Gå til innhold

Hvor viktig er undertøyet for dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg drakk vin og sludret med en venninnen i går, og vi diskuterte klær og shopping. Jeg elsker stilen hennes som er en blanding av klassisk, feminin og business, og jeg "stjeler" tips og inspirasjon fra henne. Det jeg vet fra tidligere, og som vi snakket om i går, er at hun er helt nødt til å ha pent undertøy, dvs klassisk undertøy i sett og som "matcher" antrekket selv om det ikke synes. F eks bruker hun alltid sort undertøy til mørke klær. Hun bruker dessuten knapt strømpebukser, men gjerne undertøyssett med hofteholder eller hold-ups. Alt dette for selvfølelsen og attituden, iflg henne.

Har aldri tenkt på det på den måten....

Anonym poster: 542613778209586056a8752b4186ffc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er som henne. :) Undertøyet er veldig viktig for meg, av en eller annen grunn. Føler meg mye bedre hvis jeg har fint, nytt og matchende undertøy til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertøy er viktig for meg også, men av en litt annen grunn. Jeg er ikke så glad i blonder og stæsj, men vil at undertøyet skal være behagelig, funksjonelt og pent og hjelpe klærne mine til å sitte bedre. Dvs. å unngå truse- og bh-kanter. BH-en må også gi nok støtte, og stroppene skal ikke vises hvis jeg f.eks. bruker singlet. Er veldig glad i nude og sort microfiberundertøy, men kan godt bruke en velsittende bomullstruse under f.eks. jeans eller tøy i tykkere stoff. Det er ikke så viktig for meg at truse og bh matcher i fargen, de kan godt være forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det varierer litt.

BH'ene må alltid være av god kvalitet i farve som passer til blusen/skjorten eller top'en.

- det er ikke meg du finner med rød eller sort BH under en hvit bluse.

Trusene må ikke alltid matche BH'en til kontorbruk, men skal jeg ut (f.eks. etter jobb, forretningsmiddag, kundemøter el.l.) så vil det alltid matche.

Ikke at jeg pleier vise frem undertøyet til hverken kunder eller leverandører etter dem jeg går ut sammen med, men det har noe med kompletthet å gjøre.

Stil fra ytterst til innerst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Calavi

Undetøyet har også ganske så mye å si for min del, og prøver som regel alltid å gå med matchende undertøy :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertøy er viktig for meg! Nå har jeg kastet BH'en for ikke så lenge siden, men da jeg brukte både truse og BH måtte begge delene være fra et matchende sett (må være samme stoff/farge/trykk osv - holder ikke at de er i samme farge) hvis ikke jeg gikk jeg heller uten. Nå som jeg ikke bruker BH lengre er jeg enda mer kritisk til trusene mine og velger med omhu. Like forskjellige materialer og farger, men foretrekker stort sett pene stoffer og nøytrale farger. Snittet er også veldig viktig, og jeg har alskens modeller som er til hvert sitt bruk.

Jeg er også nazi på mørkt undertøy under mørke klær og lyst undertøy under lyst tøy Liker også strømpeholdere og strømper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pent undertøy er viktig for meg for det får meg til å føle meg vel. Bruker alltid undertøy som matcher i farge med andre klær viss jeg bruker topper som er litt gjennomsiktige. Ellers går det mye i sort undertøy med blonder. Liker både stayups og strømpebukser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg bruker gjerne praktisk og behagelig undertøy. Jeg orker ikke masse syntetiske blonder om jeg er på farten, men jeg må alltid ha matchende undertøy. Bruker heller ikke hvit BH, truse (og sokker) når jeg har på mørke klær eller motsatt. Ikke fordi jeg bruker gjennomsiktige klær, men fordi det føles feil.

Litt rart egentlig, jeg har ikke tenkt over det før.

Har nok mest med at man føler at antrekket er komplett ja, som Lille-Pus sier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke har spesifisert at denne tråden bare er om dameundertøy, så slenger jeg meg på.

Jeg føler meg helt klart påvirket av hva slags undertøy jeg har på. og jeg pleier ikke å gå i saggebukser og vise det frem. http://www.youtube.com/watch?v=FSKL13tCb50.

Hvorfor jeg ikke bare har boxere som jeg når som helst kan droppe buksene for å vise frem har jeg egentlig ikke noe godt svar på, men jeg har en del som bare er nye og hele, og det er i grunnen alt med dem, type MAN.

Andre kan være noe artig jeg har kommet tilfeldig over, eller litt dyrere merkeklær for helger, spesielle anledninger, eller bare fordi jeg har lyst til å gå med dem den dagen. Noen ganger er f.eks hodeskaller og 8-balls tingen, andre ganger en nice Armani riktig. Eller bare en boxer med Superman logo fra H&M.

Men jeg føler meg altså mer vel i pent undertøy enn jeg gjør i en helt grei hel og pen, men anonym boxer, uavhengig av om jeg har tenkt å komme i en situasjon hvor det kan bli lagt merke til, eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg ofte tenker jeg skulle vært bedre til, jeg liker når det matcher, men økonomien tilsier ikke å kjøpe mange sett for å kunne matche til en hver tid.

Jeg passer ikke inn i HM sine BH'er og det er heller sjeldent jeg finner riktig størrelse på andre av "billigbutikkene" også.

Akkurat nå er vel i grunn undrtøysskuffen til å bli litt flau av, godt det ikke er mange som skal se :fnise:

Men, dukker det opp en tusenlapp eller to som kan brukes på "nestennødvendigheter" så er nytt undertøy en av tingene som står høyest på lista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hverdagen bryr jeg meg ikke særlig om det matcher, men er jo allikevel opptatt av at det skal være behagelig og passe til klærne, dvs ikke se merker, rød bh under hvis bluse osv. Hvis jeg skal ut på noe om kvelden, ut på byen eller lignende, da blir saken en litt annen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 2-3 år må man bytte alt om man virkelig bruker settene flittig, og etter hvert gidder jeg ikke å hele tiden være på let, så jeg har tonet det ned veldig.

størelsen min er skjelden, og det blir ett ork.

Men strømper tar jeg seriøst/religiøst.

Fant noe kjempe fine i går med litt bling bling på.

http://www.ginatricot.com/cno/no/kolleksjon/stromper-strompebukser/ccollection-csocks-p1.html#product_157239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk ganske viktig. Jeg er ikke helt fanatisk når det gjelder å alltid ha matchende undertøy på hverdagene, men det skal sies at dagen starter bedre hvis jeg får ha på meg matchende sett. Skal jeg ut på byen eller noe slikt, eller ikke minst, møte kjæresten, er det alltid matchende og fint. Men hverdag eller helg da, klarer aldri å gå i gamle, utvaska og slitte greier. Det skal se bra ut selv om det kanskje ikke matcher.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok kjedelig på den måten. Jeg bruker omtrent aldri matchende undertøy. Gjorde det før, men nå i det siste syns jeg det er digg å bare ta på en sort hotpants og hvit BH liksom, og ikke tenke mer på det. Men på en måte matcher jo det også, selv om at det ikke har samme farge. Hehe. Så lenge undertøyet er rent og pent (og nytt - ikke slitt), er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertøy er nøye gjennomtenkt hver dag og er viktig for meg. For min del må undertøyet ha matchende BH og truse. Og det må være slik at jeg føler meg sexy og samtidig komfortabelt. Har alltid på meg fint undertøy. Ingen bestemortruser her i gården, nei!

Anonym poster: b25253770bb4e379443dfc521d38abf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg også føler meg bedre om jeg går i matchende undertøy som er pent. Men jeg har ikke råd til masse undertøysett så jeg bruker det aldri da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri på matchende undertøy, og jeg kan nok ikke påstå at jeg er veldig opptatt av det. Men jeg går ikke med fillete undertøy, altså :fy_fy:

Det må være rent og pent og sitte fint, men det er ikke silke, sateng eller fullt av blonder.

Jeg har lyst til å bli flinkere til å gå med sexy undertøy, så jeg gir nok meg selv noe nytt og lekkert til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte en kompis om hva han mener om undertøy på jenter. Og han svarte at han foretrekker at jenta har vanlig undertøy... fordi om hun har sexy undertøy og de skal ha spontansex , er det forstyrrende for akten siden det skal være spontant :fnise:

Anonym poster: 8dabc1ff044dd7c0b9aadc74db6be34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...