AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #21 Skrevet 12. november 2012 Jeg kjenner noen få russere / polakker og har merket meg noen få fellestrekk. De russerene og polakkene jeg kjenner har et veldig 50-talls-syn på arbeidsfordeling i hjemmet / i arbeidslivet. De har en veldig høy arbeidsmoral / er opptatt av sitt eget omdømme / å få fortjent respekt De har alle vokst opp med alkoholiserte og voldelige foreldre. De har og en mangelfull tillit til myndighetspersoner / byråkrati / politisk styring og har stor tro på at alt på en eller annen måte er preget av korrupsjon. Ikke så naive som nordmenn med andre ord. Ser på det som et positivt trekk ved øst-europeere. Her tar vi den i rompa og smiler etterpå. "Men men..hvorfor er det slik?..Hvorfor blir de rike rikere og de fattige fattigere i dette landet?" Da serverer de oss den månedelige beskjeden i avisene; "VI ER VERDENS RIKESTE, VI HAR DET BEST!" Anonym poster: b6a6b751d8e1cf476b4370a5755ebe19
Gjest O___o Skrevet 12. november 2012 #22 Skrevet 12. november 2012 Ikke så naive som nordmenn med andre ord. Ser på det som et positivt trekk ved øst-europeere. Her tar vi den i rompa og smiler etterpå. "Men men..hvorfor er det slik?..Hvorfor blir de rike rikere og de fattige fattigere i dette landet?" Da serverer de oss den månedelige beskjeden i avisene; "VI ER VERDENS RIKESTE, VI HAR DET BEST!" Anonym poster: b6a6b751d8e1cf476b4370a5755ebe19 Jeg er ikke enig i noen av påstandene dine. Mitt møte med russland var politimenn som lignet unifromen til venstre de russiske politikvinnene gikk rundt i (uten skuddsikker vest riktignok) Politiet spaserte rundt, røyket sigaretter og lekte med håndhjernene / politikøllen / slagvåpenet store deler av dagen. Å bestikke lærere / politi / andre fagpersoner virker å være langt mer vanlig enn i Norge. Krav til bevis i straffesaker virker lav / til tider ikke-eksisterende. Og la meg ikke en gang begynne på f.eks Russlands politiske styresystem. Da jeg var i russland ble jeg ganske overrasket over den spesielle kulturen. Ingen smilte - Ingen virket hyggelige. Russerne jeg pratet med om dette - mente at det var et tegn på at man var profesjonell - at man ikke smilte. 3
Gjest energibånd Skrevet 12. november 2012 #23 Skrevet 12. november 2012 det er noe ved dem, de er mye kjekkere enn vesteuropeere. det fins jo mange slike i norge, men de fleste av dem jobber vel i norge for å sende penger hjem til kona og barn i hjemlandet. har noen her erfaring med å date østeuropeiske mannfolk? jeg tenker jeg tar meg en liten ferie neste år og ser om jeg finner en jeg kan importere. hvilket land skal jeg velge? russland? polen? ukraina? tsjekkia? slovakia? hva er deres erfaringer, jenter? Anonym poster: b3f6559376bcc0da13a4a552480e09e9 Alt var feil med den setningen.
Gjest meh Skrevet 12. november 2012 #24 Skrevet 12. november 2012 (endret) Da jeg var i russland ble jeg ganske overrasket over den spesielle kulturen. Ingen smilte - Ingen virket hyggelige. Russerne jeg pratet med om dette - mente at det var et tegn på at man var profesjonell - at man ikke smilte. Du vet vel at Russland er et land som strekker seg fra Europa til Øst Asia ved stillehavet, altså et gigantisk landområde med like store kulturforskjeller? Blir egentlig ganske oppgitt når jeg ser hvor mange som generaliserer her inne. Endret 12. november 2012 av meh 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #25 Skrevet 12. november 2012 De russerene og polakkene jeg kjenner har et veldig 50-talls-syn på arbeidsfordeling i hjemmet / i arbeidslivet. Ja, den 50-talls stilen deres la jeg merke til i holdningene deres på arbeidsplassen. De prøver å være macho, og driter i sikkerhetsregler. Noen brukte sjeldent hørselvern, selv om de jobbet med støyende redskaper nesten hele dagen. Er det barskt å pådra seg dårlig hørsel kanskje? De var elendige på å bruke sikkerhetssele på høye steder med fallfare. Stort sett alt av reglementer brydde de seg ikke om. Dette er ikke akkurat beundringsverdig, det er slik norske byggearbeidere oppførte seg for 30-40 år sida. Om noen ble skadet på jobben så tenkte de"jaja, synd for ham, tilbake til arbeidet". De hoppet rundt på høye bygninger som apekatter uten sikring. I dag har de innsett at folk kanskje liker å komme hjem til familien sin etter arbeid. Kan også si at polakkene både stjal og gjorde andre uønskede ting på arbeidsplassen. Jeg har ingen problemer med å tro at vi ser de verste polakkene her i Norge. Anonym poster: 2389fe4acd56c017dc914087686e7442 1
Gjest O___o Skrevet 12. november 2012 #26 Skrevet 12. november 2012 Du vet vel at Russland er et land som strekker seg fra Europa til Øst Asia ved stillehavet, altså et gigantisk landområde med like store kulturforskjeller? Blir egentlig ganske oppgitt når jeg ser hvor mange som generaliserer her inne. Jeg kjenner noen få russere / polakker og har merket meg noen få fellestrekk. De russerene og polakkene jeg kjenner har et veldig 50-talls-syn på arbeidsfordeling i hjemmet / i arbeidslivet.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #27 Skrevet 13. november 2012 Kanskje kvinner rett og slett synes det er tennende med MENN og ikke femikladder som det renner over av i Norge. Menn som kan gi andre menn juling og knulle dem hardt over kjøkkebenken? Norske menn har jo blitt lattedrikkende webdesignere hele gjengen. (Ikke alle da..men regner ikke med at du tar deg nær av det om det ikke gjelder deg? Ingenting er mer tennende enn en mannsgris som blir sammen med meg for å ha noen å gi ham middag hver dag, vaske huset og avle barn med. OH YEAH. :D Anonym poster: ea85b8b2276c1b6445dac296cb9a5843 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #28 Skrevet 13. november 2012 Nei og nei og nei huff av mei...... Anonym poster: b9bac5ecd846680f2c41f3fd34aeba1f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå