AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #1 Skrevet 11. november 2012 Skal til Edinburgh (eller tilsvarende sted) for å treffe en venn. Er ikke opptatt av dyre hotell (bare jeg får eget rom er alt bra) eller fancy restauranter, men litt penger til kino og museeer og slikt vil jeg jo regne med. Tenkte å bli der i tre netter. Hvor mye penger bør jeg beregne pr dag, inkludert hotell, mat og diverse billige aktiviteter? Ønsker å gjøre det så billig som mulig uten å havne helt på backpacker-nivå. Anonym poster: 26a6b5d20e463ad8b4f93eaa1407ca51
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 Ingen som vet? Anonym poster: 26a6b5d20e463ad8b4f93eaa1407ca51
Gjest gjest17 Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 (endret) Vet ikke hva greie hotell ligger på Edinburgh, men jeg ville satt av rundt tusenlappen per dag, sett bort i fra hotell. Da har du litt å gå på så lenge det ikke blir shopping :-) Endret 12. november 2012 av delirious 2
Kirsebærblomst Skrevet 12. november 2012 #4 Skrevet 12. november 2012 http://www.edinburgh.org/see-do/itineraries/72-hours Litt lenger ned på siden til høyre, er det en søkeboks for både hoteller, severdigheter o.l. Plott inn dato, søk, og få opp masse valmuligheter, der står også prisen på det forskjellige 1
Mermaid Blues Skrevet 12. november 2012 #5 Skrevet 12. november 2012 Flere av museene har gratis inngang, så det trenger ikke å bli en utgiftspost Mat kan man lett få billig, bare styr unna restaurantene på Royal Mile. Det er vanlig med meny på utsiden så du kan sjekke prisen først. Et godt tips er å spise tidlig, og benytte seg av pre-theatre menu, som de aller fleste steder har. Disse pleier å vare frem til kl 19, og gir mye for pengene, som regel er det en 2-retter til prisen av en vanlig hovedrett (på stamstedet mitt i Glasgow betaler jeg ca £12 for en pre-theatre med drikke). Lunsj kan man feks ta på en chippie, videre romantisk er det ikke, men du får hemningsløse mengder av verdens beste fish&chips til £5. Kino er temmelig dyrt her til lands av en eller annen merkelig grunn (betalte £12 sist jeg var på Odeon), teater kan faktisk fort være billigere, samme med stand-up og mindre konserter. Enkelte steder er det også gratis underholdning. Hvis du (eller den du skal møte) er student får du rabatt på omtrent alt Sjekka finn.no, 3 netter i enkeltrom på et helt greit hotell i E'burgh kan fås fra rundt 750,- Så, om man går ut fra 300,-/døgnet i overnatting (jeg tar i for sikkerhets skyld, siden prisene ofte svinger) så vil en tusenlapp om dagen være et veldig romslig budsjett Du trenger neppe å benytte mye transport i E'burgh siden byen er såpass liten, men i tilfelle ullfille så er både buss og taxi veldig rimelig. Edinburgh Pass kan også være en god idé, det koster £49 for tre dager (evt £29 for en dag) og gir gratis inngang til ca alt bortsett fra slottet, samt rabatt på haugevis av restauranter, butikker og gratis flybuss. Det kan kjøpes på nett og hentes på flyplassen. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #6 Skrevet 13. november 2012 Tusen takk for svar, dere! Anonym poster: 26a6b5d20e463ad8b4f93eaa1407ca51
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå