Mischa Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 Vi skal reise på cruise om 1 1/2 måned og skipet skal innom Haiti, eller det vil si en privat øy eid ved Haiti som eies av cruiseselskapet som heter Labadee. Da jeg leste guideboken står det at Malaria eksisterer på Haiti og at man bør medisineres. Hadde jeg ikke lest om det i boken hadde jeg mest sannsynelig ikke tenkt på det.. det er eneste øya på reiseruten hvor dette er tilfelle. Har noen fått medisiner i forbindelse med tur til Haiti/cruise? Synes det er "dramatisk" å medisinere seg for et 8 timers besøk, og vurderer å bli igjen på båten fremfor å gå i land om det vil kreve 4 uker med tabletter.
Karmosin Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 Jeg ville nøyd meg med effektivt myggmiddel.
Mischa Skrevet 12. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2012 Vi skal jo være der på dagtid og myggen er vel aktiv morgen og kveld? Jeg tenker også at en god myggspray bør benyttes, men utflukter som inkluderer soling & bading er kanskje ikke så gunstig om man helst bør være dekket til, eller kan man bruke myggmiddel på bar hud? Var vel ikke helt dette jeg tenkte på da jeg så på drømmeferier til Karibien
lillemeg90 Skrevet 12. november 2012 #4 Skrevet 12. november 2012 På dagtid ser man ikke mye til malariamyggen:) mot kveldingen når myggen kommer kan det være lurt å bruke mygga og å dekke til kroppen:) den beste måten å unngå malaria er å unngå stikk:) Og så lenge du vet om at du har vert i et malariaområde er det ingen problem. Skulle du få høy feber og fæl influensa når du kommer hjem er det en regel som sier at man iallefall skal testes for malaria på 3 dagen med feber:) 1
Karmosin Skrevet 12. november 2012 #5 Skrevet 12. november 2012 Du kan fint bruke myggmiddel på bar hud. Når jeg er i dengueområder er det den bare huden jeg konsentrerer meg mest om å spraye. På strender er det forsvinnende lite mygg, så skal dere sole dere og bade går det helt fint. Myggen er mest aktiv fra solnedgang til soloppgang, men man kan støte på døgnforvirret mygg. Skal dere på tur inn i skog er det sjanse for å støte på malariamygg selv om det er dag. Da er det kjekt å bruke myggmiddel.
Anglofil Skrevet 12. november 2012 #6 Skrevet 12. november 2012 Vi var i Labadee i juni og tok ingen medisiner for malariaygg, og ble heller ikke anbefalt det da vi spurte legen. Ble bare anbefalt vanlig myggmiddel. Heller ikke cruiseselskapet anbefalte dette da vi spurte. Mvh Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå