter. Altså, de som henger som opp i alt og ingenting, er kranglefanter og diskuterer selv om det ikke er noe å diskutere om.

Ta opp små bagateller og ting du undres over, så kan vi kverullere litt over det. Pass på å ikke ha skrivefeil i innleggene dine. Da sporer hele samtalen av :fnise:

Anonym poster: f9bd71e99b5e46835b7b6424d6db5c51

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du sier her er jo totalt feil! Det er ikke lov å kverulere på KG og derfor keruleres det heller ikke!

• Liker 1
Skrevet

Hvem er det som er så utrolig kverulant her?

Anonym poster: 088eac22f8622ee6ae796d726d589191

Skrevet

Det du sier her er jo totalt feil! Det er ikke lov å kverulere på KG og derfor keruleres det heller ikke!

Hva er totalt feil?

Skrevet

Jeg har blitt kalt kverulant her èn gang. Og jeg skal innrømme; jeg henger meg opp i detaljer. Dog bare detaljer som jeg selv mener er veldig betydelige, og viktige. Men siden man har et forskjellig syn på hva som er viktig, er det jo sjanse for at andre oppfatter en som kverulant, men hva gjør vel det...

Skrevet

Da vil jeg først begynne med noe jeg lurer på: (hvis dette kan kverulleres om?)

I alle år på videregående har jeg hatt forskjellige norsklærere. Problemet er de få skrivefeilene. Noen lærere sier at det ikke skal brukes "man", men "en" isteden. I setningen: "Det er en farlig skog, man lurer alltid på hva som er der inne" får jeg feil fordi det skal være "...farlig skog, en lurer alltid på hva som er der inne". En annen sier "man" er riktig. Prøvd å høre med forskjellige lærere, men det nytter ikke..

Noen her inne som er flinke med skrivefeil?

Skrevet

Hva er totalt feil?

At det spekuleres vel! Kan du gi meg eksempler på annet en fornuftige og gode meningsutvekslinger her inne?

Skrevet

Det skrives "kveruleres"! :opplyser:

Skrevet

Det skrives "kveruleres"! :opplyser:

Ikke slik JEG mente det rent grammatisk :jolie:

Skrevet

I alle år på videregående har jeg hatt forskjellige norsklærere. Problemet er de få skrivefeilene. Noen lærere sier at det ikke skal brukes "man", men "en" isteden. I setningen: "Det er en farlig skog, man lurer alltid på hva som er der inne" får jeg feil fordi det skal være "...farlig skog, en lurer alltid på hva som er der inne". En annen sier "man" er riktig. Prøvd å høre med forskjellige lærere, men det nytter ikke..

Jeg er kjempeflink med skrivefeil! Jeg skriver feil hele tiden uten å anstrenge meg :tommelsmil:

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Jeg har blitt lært det samme. "Man" refererer til en mann, og "en" er mer kjønnsnøytralt, vil jeg tro. Tror også at "en" er bedre språk? Jeg bruker fremdeles "man", synes "en" steriliserer språket og skaper distanse. Uvant, rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...