AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 Jeg skjeler ganske mye. Ikke konstant, men når jeg slapper av, er sliten, ser til siden etc. Veldig lite pent. Skjeler mest på ene øyet, og har nedsatt syn der. Bruker briller, men har aldri hørt noe om korreksjon pga skjelingen. Er voksen (tjueårene), og synes dette er plagsomt. Hater å se folk i øynene, får vondt i hodet etc. Andre som har det slik? Hva kan man evt. gjøre med det? Anonym poster: 22fdf70eeb959126b446aafcdad274c4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 Mener du skjegle? Broren til en venninne av meg skjegler, men han har sånn spesiellinse på øyet slik at det er litt bedre og slik at han slipper og se i kryss. Du kan jo høre med øyelege/lege/optiker om det er noen operasjoner eller noe som går an å ta Anonym poster: 5a943c785c7ec40360bb1f3d4087c2d8 1
Noteknekk Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 Hun mener å skjele, skjegle er et dialektord for skjeling. Det finnes nok løsninger for deg TS. Som AB over skriver så kan prismer i brilleglassene dine være en løsning. Man kan også operere for å rette opp skjeling. Jeg ville tatt kontakt med en optiker og fått en vurdering på dette.
PepsiMax Skrevet 12. november 2012 #4 Skrevet 12. november 2012 Skjeling kan rettes med laser også Jeg rettet opp skjeling med laser samtidig som jeg fikset andre ting med synet...
Minya Skrevet 12. november 2012 #5 Skrevet 12. november 2012 Skjeling kan korrigeres med prismeglass i brillene. Eneste grunnen til at jeg vet det, er at jeg fikk prismeglass i det første brilleparet mitt, noe som ble oppdaget et par år seinere av en annen optiker, da jeg klaget over at jeg fikk vondt i hodet av å bruke brillene. Jeg har aldri skjelet i hele mitt liv. Snakk med optikeren din om det går an å justere deg litt eller trene opp øynene til å ikke skjele. Siste utvei er operasjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå