Gå til innhold

Lasse


Olivia

Anbefalte innlegg

jeg spør deg, fordi det virker som om du har peiling, hvis du gidder å svare på enda mere mage-greier da.

Det jeg lurer ¨på er: er det nødvendig å trene magen hver dag? eller er resultatene like bra/bedre når en trener de et par-tre ganger i uka og tar i skikkelig godt de gangene? hvor lenge hver gang for at det skal være noen vits?

kjempe glad for svar

hilsen Olivia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det!

Vel, du MÅ ikke trene magen hver dag, det går fint å få framgang dersom du trener tre ganger i uken, mer med fire, mer med fem....

Poenget er at du ikke trenger å trene likt eller like mye hver gang.

Si at du har tre skikkelige mageøkter der du rauter av smerter på slutten icon_smile.gif

F.eks mandag, onsdag og Lørdag. De andre dagene trener du lett mens du ser på TV. Du ligger altså som vanlig , men løfter deg bare 5-10 cm. Du begynner bevegelsen like før ...pokker hva heter de igjen....jo skulderbladene går i bakken (de skal altså ikke ha kontakt med gulvet), så går du saaaakte opp noen FÅ cm og saaakte ned igjen. Dette SKAL ikke være NOE tungt. Du begynner på 30 sekunder arbeid og 30 sek. pause * 3. Så går du etter hvert opp til 60 sek arbeid 30 pause. Til slutt er du på 2 minutter arbeid: MEN DET SKAL IKKE VÆRE NOE TUNGT!!! icon_smile.gif

Dette strammer flott opp, du kan se på tv samtidig supert hva?

Da skal du merke forskjell i løpet av 14 dager!

Spørsmål? Bare skriv!

Lykke til , men husk Du må trene ryggen også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm dyntes du alikevel det var mye? tren dem som vanlig 2-3 ganger uka, og du vil merke forskjell etter 3-4 uker.

God Helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg er ganske godt trent i magen. Har trent magen i mange år. Men har hørt så masse synspunkter på hva som er riktig og ikke, så ville høre med deg, som jeg regner med har litt forutsetninger for å kunne uttale seg på dette området.

sender med en link, vil bare spørre deg om hva du syns om det programmet, hvis du gidder

http://www.iform.no/trening/magetrening.shtml

hilsen Olivia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei vet ikke om du ikke har sett det siste jeg skrev, eller om du bare ikke har hatt tid.

men uansett hvis du hadde giddi og sett på den linken og ssagt hva du syns om det programmet, hadde jeg blitt veldig glad

klemmer fra Olivia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olivia!

Beklager så mye, har ikke fått med meg at du hadde skrevet inn...

Har sett på progr. og det er helt o.k det! Greie, lette øvelser, trenger ikke mer hokupokus enn dette...

Jeg vil imidertid trene litt lettere og flere repetisjoner enn 10, heller 20-25+++ Grunnen til detter : Magen skal være utholdende for å jobbe en hel dag (den arbeider/stbiliserer hele tiden...) da må en trene lett og mange rep.

Videre må en huske å trene motsatt side, nemlig ryggen for å få ballanse/unngå dårlig holdning og ryggplager.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...