Gå til innhold

Snurring!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen andre enn meg som ELSKER snurring?

For de som ikke vet hva det er.. Ikke spør! Bare se etter det i butikken! De har det som oftest på Bunnpris. Tror det er det de før i tiden kalte for død mann på boks...? Uansett, det er så FANTASTISK godt sammen med spagetti og ketchup.. Kan spise meg ihjel på det.

Men... Til dere som spiser snurring. Hvordan får jeg snurringen sprø og litt "tørr"? Hos meg blir den alltid skikkelig våt og ser ut som grøt, men når venninnen min lager det blir den helt perfekt og ikke grøtete og våt. Vil liksom ha den sprø og god... Jeg må alltid brenne den litt for at den skal bli slik som jeg vil ha den, men mye av snurringen må da kastes fordi det er forbrent. Hjelp.

Anonym poster: 3bd85c9d691123d9a7bfadfb592cb504

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stek i flere omganger? Ta f.eks halve boksen å stek først.

Skrevet

Har prøvd dette, men etter 5 minutter på stekepanna blir den bløt og fæl. Uansett hvor mye jeg har ned på.

Skrevet

Spør venninna di? =)

Skrevet

Får ikke tak i henne akkurat nå, haha! Hun er i utlandet på ferie dessverre... Skal steke snurring i kveld og tenkte kanskje noen her inne visste hvordan jeg får det perfekt uten å brenne det. :fnise:

Skrevet

Nei, bleh. Spiste det endel i oppveksten men nå som voksen med bredere smak så synes jeg snurring er jævlig. Greit når jeg skal på langtur i marka, men ikke når jeg er hjemme med fulle butikker rundt meg og stekeovn.

Blir den grøtete bør du kanskje prøve å steke i omganger så stekepannen ikke blir overfylt og dermed får lavere tempratur og kokes.

Anonym poster: a1fb7e34ed718a75391703302155f43f

Skrevet

Ser nå at noen alt har foreslått det. Men hva med middels tempratur og lengre steketid? Da fordamper nok mye av fukten uten at det blir svidd.

Anonym poster: a1fb7e34ed718a75391703302155f43f

Skrevet

Takk for svar, skal prøve dette!!

Gjest Borghild
Skrevet

Snurring er det jævligste jeg har smakt noen gang! Fy faen! :kvalm:

Skrevet

JA! Snurring er faktisk ganske godt som pizzafyll... :sjenert:

Skrevet

Uff, samboeren min elsker snurring. Jeg kan ikke fordra det, både lukter og ser ut som kattemat. Synes synd i samboeren min som faktisk ble servert dette i barndommen. Jeg hadde aldri hørt om det før han dro det inn på kjøkkenet.

Anonym poster: 63d20c8a2132f4ca3358797a86446fa6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...