Gå til innhold

Gutter/studenter ved UiB!


studentinorge

Anbefalte innlegg

Jeg har mine sterke tvil på at du skal studere jus.

Et tips er i så fall å ta noen ekstratimer med norsklæreren din på vgs.

Anonym poster: 8bd4a3004952d993b020ff9af4fb9df3

rettssystemer og lover er emner jeg interesserer meg sterkt for og norsk gramatikk har aldri vært en av mine svake sider. dette er et forum så beklager om jeg ikke benytter mine gramatikalske ferdigheter fullstendig. er for øvrig muligens en av de ytterst få ungdommene i norge som vet forskjell på han/ham.

ellers takk for nyttig svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

rettssystemer og lover er emner jeg interesserer meg sterkt for og norsk gramatikk har aldri vært en av mine svake sider. dette er et forum så beklager om jeg ikke benytter mine gramatikalske ferdigheter fullstendig. er for øvrig muligens en av de ytterst få ungdommene i norge som vet forskjell på han/ham.

ellers takk for nyttig svar...

rettssystemer og lover er emner jeg interesserer meg sterkt for og norsk gramatikk har aldri vært en av mine svake sider. dette er et forum så beklager om jeg ikke benytter mine gramatikalske ferdigheter fullstendig. er for øvrig muligens en av de ytterst få ungdommene i norge som vet forskjell på han/ham.

ellers takk for nyttig svar...

Vel, et forum gir en god pekepinn, og du har i så fall en del utfordringer rundt det skriftlige.

Anonym poster: 8bd4a3004952d993b020ff9af4fb9df3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nå er ikke jeg gutt, men jeg studerer jus på UiB. Da jeg først leste denne tråden må jeg helt ærlig innrømme at jeg ble temmelig irritert over at av alle ting du kunne lurt på, så er det stilen til guttene du interesserer deg for. Men så husket jeg at jeg tenkte i helt like baner før jeg skulle begynne, for jeg håpet nemlig på det motsatte av deg. Foretrakk mest mulig avslappa folk, for det handler jo først og fremst om studiet og ikke om image. Men jeg må si jeg ble veldig positivt overraska, for jussen på UiB har en god blanding!

Jeg vet det går mange rykter, men mitt inntrykk er at det er ganske mye variasjon her. De med vestkantstil (eller hva jeg skal kalle det?) er nok overrepresentert her i forhold til de andre fakultetene, men når vi først er inne på det vil jeg heller si at det er jentene som utpreger seg på det området enn guttene. Men du kan forøvrig ta det helt med ro, jeg er helt sikker på at du finner noen som passer deg. Det gjør så å si alle!

Når det er sagt så syns jeg du skal prøve å fokusere mer på studiet enn på folka, for du vil alltid finne folk å være med uansett. De som har image som hovedfokus er som regel de som detter av etterhvert. Tenk heller på hvordan studieløpet er lagt opp, og hva som vil passe deg best av det i Oslo og Bergen. I Bergen har vi veldig mye obligatorisk de første årene, med skriftlige innleveringer hver uke. Dette blir vel 37 i året. Lykke til med valget!

Anonym poster: ba96b0c7d5ced1857084d221b33d06ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Bergen møtte jeg ekstremt mange fra Tønsberg og Hønefoss, i tillegg til folk fra øyer på Sunnmøre som måtte ta båt til skolen.

Anonym poster: b48575e2b087512c6538f5ab45ac31a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nå er ikke jeg gutt, men jeg studerer jus på UiB. Da jeg først leste denne tråden må jeg helt ærlig innrømme at jeg ble temmelig irritert over at av alle ting du kunne lurt på, så er det stilen til guttene du interesserer deg for. Men så husket jeg at jeg tenkte i helt like baner før jeg skulle begynne, for jeg håpet nemlig på det motsatte av deg. Foretrakk mest mulig avslappa folk, for det handler jo først og fremst om studiet og ikke om image. Men jeg må si jeg ble veldig positivt overraska, for jussen på UiB har en god blanding!

Jeg vet det går mange rykter, men mitt inntrykk er at det er ganske mye variasjon her. De med vestkantstil (eller hva jeg skal kalle det?) er nok overrepresentert her i forhold til de andre fakultetene, men når vi først er inne på det vil jeg heller si at det er jentene som utpreger seg på det området enn guttene. Men du kan forøvrig ta det helt med ro, jeg er helt sikker på at du finner noen som passer deg. Det gjør så å si alle!

Når det er sagt så syns jeg du skal prøve å fokusere mer på studiet enn på folka, for du vil alltid finne folk å være med uansett. De som har image som hovedfokus er som regel de som detter av etterhvert. Tenk heller på hvordan studieløpet er lagt opp, og hva som vil passe deg best av det i Oslo og Bergen. I Bergen har vi veldig mye obligatorisk de første årene, med skriftlige innleveringer hver uke. Dette blir vel 37 i året. Lykke til med valget!

