Gå til innhold

Kutte snusen - tips og råd!

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag er dagen. Jeg har prøvd før, men i dag er virkelig dagen.

(La meg plassere denne dagen i en historisk kontekst. Min mor er ikke alkis, snarere tvert i mot – men hun liker å leve en sør-europeisk livsstil, altså liker hun å drikke vin i ukedagene. Det skal visst være helsebringende. Og jeg liker snus. For min del er snusen PSYKISK helsebringende, til tross for kreftfaren det medfører. Hun liker ikke snus. Jeg liker vin, men drikker vin omtrent to ganger i måneden, om ikke sjeldnere. Så, da min mor prøvde å surne livet mitt ved å få meg til å kutte snusen, skulle jeg surne livet hennes tilbake ved å inngå et veddemål; om hun kuttet vin i ukedagene, så skulle jeg kutte snusen. Dagene, som senere ble uker, gikk. Og i dag er dagen. Hun annonserte stolt til meg i dag, lørdag den tiende november to tusen og tolv, at hun ikke har drukket noe vin i ukedagene på snart to uker. Så nå sitter rappkjeftige lille meg i saksa, og må nå kutte snusen. Ikke fullstendig, men iallefall nedgradere konsumet).

Så, nå søker jeg råd. Hva kan jeg gjøre for å ignorere trangen til å snuse? Siden jeg allerede er på slanker'n risikerer jeg å gå opp i vekt. Jeg får et uutholdelig søtsug når jeg ikke har snus i leppa. Hva kan jeg gjøre for å gli smooth forbi søtsuget? Hvor lang tid tar det før nikotinet forsvinner? Hvor lang tid tok det før DU mistet behovet for snusen?

Gi med råååd!

Anonym poster: 0a60ae3005a0c4ff1e76d81efe585417

Anonym poster: 0a60ae3005a0c4ff1e76d81efe585417

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tyggis, finn noe å gjøre, dra ut. Ikke spis sjokolade eller annet usunt som erstatter snus.

Jeg hadde bare 1 helt for jævlig dag, så gikk det bedre og bedre. Psyken! Hadde snust masse i flere år.

Lykke til.

• Liker 1
Skrevet

Begynn ihvertfall ikke med onico med mindre du må. Ha alltid tyggis eller noe annet i munnen. Jeg hadde det ikke like lett som minibelle. Første dagen var helt fin. Dagen etter kom hodepine og kvalme. Kvalmen gikk over, men hodepinen ble en stund. Konstant rastløs, svett, ukonsentrert osv. For ikke å snakke om at jeg ble veldig irritabel.

Det som hjalp meg var å laste ned røykeslutt-app, den viser tid siden slutt og hvor mye penger du har spart.

Syntes også det var veldig motiverende når tannkjøttet plutselig begynte å bli bedre :)

Anbefaler også å skrive en liten dagbok, men ikke bruk for mye tid på. Det beste er å gjøre ting som får deg til å glemme suget. Hold deg selv opptatt og om du har mulghet; dra på hytta eller andre steder hvor det er vanskelig å få tak i snus.

Anonym poster: e5d4ca6096741314f4be54cec5460560

• Liker 1
Skrevet

Jess det skulle jeg nevnt, folk opplever abstinenser på forskjellige måter- men alt bunner nok mest i om du VIL slutte. Skriv opp eller gjenta om og om igjen hvorfor du gjør dette- kan fungere ;) Håper du fikser dette! ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...