Gå til innhold

Tips til sporty-ferie?

Fremhevede innlegg

Gjest Marsvinet
Skrevet

Vi er en familie med stort aldersspenn. Hver sommer drar vi ett eller annet varmt sted og drar oss på stranda. Jeg vil foreslå for familien å ta en litt mer sporty ferie i sommer, fordi vi alle kunne hatt godt av å bevege oss mer. Jeg ser at sykkelferie er populært blandt mange, men jeg tror at dette kan bli litt for ambisiøst i og med at ingen av oss er i særlig god form. Tenkte at en tur-ferie hadde vært perfekt. Setter pris på tips til land som det er fint å oppleve til fots, helst i Europa.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sitronkake
Skrevet

En kollega har nettopp vært på fottur i Dolomittene (Italia). De gikk etapper på noen timer mens bagasjen ble kjørt til neste hotell, og det var en fantastisk tur. Kan fint kombineres med badeferie i Italia/Kroatia.

Skrevet

Hva med skiferie i alpene i vinter? :)

Hytte til hytte i flotte, norske fjell? F.eks. i Tafjordfjella i Møre og Romsdal.

Skrevet

Er dere vant med charterreiser? Altså har dere stort sett vært på chartertur? dersom en hiking-reise eller sykkelreise er for ambisiøst, kan du jo google "las playitas" på fuerteventura. kjempebra sport hotel (hotel og leiligheter) som tilbyr gruppetrening, hiking-utflukter, sykkelutflukter osv. De har ALT for voksne og barn. synes det er helt topp!!!

Skrevet

Korsika har fine fjell å gå i, nå flyr også Norwegian dit. Ellers er det mye merkede stier i Frankrike, for eksempel Pyreneene, som kan være verdt å sjekke ut.

Skrevet

Jeg tror ikke dere skal se helt bort fra sykkelferie selv om dere ikke er i så god form - sånne turer kan jo tilpasses hver enkelt gruppe, og man behøver ikke sykle så langt hver dag. Sykkelferie (eller fottur) kan jo også kombineres med kultur, mat og vin om man har interesse for det!

Jeg ser noen andre også nevnte Italia her. Jeg foreslår Abruzzo i Italia - der er det muligheter både for aktiviteter for de fleste som sykkelturer, fotturer og hesteridning og de har også strandlinjer med fine bademuligheter og sjøsport. Verdt en titt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...