Anonym poster: ba96b0c7d5ced1857084d221b33d06ef

Enig med det. Det finnes alle slags mennesker på jussen på UiB. Er en helt del med "vestkanstil" og vesker til flere tusen, som får penger av foreldrene sine hver måned, men så er det også en hel del som ikke har det sånn. Vi "andre" går i klær fra H&M og Cubus, og jobber deltid i en eller annen butikk. En finner alltid noen man passer sammen med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha gått over fire år på jus ved UiB så vil jeg si at det er en del her med bærum-stilen. Det er veldig mange som går veldig pent kledd. Selvfølgelig er det alle typer mennesker her, men jeg vil si at de pent kledde er veldig overrepresentert. Men det varierer nok noe fra år til år.

Jeg har snakka med venner som går på andre studier, og de sier at de føler de må pynte seg veldig før de kommer på jusfaktultetet. Og jeg kan jo for så vidt forstå hva de snakker om. Når det kommer folk ut av forelesningssaler kan man se med en gang om det er en gjeng jusstudenter som kommer ut, eller om det er noen andre.

Uansett finner man som regel alltid noen man passer med, og det er ikke slik at man kun har venner som har lik stil.

Anonym poster: dc7e6184396e899825f7c763d1b78710

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke særlig oppløftende lesning for en fremtidig jusstudent. Jeg ser med gru på å tilbringe fem år sammen med berter...

Anonym poster: 0427b193c3b28fb674da82f55985018a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bertene og sossene går på JUS som oftest, de smarte og de med virkelig høy IQ, de går på MATNAT.

Anonym poster: aca8410002d2fc3db3a614de81f340a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt så syns jeg du skal prøve å fokusere mer på studiet enn på folka, for du vil alltid finne folk å være med uansett. De som har image som hovedfokus er som regel de som detter av etterhvert. Tenk heller på hvordan studieløpet er lagt opp, og hva som vil passe deg best av det i Oslo og Bergen. I Bergen har vi veldig mye obligatorisk de første årene, med skriftlige innleveringer hver uke. Dette blir vel 37 i året. Lykke til med valget!

Du glemmer Tromsø.

Anonym poster: 8bd4a3004952d993b020ff9af4fb9df3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha gått over fire år på jus ved UiB så vil jeg si at det er en del her med bærum-stilen. Det er veldig mange som går veldig pent kledd. Selvfølgelig er det alle typer mennesker her, men jeg vil si at de pent kledde er veldig overrepresentert. Men det varierer nok noe fra år til år.

Jeg har snakka med venner som går på andre studier, og de sier at de føler de må pynte seg veldig før de kommer på jusfaktultetet. Og jeg kan jo for så vidt forstå hva de snakker om. Når det kommer folk ut av forelesningssaler kan man se med en gang om det er en gjeng jusstudenter som kommer ut, eller om det er noen andre.

Uansett finner man som regel alltid noen man passer med, og det er ikke slik at man kun har venner som har lik stil.

Anonym poster: dc7e6184396e899825f7c763d1b78710

Etter å ha gått over fire år på jus ved UiB så vil jeg si at det er en del her med bærum-stilen. Det er veldig mange som går veldig pent kledd. Selvfølgelig er det alle typer mennesker her, men jeg vil si at de pent kledde er veldig overrepresentert. Men det varierer nok noe fra år til år.

Jeg har snakka med venner som går på andre studier, og de sier at de føler de må pynte seg veldig før de kommer på jusfaktultetet. Og jeg kan jo for så vidt forstå hva de snakker om. Når det kommer folk ut av forelesningssaler kan man se med en gang om det er en gjeng jusstudenter som kommer ut, eller om det er noen andre.

Uansett finner man som regel alltid noen man passer med, og det er ikke slik at man kun har venner som har lik stil.

Anonym poster: dc7e6184396e899825f7c763d1b78710

Det der er bullshitt fra a til å.

Anonym poster: 8bd4a3004952d993b020ff9af4fb9df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke særlig oppløftende lesning for en fremtidig jusstudent. Jeg ser med gru på å tilbringe fem år sammen med berter...

Anonym poster: 0427b193c3b28fb674da82f55985018a

Her har jeg skrevet to innlegg hvor jeg påpeker at langt fra alle er slike "berter". Ja, de finnes også på jussen. Som regel kommer de fra Bærum eller Asker, de går svært pent kledd og innrømmer sjeldent at de tar feil. Alle oss andre går med normale klær, jobber deltid i en eller annen butikk, bor i en dårlig leilighet, går med sekk på skolen. Vi "andre" banner uten at vi sier: "oi, unnskyld, jeg beklager så meget", vi ser forskjellen mellom det å være seriøs i sitt arbeid og det å være en konstant pottesur kjerring.

Det er helt galt at alle er så "pent kledd", men det er disse menneskene som skiller seg ut, og man klarer dermed ikke å se alle de som "fyller ut" i mengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg skrevet to innlegg hvor jeg påpeker at langt fra alle er slike "berter". Ja, de finnes også på jussen. Som regel kommer de fra Bærum eller Asker,

Ikke alle fra Asker og Bærum er like, Miah. Jeg blir skremt over fordommene dine.

