Gå til innhold

Hvorfor kontakte media

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kom nettopp over denne "artikkelen" på nrk.no: Skulle sende CV.

Her fortelles det om en jente som skulle sende en CV med en jobbsøknad, men tok feil av dokumentet og sendte en erotisk novelle istedet.

Greit nok, det er sikkert utrolig kjipt for henne, men hvorfor i all hverden tar man kontakt med nrk om noe slikt? Jeg syns ofte jeg leser helt idiotiske historier i media om folk som gjør rare ting, og jeg klarer ikke begripe hvorfor de forteller media om dette. Det ville aldri falt meg inn å ringe nrk/vg/db om jeg hadde gjort noe dumt eller om noe rart hadde skjedd meg.

Så, er det noen her som kan forsøke å forklare dette fenomenet? Ville dere noen gang tatt kontakt med media om noe rart/dumt skjedde dere?

Anonym poster: 510f502bbff8e4fe990cd090a308ffbe

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være at media kontaktet henne? En jeg kjenner skrev om noe på facebook, og ble kontaktet av NRK som ville lage sak om det (han var da venn med folk som jobbet i NRK).

Anonym poster: 5b3c87a7ae6588844a25c2d821df088f

Gjest Violetta
Skrevet

Kanskje hun skal gi ut en samling med erotiske noveller? Gratis markedsføring...

• Liker 1
Skrevet

Det er helt sikkert gjort med vilje. Å stå frem på det viset tyder på veldig oppmerksomhetsbehov.

Anonym poster: 8fdbe8630e7c01eaa26818790eaf1a79

• Liker 2
Skrevet

Tror nesten jeg må kontakte NRK pga denne tråden altså..

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lurt på det samme. Som hun dama som prøvde å komme gjennom passkontrollen på Gardermoen med et utgått nødpass (dvs hun hadde ugyldig pass forrige gang hun reiste også). Da det ikke gikk, prøvde hun seg på en bombespøk. Da det heller ikke gikk etter planen, ble media kontaktet. For en dame som prøver å bombetrue seg ombord på et fly uten gyldig pass, bør jo få komme med, ikke sant? :danse:

Og så har vi de som hadde bestilt billett til et sted som lå flere mil unna der de skulle bo. For man kan jo ikke sjekke sånt før man bestiller, da er det vel bedre å kontakte media? :buss:

Anonym poster: 2ec8d526c250940bab4e38460b67fb91

• Liker 1
Skrevet

Tror egentlig det er media som kontakter dem jeg.

Men så er det ikke uvanlig at media dikter opp nyheter heller og vrir om på saker.

Anonym poster: 5c25ec4ea464aecf3ab80699eed2135f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke kontaktet media selv, hadde vært veldig flau og aldri igjen søkt jobb der. Og hadde media kontaktet meg så hadde jeg avvist de, jeg hadde ikke nevnt dette til noen. Så skjønner meg ikke på henne, men det må vel være oppmerksomhetssykdommen kombinert med at media i blant har lite å skrive om.

Endret av Yesterday
  • Liker 1
Skrevet

Og så har man alle de oppmerksomhetssyke og hysteriske småbarnsforeldrene da, som går ut i media fordi snørrungen deres ble snakket til av en lærer. Eller de som går til media og roper og skriker opp om dårlige rutiner i barnehagen, fordi ungen falt av huska og fikk et skrubbsår. Krisemaksimering av bagateller har visst blitt helt vanlig i våre dager. :balltre:

Anonym poster: 313424912aeb8946080ba70dfe4ec9b5

• Liker 3
Skrevet

Eg held meg alltid unna media så godt det let seg gjera. Ikkje ein gong i lokalpressa likar eg meg.

Skrevet

Norske aviser er søppel. Tror ikke det er mer å si om den saken.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...