Gå til innhold

Matplan, sunn mat.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er skikkelig dårlig på å lage matplaner og det ender alltid med at det blir så kjedelig at jeg ikke følger den (mest sannsynlig fordi det er jeg som har lagd den.) Jeg har spist utrolig dårlig i det siste, og som regel bare drittmat.

Så, jeg har lyst på en matplan frem til onsdag son inneholder sunn mat. Noen som har lyst til å lage? Tror det er mer spennende for meg når andre lager den ig da blir det lettere å følge. Jeg spiser hva som helst, så er bare å komme med forslag! Men avansert matlaging kan bli vanskelig siden kjøkkenet vårt er revet og det tar litt tid å sette opp nytt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er avansert matlaging? Og hva slags utstyr har du?

Skrevet

Jeg har vel alt mulig av utstyr.avansert som i tar mye benkeplass siden jeg ikke har noe. Altså hvor man må stå å blande og lage flere ting av gangen da :)

Skrevet

Her er min matplan frem til onsdag:

Mandag: Laks bakt i ovn, krydret med kanel, salt og sitronpepper. Kålrabistenger drysset med urteblanding (rosmarin, timian, persille, dill, osv), litt salt og pepper. Servert med blandet salat (grønn salat, paprika, agurk, mais, tomat, etc)

Tirsdag: Torsk med mandeldryss: Torskefileter lagt i ildfast form. Bland lett creme fraiche med salt og sitronpepper, og ha oppå fisken. Oppå der igjen, et godt dryss hakkede mandler. Bak i ovnen i ca 20-25 minutter. Server med kokte poteter og dampet rosenkål og brokkoli.

Onsdag: Lapskaus. Laget med potet, kål, kålrabi, gulrot, purre og lammekjøtt, smaksatt med salt, pepper og litt buljong.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...