Anonym poster: 8bd4a3004952d993b020ff9af4fb9df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarandus

På jussen finnes alle slags typer gutter (og jenter). Hvordan vi kler oss? Tja, etter været, sikkert i litt for dyre klær, men jeg synes du skal legge andre faktorer enn klesstil til grunn for studievalget ditt. Forøvrig er jussen ved UiB et herlig fakultet, med spennende fag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Nå er ikke jeg gutt, men jeg studerer jus på UiB. Da jeg først leste denne tråden må jeg helt ærlig innrømme at jeg ble temmelig irritert over at av alle ting du kunne lurt på, så er det stilen til guttene du interesserer deg for. Men så husket jeg at jeg tenkte i helt like baner før jeg skulle begynne, for jeg håpet nemlig på det motsatte av deg. Foretrakk mest mulig avslappa folk, for det handler jo først og fremst om studiet og ikke om image. Men jeg må si jeg ble veldig positivt overraska, for jussen på UiB har en god blanding!

Jeg vet det går mange rykter, men mitt inntrykk er at det er ganske mye variasjon her. De med vestkantstil (eller hva jeg skal kalle det?) er nok overrepresentert her i forhold til de andre fakultetene, men når vi først er inne på det vil jeg heller si at det er jentene som utpreger seg på det området enn guttene. Men du kan forøvrig ta det helt med ro, jeg er helt sikker på at du finner noen som passer deg. Det gjør så å si alle!

Når det er sagt så syns jeg du skal prøve å fokusere mer på studiet enn på folka, for du vil alltid finne folk å være med uansett. De som har image som hovedfokus er som regel de som detter av etterhvert. Tenk heller på hvordan studieløpet er lagt opp, og hva som vil passe deg best av det i Oslo og Bergen. I Bergen har vi veldig mye obligatorisk de første årene, med skriftlige innleveringer hver uke. Dette blir vel 37 i året. Lykke til med valget!

Anonym poster: ba96b0c7d5ced1857084d221b33d06ef

her var det mye nyttig info, takk for det! visste faktisk ikke at det var såpass mye obligatorisk i bergen. er vel mer en selvstudieperson så kanskje jeg bør revurdere oslo...

en blanding høres egentlig veldig flott ut, ser det er mange som synes jeg virker som den største berta/idioten på mils omkrets, men jeg har faktisk ganske modne interesser utenom det mannlige kjønn. det er ikke slik at jeg leter etter bergens versjon av BI oslo heller, der virker det ikke til å befinne seg mange inspirerende mennesker.

men igjen, takk for svar, er vel det mest nyttige hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bertene og sossene går på JUS som oftest, de smarte og de med virkelig høy IQ, de går på MATNAT.

Anonym poster: aca8410002d2fc3db3a614de81f340a7

nå er det vel ikke slik at alle interesserer seg like mye for disse fagene, på tross av høy IQ. en god venn har 147 i IQ og hater matte. hvis alle de smarteste hadde gått på MATNAT hadde det vel ikke vært en like stor mangel på ingeniører, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har jeg skrevet to innlegg hvor jeg påpeker at langt fra alle er slike "berter". Ja, de finnes også på jussen. Som regel kommer de fra Bærum eller Asker, de går svært pent kledd og innrømmer sjeldent at de tar feil. Alle oss andre går med normale klær, jobber deltid i en eller annen butikk, bor i en dårlig leilighet, går med sekk på skolen. Vi "andre" banner uten at vi sier: "oi, unnskyld, jeg beklager så meget", vi ser forskjellen mellom det å være seriøs i sitt arbeid og det å være en konstant pottesur kjerring.

Det er helt galt at alle er så "pent kledd", men det er disse menneskene som skiller seg ut, og man klarer dermed ikke å se alle de som "fyller ut" i mengden.

er studentmiljøet ved UiB virkelig så splittet? virker som om de som ikke går på jussen hater alle som går der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB - Oslo skal vel legge om til en mer obligatorisk modell etterhvert de også.

NB - Oslo skal vel legge om til en mer obligatorisk modell etterhvert de også.

Oslo og Tromsø er likt mtp eksamen. Er Bergen som skiller seg ut.

Anonym poster: 8bd4a3004952d993b020ff9af4fb9df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres litt ut som ei av dem som begynner på jus for å bli sammen med en advokat, for så å slutte på universitetet slik at du kan bli hjemmeværende og passe på avkommet til advokatmannen din... :fnise:

Jeg tror du kommer til å få et sjokk når du begynner på studiet. Jus er beintøft, det er enorme lesemengder og ikke minst puggemengder. Du kommer nok til å være opptatt av mye mer enn klesstil.

Klesstilen på UiB er akkurat som på alle andre universiteter. Du finner alt fra gutter som kun kler seg i dyre merkeklær til dem som utelukkende handler klærne sine på Fretex. Heldigvis.

Ikke tenk så mye på klær, tenk på hvilken by du vil bo i. Og når det kommer til jus: hvor du kan komme inn. Snittet er skyhøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memorable

Du skal studere jus. Jeg tror du burde slutte å tenke på hvordan gutta ser ut og heller konsentrere deg om skole, skal du gå rundt med kjekke gutter overalt kommer du vel til å bruke all tiden din på å dagdrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...