Gå til innhold

Fra p-sprøyte til p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gått på p-sprøyte, men skal gå over p-piller. Siste sprøyte er tatt for ca. 4 1/2 mnd siden, og jeg tenkte jeg skulle vente til menstruasjonen kom tilbake før jeg begynt på p-pillene, men den kommer jo aldri.. Man skal vel helst starte på pillene første mens-dag, men kan man egentlig starte når som helst? Begynner å bli litt stresset med prevensjon nå, og vil gjerne slippe å tenke på annen beskyttelse enn pillene.

Jeg bør vel også ta en test før jeg begynner på pillene også, for å utelukke graviditet?

Kunne selvsagt ringt legen min, men han er så opptatt, så vanskelig å få tak i pr. tlf.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ta en test for å utelukke graviditeten :)

OG du kan starte når som helst på pilla, men du ikke sikker før dag 8-9 eller noe, mens om du starter første dag mensen så er du trygg fra start, eneste forskjellen.

Men du, kan du fortelle litt om hvordan det er å gå på p-sprøyta for deg?

Er det like høy blodproppfare som med p-piller, eller er det bedre?

Anonym poster: a78370db861ada10271c667cde4c93c1

Skrevet

Jeg synes å huske det var noe med at man var beskyttet fra første dag om man starter første mens-dag, men husket ikke om det var det eneste, så tusen takk. :)

Jeg har gått på Depo-provera mer eller mindre i 5 år, men nå sier legen min stopp. Han er bekymret for økt fare for benskjørhet hos "unge kvinner" (jeg er 26), så han vil ikke skrive ut mer. Jeg har ikke fått noen informasjon om økt blodproppfare, men dette er noe han har vært veldig obs på i forhold til p-piller som Diane osv, så jeg mistenker at faren ikke øker markant.

Jeg elsker p-sprøyta og skulle gjerne gått på den resten av livet, haha! Ingen menstruasjon, ingen blødninger, ingen PMS, ingen hormontroll. Jeg har klaget min nød til legen min, mast og bedt om flere resepter, men nei. :ler: Håper jeg kan gå tilbake til sprøyta når jeg har gått på piller en stund.

Skrevet

TAKK for svar, jeg tror jeg er nødt til å prøve den!! Leste nettopp at p-sprøyta ikke gir økt blodproppfare, men inneholder gestagen og sånn... Må prøve.

Anonym poster: a78370db861ada10271c667cde4c93c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...