Gå til innhold

Lappen i Bergen, pris


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei venninne av meg tok lappen i Stavanger, hennes kom på 50 tusen. Hun tok nok noen få extra kjøretimer, men hun er veldig flink og bestod alt. En annen venninne brukte også rundt 40-50 tusen, i Stavanger. Har imidlertid hørt at det er lavere priser i andre deler av landet, så jeg lurer på hvor mye det koster å ta ta førerkortet i Bergen?

En til ting, tenkte å ta det i det året jeg tar opp fag på universitetet, er det lurt å kjøpe bil da? Eller best å vente til jeg er ferdig med utdannelsen helt, fordi jeg blir heltidsstudent etter at jeg har tatt opp fagene?

Anonym poster: 955363379f61c0879e7e9e9cad35bae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hvor mange timer du trenger utenom det obligatoriske :-)

Jeg kjører hos Åsane Trafikkskole. Se priser her; http://www.asane-trafikkskole.no/Priser_Article_11.aspx

Jeg har regnet ut at jeg kommer til å bruke mellom 28.000 - 30.000 kr på lappen, forutsatt at jeg står på første oppkjøring... Jeg trenger ikke Trafikalt Grunnkurs eller Teorikurs da jeg er over 25 og kjører greit ;-)

Anbefaler deg å kjøre mest mulig utenom også, det sparer deg for mye penger! Ta noen timer med kjørerlærer for å få "feelingen", deretter er det bare å øve mest mulig hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og jeg tror jeg ville ventet med å kjøpe bil. Det er dyrt å ha bil når man er student. Med mindre du har råd til det selvsagt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...