viwi Skrevet 31. mai 2002 #1 Del Skrevet 31. mai 2002 Sitter hjemme og griner og griner.På søndag mista ei venninne det ufødte barnet sitt. Da hadde hun 1 uke igjen før fullgått svangerskap. KOm på sykehuset og barnet var dødt. Huff jeg har så fryktelig vondt av henne. Selv om det ikke er av mine nærmeste venninner så er det så vondt. Tenker på dem hele tiden. Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for dem men det er jo ikke annet enn å bare være der for dem. Men jeg føler meg så hjelpeløs. at det skal være så urettferdig!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanah Skrevet 4. juni 2002 #2 Del Skrevet 4. juni 2002 Jeg skjønner det er vanskelig å vite hva man skal gjøre når noen man kjenner opplever det tragiske å miste et barn. Denne siden på SnartGravid sier litt om det å møte mennesker i sorg etter å ha mistet. http://www.snartgravid.com/html/mistebarn.asp Jeg har desverre også mistet et barn, i min 21. sv.skapsuke. Jeg savnet å høre fra mange venninner. Jeg skjønner at det er vanskelig å nærme seg noen i sorg, men det er så utrolig lite som skal til!! Hva med bare å sende blomster og et kort? Eller ta en telefon, og fortell venninnen din at du er der hvis hun trenger det. Mange som har mistet barnet sitt vil gjerne snakke om det, og da er det vikig å lytte til det hun har å si. Man trenger ikke nødvendigvis å si så mye, å lytte kommer man langt med.. Og JA! Dette ER urettferdig, og INGEN skulle måtte oppleve noe sånt. Lykke til! Klem: Hanah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viwi Skrevet 4. juni 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 4. juni 2002 Jeg ringte min venninne så snart jeg hadde fått vite hva som hadde skjedd og vi snakket lenge ilag.. Men likevel føler jeg at jeg så gjerne skulle gjort mer.. Det skremmer meg at det kan gå sånn når du er nesten ferdig med svangerskapet... Blir jo redd for selv å få barn-for tenk om det skjer meg og? Det er mange vonde tanker. Idag hadde de begravelse for babyen sin- så jeg tenkte jeg skulle vente noen dager før jeg ringer henne igjen... Bare for å si at jeg tenker på de... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 14. juli 2002 #4 Del Skrevet 14. juli 2002 Det sies jo at alle hendelser i løpet av livet har en mening, men uansett hvor hardt jeg forsøker så finner jeg absolutt ingen mening i at to mennesker skal gå gjennom en slik opplevelse. Skjønner godt at du har det vondt selv om du føler det er litt rart.En slik episode ville gått inn på hvem som helst. Kjempe fint at du lar dem få vite at du er der for dem.Slik er en god venn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlingGlo Skrevet 29. august 2002 #5 Del Skrevet 29. august 2002 Jeg synes det er fint at du tar kontakt med henne noe dager etter begravelsen. Det er ofte som folk har mye kontakt med dem som har mistet noen først etter det skjer, men så etter begravelsen er det mye mindre. Folk sørger jo fremdeles tross begravelsen er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå