Gå til innhold

Ulovlig med hasj i Amsterdam nå?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om det har blitt innført slik at turister ikke har lov til og røyke hasj i Amsterdam?

Står så mye forskjellig på nettet, så er litt nysgjerrig.

Noen steder står det at i selve Amsterdam så blir det ikke innført før den 1.Januar.2013..

Noen som har hvert der nylig?

Anonym poster: 5c5ca43588e9422896b171a18fc63aa9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei trodde da ikked et?

Anonym poster: db850fb12beac60112a7949b2b8c5fa7

Skrevet

Planen var da fra 1. Januar 2013, men det ser da ut som at det ikke blir noe av det grunnet motstand.

Skrevet

Tusen takk for svar!:)

Skrevet

Ulovlig for deg som nordmann er det uansett ;)

Anonym poster: 05ace5d633f5001c09a2f7b1589321b0

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei, Norges lover gjelder bare i Norge med unntak av sexkjøpsloven.

Endret av meh
  • Liker 6
Skrevet

Håper i hvert fall ikke det! Alltid drømt om å dra dit kun av den grunn!

Skrevet

Ingen fare, ordføreren i Amsterdam har nå avvist det foreslåtte forbudet formelt. Grunnene er risiko for økt kriminalitet, økning i ulovlig trafikkering av ukontrollerte stoffer samt et massivt økonomisk tap for byen. Årlig kommer det omlag 1,5 millioner "cannabis-turister" til Amsterdam, og på de fleste hasj-kaféene er 90% av kundemassen turister, så det ville vært kroken på døra for veldig mange steder dersom dette forbudet ble innført.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i Amsterdam på jentetur i uke 43 og da var det ingen problem å få kjøpt cannabis på Coffee Shop'ene :)

Anonym poster: 6fbaa28665883b35076968e034a611b0

Gjest Badabing
Skrevet

Det stod i nyhetene i går eller forgårs at forbudet ikke ville tre i kraft.

Skrevet

Jeg var der i slutten av juli, og da var det ennå ikke forbudt, hvert fall. Ikke tror jeg det vil bli det heller. Bare å reise, med andre ord!

Anonym poster: f09df4633cfb421af1931dc11b25a070

• Liker 1
Skrevet

Så bra! takk skal dere ha! får man foressten kjøpt ferdige joints, eller må man lage selv? :fnise:

Skrevet

Så bra! takk skal dere ha! får man foressten kjøpt ferdige joints, eller må man lage selv? :fnise:

Du får kjøpt alt mulig rart.

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

snapback.pngAnonymBruker skrev 12 november 2012 - 12:25:

Nei, Norges lover gjelder bare i Norge med unntak av sexkjøpsloven.

Det er desverre feil. Som Norsk Statsborger har du ikke lov å røyke hasj eller andre narkotiske punktum. 4 av vennene mine ble stoppet på sola flyplass når de kom hjem fra Amsterdam. De tok alle pisse prøve og fikk bot (alle betalte utenom en som klaget, og fikk saken henlagt.) Da var argumentet at som norsk statsborger, så har du ikke lov uansett hvor du er.

-Mahonez

Skrevet

Det er desverre feil. Som Norsk Statsborger har du ikke lov å røyke hasj eller andre narkotiske punktum. 4 av vennene mine ble stoppet på sola flyplass når de kom hjem fra Amsterdam. De tok alle pisse prøve og fikk bot (alle betalte utenom en som klaget, og fikk saken henlagt.) Da var argumentet at som norsk statsborger, så har du ikke lov uansett hvor du er.

-Mahonez

Helt avskyelig at folk flest har rettferdiggjort denslags fascisme. Ta en urinprøve for straffens hensikt! Hensikten er ikke å hjelpe deg, men å straffe deg!

Derfor synes jeg alle mennesker som er tilhengere av dagens strafferettsystem er motbydelige mennesker.

Røyk cannabis i amsterdam, drit i fylla!

• Liker 2
Skrevet

Det Mahonez skriver er sant. Vi var en gjeng som dro på tur til Amsterdam for å sykle rundt og se byen, kose oss, ingen av oss røyka bortsett fra venninna mi som var stein 99% av tiden. Hun røyka en feit en rett før vi satte oss på flyet, på Gardermoen ble vi tatt til side sammen med en stor gjeng andre fra amsterdam flyet, alle måtte pisse på glass. Vi hadde jo ikke røkt så det gikk bra, men venninna mi fikk en bot og måtte betale den.

Anonym poster: f2e5b828b447b9f0c61c386221f18880

Skrevet

Det Mahonez skriver er sant. Vi var en gjeng som dro på tur til Amsterdam for å sykle rundt og se byen, kose oss, ingen av oss røyka bortsett fra venninna mi som var stein 99% av tiden. Hun røyka en feit en rett før vi satte oss på flyet, på Gardermoen ble vi tatt til side sammen med en stor gjeng andre fra amsterdam flyet, alle måtte pisse på glass. Vi hadde jo ikke røkt så det gikk bra, men venninna mi fikk en bot og måtte betale den.

Anonym poster: f2e5b828b447b9f0c61c386221f18880

Jeg hadde nektet å pisse på glass. Jeg hadde sagt, - det er her aksepterer jeg ikke i fredstid, - å bli sjekket i urinen for straffens skyld.

Greit nok å sjekke urinen for tuberkulose og sykdommer, men ikke straff! I motsetning til gud og jesus så tror ikke jeg tollere får sin plass i himmelen.

Skrevet

-Mahonez

Særiøst?

Skrevet

-Mahonez

Høres mer ut som om kompisene dine ble rævkjørt spør du meg. Kanskje en grunn til at saken ble henlagt når han klagde.

Anonym poster: 4841210eb39576a31eb863eedf2753d6

Skrevet

Når ble det ulovlig da? Jeg var i Amsterdam i mars ifjor, og vi røyka som bare det.. Men ingen som stoppet oss på flyplassen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...