Gå til innhold

Voltaren og metotreksat - en uheldig blanding?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Legen har bedt meg ta både voltaren og metotreksat - samtidig.

Stolte på legen og fulgt nøye den anbefalte doseringen, men har blitt skikkelig dårlig etter at jeg startet med det.

Både kvalm, utmattet og trett. Fungerer rett og slett ikke.

Så leser jeg om Voltaren og at det skal utvises forsiktighet hvis man bruker Metotreksat fra før.

Skal man kanskje helst IKKE bruke de samtidig?

For så dårlig som jeg er nå må jo noe være riv ruskende galt.

Har selvsagt stoppet å ta medisinene nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leger foreskriver ofte medisiner som man normalt ikke bør kombinere uten at det trenger å være galt. Det er vel en grunn til at du har fått så sterke medisiner. Da bør du ikke bare slutte etter eget forgodtbefinnende, men ta kontakt med legen din slik at dere kan avklare grunnen til ubehaget du får av medisinene og hvorvidt du skal fortsette.

Skrevet

I min verden er poenget med medisiner at man skal bli bedre.

Når man blir dårligere, og livskvaliteten reduseres, da mister medisinene sin mening.

Når bivirkningene av medisinene er større enn smertene de skal "kurere", da virker det meningsløst å ta medisinene.

Skrevet

. Det er vel en grunn til at du har fått så sterke medisiner.

Er metotreksate en sterk medisin?

Skrevet

Metotrexate er jo en cellegift, og cellegift angriper også friske celler. Bivirkninger vil jo variere fra person til person. Selvsagt er det ikke bra med forringet livskvalitet pga. medisinbruk. Men du bør jo likevel snakke med legen din om det. Skal du ikke ha oppfølging med blodprøver?

Anonym poster: 63e7f36c9b1a181692e54542019c74cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...