Gå til innhold

Hvordan få bedre konsentrasjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I utgangspunktet er jeg en vaskeekte klisterhjerne, og er generelt faglig smart på skolen. Dessverre har konsentrasjonen min lenge vært et problem. Det skal sies at jeg har vært moderat deprimert en stund, og jeg mistenker at dette er årsaken. Føler ofte at "ingenting er vits", og gir lett opp.

Jeg har noen eksamener til jul, og det er ikke lenge til den første. Jeg har ikke lest mye, og det kommer til å bli veldig, veldig stressende i ukene fremover. Det samme skjedde våren 2012, jeg hadde eksamener og begynte å lese rett før eksamen. Fikk 5'ere på eksamenene(men og 4 på en jeg vet jeg kunne ha gjort det mye bedre på), som betyr at jeg heldigvis klarte å hente meg inn igjen på den korte tiden, og håper på at det samme skal skje nå. Men det er nervepirrende, og jeg er så lei meg for at konsentrasjonen min er så dårlig. Jeg orker liksom ingenting.

Hadde jeg lest enda jevnere kunne jeg til og med ha fått 6'ere, det vet jeg. Jeg er så sint på meg selv, men jeg klarer virkelig ikke. Det har ingenting med at jeg er lat å gjøre, selv om jeg føler det sånn noen ganger. Jeg har heller ingen sykdom(ADHD o.l.) som gjør at konsentrasjonen svikter. Har verken lese- eller skrivevansker. Tips til hva jeg kan gjøre i dagene og ukene fremover? Det er vel bare å kaste seg ut i det, sikkert..?

Anonym poster: e6e3af3bf52067aa17244c6721def068

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få nok søvn! Det er kjempeviktig for å klare å konsentere seg. Også vil jeg råde deg til å være i aktivitet utendørs (jogge, gå tur) i 30-60 min daglig. Man har behov for å få ut energi, og frisk luft skal være gunstig. Det tredje jeg vil råde deg til er å spise sunt, variert og ofte. Unngå raske karbohydrater og matvarer som gjør at blodsukkeret går som en berg- og dalbane, men velg mat som holder blodsukkeret stabilt gjennom dagen. Fiber, vitaminer og proteiner er nøkkelord her. Et siste tips er å ha det gøy i blant! Det er kjempeviktig og ikke bli sittende med skolearbeid/foran pcen,tven hele dagen, men vær blant folk, le, drikk kaffe på kafe og ha det kjekt :)

- søvn

- aktivitet/frisk luft

- sunn mat

- ha det gøy

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...