AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 Jeg har aldri brukt p-piller, men tenkte å begynne. Er det spesielle merker med mindre bivirkninger, eller er det forskjellig fra hver person? Hva slags bivirkninger kan jeg få? Jeg er 25, frisk og rimelig sunn. Og hva er negativt (og forsåvidt positivt) med å bruke piller bortsett fra bivirkningene (og prevensjonen)? Anonym poster: b3c2014b4b143f9bfe4bb2f353716c6a
Rosadotten Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 (endret) Jeg går på Mercilon 28, er veldig fornøyd med dem bortsett fra at de gjør meg veldig hissig. Men tror folk reagerer litt forskjellig, også kommer det sikkert ann på hvilken type p-piller man bruker Andre mulige bivirkninger: - Mellomblødninger - Hodepine - Kvalme - Økt utflod - Brystspreng - Vektøkning - Sexlysten kan minke - Noen får mer kviser, andre får mindre - Mister humøret P-piller reduserer helserisikoen for kreft, gir mindre mensblødninger og mindre mensensmerter. + at den selvfølgelig beskytter som et effektivt prevensjonsmiddel Det høres veldig overdrevent ut, men dette er mulige bivirkninger, det er sjeldent at noen får så mange Bivirkningene pleier å gi seg etter de første 2-3 månedene man har brukt p-piller Jeg fikk kvalme (bare i begynnelsen) og at jeg blir hissig men ellers merket jeg ikke noe mer De positive er at før så pleide jeg å ha veldig uregelmessig mensen, og den varte i nesten to uker hver gang. Nå vet jeg nøyaktig når jeg får den, og den varer bare i 4 dager hos meg Endret 12. november 2012 av Rosadotten
Gjest Allergikeren Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 (...) P-piller reduserer helserisikoen for kreft, gir mindre mensblødninger og mindre mensensmerter. + at den selvfølgelig beskytter som et effektivt prevensjonsmiddel (...) Gir mindre menssmerter og blødninger? Ikke nødvendigvis, nei. Jo, mange opplever mindre smerter og blødninger, men for noen kan det like gjerne gå fra vondt til verre. Jeg fikk stadig verre smerter på det første merket jeg prøvde. Bivirkninger er forskjellig fra person til person. Nå går jeg på Cerazette, og ble litt mer irritabel de første tre månedene, og that's it. Ei anna fortalte at hun ble så humørsyk at hun kunne briste i gråt bare noen sa "Hei:)" til henne.
Rosadotten Skrevet 12. november 2012 #4 Skrevet 12. november 2012 Gir mindre menssmerter og blødninger? Ikke nødvendigvis, nei. Jo, mange opplever mindre smerter og blødninger, men for noen kan det like gjerne gå fra vondt til verre. Jeg fikk stadig verre smerter på det første merket jeg prøvde. Bivirkninger er forskjellig fra person til person. Nå går jeg på Cerazette, og ble litt mer irritabel de første tre månedene, og that's it. Ei anna fortalte at hun ble så humørsyk at hun kunne briste i gråt bare noen sa "Hei:)" til henne. Varierer nok, ble mindre for meg iallfall + at det står på mange av legesidene på nettet Jeg begynner sykt fort å gråte, eller blir dritsur for filleting som jeg normalt aldri ville ha brydd meg om
Gjest Allergikeren Skrevet 12. november 2012 #5 Skrevet 12. november 2012 Varierer nok, ble mindre for meg iallfall + at det står på mange av legesidene på nettet Jeg begynner sykt fort å gråte, eller blir dritsur for filleting som jeg normalt aldri ville ha brydd meg om Joda, mange leger skriver til og med ut p-piller for å dempe menssmerter. Men det kan like gjerne gå den andre veien, det fikk jeg erfare. Smerter i bukhulen står også oppført som bivirkning på en del av merkene. Så jeg for min del er forsiktig med å si at p-piller gir det ene eller det andre av bivirkninger. Men nå skal jeg ikke kverulere mer ;p
Rosadotten Skrevet 12. november 2012 #6 Skrevet 12. november 2012 Joda, mange leger skriver til og med ut p-piller for å dempe menssmerter. Men det kan like gjerne gå den andre veien, det fikk jeg erfare. Smerter i bukhulen står også oppført som bivirkning på en del av merkene. Så jeg for min del er forsiktig med å si at p-piller gir det ene eller det andre av bivirkninger. Men nå skal jeg ikke kverulere mer ;p Okey, KAN gi mindre ELLER mer smerter ;P Du kverrulerer da ikke, dette er jo et diskusjonsforum
Pekan Skrevet 12. november 2012 #7 Skrevet 12. november 2012 TS, du må bare prøve deg frem! Vi er alle forskjellige og reagerer forskjellig på p-piller, og forskjellig på de samme merkene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå