Gå til innhold

Arr etter kvisene

Gjest Butterflygirl

Anbefalte innlegg

Gjest Butterflygirl

Hei.

Nå har jeg endelig kommet over puberterten med kviser og sånne ting. MEN, når kvisene har dratt sine vei så har arrene tatt over. Har nemlig store "huller" i ansiktet etter kvisene som jeg prøvde å poppe en del år tilbake. Dette er selvfølgelig veldig stygt. Disse hullene er etter hudormene jeg hadde. Er noe som kan fjerne dette? Eller er dette her for å bli?

koz :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leonard (Altså min mann) har vært veldig plaget og hadde (og har) en del arr. Dette plaget ham så mye en periode at jeg sa meg villig til å forsøke alle muligheter, koste hva det koste vil, for å bli kvitt dem. Jeg (Og han selvfølgelig) var derfor i kontakt med en rekke hudleger og -salonger. Det finnes en lang rekke alternativer m.h.t. behandling (Bl.a. krystallsliping) men felles for dem alle er at de gjør huden svært ømfintling i lang tid fremover. Det beste rådet fikk vi/han av en gammel lege som hadde vært i "gamet" i mange år; Huden har en fantastisk evne til å reparere seg selv. Stell huden din godt og arrene vil glattes ut relativt raskt.

Vel, han hadde rett! Med rens og tilførsel har fuktighet har huden hans (Leonards altså) blitt utrolig mye bedre i løpet av 1 - 2 år. De første måneden gikk han til hudpleier og fikk stelt huden hver 14. dag, nå ca. hver 10. uke. I tillegg har jeg lært ham at han skal unngå sol, så nå blander han litt selvbruningkrem i den vanlige fuktighetskremen hver dag og er fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o hvordan i jøss , Leo, får du mannen din til å gjøre noe sånt?????? har prøvd å få sambo til å rense fjeset og hive på fuktighetskrem... og at han burde ta krem på hendene ... de skriiiker etter hjelp stakkar!!! av og til tar jeg masse krem på mine og lurer det over på hans :-)

men sukk..... Er beundringsverdig du Leo (og mannen din :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, visst! Tar 2.000 pr. snute pr. time. :P:) Nei da, det er egentlig sunt bondevett ("common scence") som gjelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var heldig og fikk sjelden kviser som ung, men en periode hadde jeg 3-4 akkurat ved siden av hverandre på kinnet jeg selvsagt plukket på og det ble rødt og arrete og ville ikke gå bort. Nå vurderte jeg aldri hudpleier og slikt som Leonard, jeg bare levde som vanlig og lot huden der være mest mulig i fred (på den tiden brukte jeg ikke å rense huden om morgenen, bare gni litt i ansiktet under dusjen og jeg brukte fuktighetskrem litt sporadisk). Og etter 2-3 år var alle arrene borte, ingenting igjen. Du kan også få laserbehandling hos hudpleier, det skal visst hjelpe veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...