Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nå bestemt meg for å begynne på p-piller.. Søker litt rundt, men føler ikke jeg blir noe klokere av det, og jeg har overhodet ikke peiling på dette :vetikke:

Hvilke merker anbefales det å begynne med? eller er bivirkningene så individuelle at det kanskje ikke betyr noe?

Hvilke begynte du på, og hvilke bivirkninger hadde de?

Jente på 18, om det betyr noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette vet nok legen som skal skrive ut resept til deg mer om enn oss på KG ;-)

Anonym poster: bfd0b7daee456b3aec57a9db111c81b5

Skrevet

Bivirkningene er forskjellig ja! Noen får masse/noen bivirkninger av et bestemt merke og ingen av et annet merke, mens andre får ingen bivirkninger av det bestemte merket og bivirkninger av det andre. Vi er så forskjellig laget at man må bare prøve seg frem. Jeg bruker Yasmin og har ingen bivirkninger (som jeg vet om), har kun brukt det merket og et som ble tatt ut av produksjon for noen år siden, husker ikke hva det hette.

Skrevet

Der jeg bor virker det som Loette 28 er vanlig å begynne med, i allefall det jeg og flere av mine veninner fikk. Vet ikke hva som er grunnen til at akkurat dette merket bli r gitt.. Jeg har ikke merket noe særlig bivirkninger :)

Anonym poster: 6798c3e7da3c736bd1daf601cb6619b0

Skrevet

Dette vet nok legen som skal skrive ut resept til deg mer om enn oss på KG ;-)

Anonym poster: bfd0b7daee456b3aec57a9db111c81b5

Så man må faktisk til lege, det er ikke bare å gå til helsestasjonen?

Gjest Stronger
Skrevet

Så man må faktisk til lege, det er ikke bare å gå til helsestasjonen?

Joda, helsesøster kan gi ut hun også :)

Skrevet

Vet ikke hva som anbefales som første gangs merke. Tror ikke det har så mye å si. Det som er en fordel er jo å velge et merke som koster lite, for da får du det gratis eller rimeligere (100 kr avslag). Forutsetningen er jo at disse fungerer. Bivirkningene varierer veldig fra kvinne til kvinne.

Jeg begynte selv på yasmin, og har vært fornøyd med de. Jeg husker ikke heeelt bivirkningene jeg fikk, men det var ikke mange. Fikk større pupper, og muligens la på meg litt generelt (maks 2 kg). Men dette gikk ned etter et par måneder. Ikke puppene da, wohoo. Ellers hadde jeg vel ingen andre bivirkninger som jeg kan huske, så de kan i såfall ikke ha vært så mye til bry. De er ganske dyre da, koster over 200 kr. Tror nesten alle venninene mine går på forskjellige merker, så det er vel egentlig bare å ta seg en tur til legen/helsesøster og snakke med henne om det. Så finner dere et merke sammen :-)

Skrevet

Hver gang jeg har ønsket nye p-piller så har jeg gått til helsesøster. Hun måler blodtrykk og spør litt rundt helsa di osv. Så blir dere enige i hvilke piller du skal prøve. Plages du av disse på noen måte så er det bare å dra tilbake til helsesøster, forklare situasjonen og få nye! :)

Jeg ble veldig plaget av humørsvingninger av Mercilon som jeg brukte før - Nå har jeg begynt på minipillene Cerazette som det er mye mindre hormoner i. Merker mye mindre til humørsvingningene nå, men har noen blødninger som helsesøster sa var helt normalt de første mnd.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...