Sweet77 Skrevet 15. november 2012 #21 Del Skrevet 15. november 2012 De blir ikke noe mer undertrykt enn mennene der som lever under samme diktaturet. Det er fortsatt menn som sendes ut i krig og er de største krigsoffrene. Grunnen til at du ser på kvinner som undertrykt verden over er fordi du nekter å se på mennenes situasjon, fordi menn kun blir sett når de sitter i makt. Man ser aldri de mennene som blir dominert. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe Litt interessant det der: Det er menn som står bak undertrykkingen - i begge tilfeller. Kun i det ene tilfellet dreier det seg om undertrykking pga Kjønn. Kvinnedagen har en symbolsk verdi idet den virker samlende for kvinner som fortsatt opplever dette. At det finnes menn som også lider - jeg kan ikke se hvorfor disse to sakene skal stilles opp mot hverandre. At det ene ikke adresseres nok, tilsier ikke at man skal fjerne noe som fungerer bra for noe annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meh Skrevet 15. november 2012 #22 Del Skrevet 15. november 2012 oooooog derfor trenger vi kvinnedag:) fordi ingen diskusjoner om hvordan kvinner har det i noen situasjoner kan gå fredelig uten at noen nevner hvor jævlig mannen har det. Nei. Har du i det hele tatt sett mediebildet? Det finnes knapt motpoler for feministene innen politikken for det regnes ikke som politisk korrekt, og det er rett og slett politisk selvmord å i det hele tatt påpeke ting som taler mot dem. F.eks å påpeke at det i praksis er tilnærmet lik lønn for likt arbeid i Norge, Martha Louise som påpekte dette ble møtt av en gjeng provoserte feminister som ledet an for resten saueflokken som gikk løs på henne verbalt. Til tross for at det eneste hun gjorde var å påpeke sannheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #23 Del Skrevet 15. november 2012 Litt interessant det der: Det er menn som står bak undertrykkingen - i begge tilfeller. Kun i det ene tilfellet dreier det seg om undertrykking pga Kjønn. Kvinnedagen har en symbolsk verdi idet den virker samlende for kvinner som fortsatt opplever dette. At det finnes menn som også lider - jeg kan ikke se hvorfor disse to sakene skal stilles opp mot hverandre. At det ene ikke adresseres nok, tilsier ikke at man skal fjerne noe som fungerer bra for noe annet. Kvinner ble ikke diskriminert av kjønn, men pga egenskaper. Opp gjennom historien finnes det masse vestlige kvinner som har fått gå på gode skoler. Så lenge de var født inn i en rik familie som hadde råd til å sende dem dit. Det spiller ingen rolle hvilket kjønn som sitter med makt. Grunnen til at menn sitter med makt er som i dag, kvinner gidder ikke. De tar ikke de riktige utdannelsene og selv om de gjør det ofrer de ikke like mye i arbeidslivet for å nå disse stillingene. Noen få suksessfulle kvinner har til og med uttalt at de ikke skylder feminismen noe, og de har rett. de ser ikke sitt kjønn, kun sine egenskaper, og konkurerer på lik linje med mennene uten å hevde at de er undertrykte kvinner eller sterke kvinner. Ingen sterke individer trekker fram kjønnet sitt i karriæresettinger. Men sånn som likestilling er i dag er det kun kvinner som tjener på den og det er viktig å adressere. Derfor er en kvinnedag idiotisk og meningsløs. Du sier at kun kvinner ble diskriminert pga kjønn. Hvor mange kvinner ble altså tvangsinnskrevet i militæret under krigstid? Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 15. november 2012 #24 Del Skrevet 15. november 2012 Kvinner ble ikke diskriminert av kjønn, men pga egenskaper. Opp gjennom historien finnes det masse vestlige kvinner som har fått gå på gode skoler. Så lenge de var født inn i en rik familie som hadde råd til å sende dem dit. Det spiller ingen rolle hvilket kjønn som sitter med makt. Grunnen til at menn sitter med makt er som i dag, kvinner gidder ikke. De tar ikke de riktige utdannelsene og selv om de gjør det ofrer de ikke like mye i arbeidslivet for å nå disse stillingene. Noen få suksessfulle kvinner har til og med uttalt at de ikke skylder feminismen noe, og de har rett. de ser ikke sitt kjønn, kun sine egenskaper, og konkurerer på lik linje med mennene uten å hevde at de er undertrykte kvinner eller sterke kvinner. Ingen sterke individer trekker fram kjønnet sitt i karriæresettinger. Men sånn som likestilling er i dag er det kun kvinner som tjener på den og det er viktig å adressere. Derfor er en kvinnedag idiotisk og meningsløs. Du sier at kun kvinner ble diskriminert pga kjønn. Hvor mange kvinner ble altså tvangsinnskrevet i militæret under krigstid? Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe Hvilke egenskaper mener du kvinner besitter, som legitimerer diskriminering? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #25 Del Skrevet 15. november 2012 Pensjonister er verken yrkesaktive eller særlig aktuelle til krigstjenester. Burde de miste sin stemmerett? Dårlig sammenligning . En ting er at de mest sansynlig har jobbet før. En annen ting er at dagens samfunn er mer enn bare gruvearbeid, retten til å eie land og plikten til å gå i krig. I dag har vi sosialetjenester og en helt annen infrastruktur som alle bør få sin mening i. Slik var det ikke før. Den versjonen av kvinneundertrykking vi har fått på skolen er snever, partisk og har et meget kvast og forenklet perspektiv. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #26 Del Skrevet 15. november 2012 Hvilke egenskaper mener du kvinner besitter, som legitimerer diskriminering? Det er vel ganske åpenbart at de ikke egnet seg like godt i gruvene, som gårdsarbeidere og i andre tungarbeid, og at noen også måtte ta seg av barna i et samfunn som var strukturert rundt familien og ikke hadde dagens sosialordninger som tillater to foreldre å være arbeidsative. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 15. november 2012 #27 Del Skrevet 15. november 2012 Det er vel ganske åpenbart at de ikke egnet seg like godt i gruvene, som gårdsarbeidere og i andre tungarbeid, og at noen også måtte ta seg av barna i et samfunn som var strukturert rundt familien og ikke hadde dagens sosialordninger som tillater to foreldre å være arbeidsative. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe ...ooooog på hvilke måter gir det rett til å diskriminere dem? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Darthoven Skrevet 15. november 2012 #28 Del Skrevet 15. november 2012 Menn hadde ikke særlig med rettigheter før i tiden de heller. For eksempel fikk menn alminnelig stemmerett i 1898 og kvinner kunne stemme ved lokalvalg i 1902. 1907; Kvinner over 25 år med minst 300 daler i lønn på landet eller 400 i byen fikk stemme. 1913; Allmenn stemmerett for kvinner For menn står det imidlertid; 1898. alle menn over 25 år som har bodd minst 5 år i landet kan stemme Det presiseres ikke samme regler for kvinner. Betyr det at wikipedia ikke har fått det med seg, eller hadde kvinner "mer" stemmerett enn menn? De som imidlertid ble undertrykt MEST var jo de FATTIGE, og de glemmer man. Folk som gikk på fattigkassa ble ikke regnet som mennesker før i 1919 da de også fikk stemmerett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #29 Del Skrevet 15. november 2012 ...ooooog på hvilke måter gir det rett til å diskriminere dem? Diskriminere dem? På hvilken måte er det å diskriminere noen? At de ikke kunne konkurere på lik linje med mennene i de arbeidsmulighetene som var? At de satt beskyttet hjemme under krigstid mens mennene deres ble tvunget ut for å dø for "fedrelandet"? At de pga kjønn slapp å arbeide 14 timer i farlige gruver? At de på kjønn kunne gifte seg høyt opp i samfunnet og få tilgang til maktog innflytelse, uten å ta seg en utdannelse å jobbe for det? Hva tror du vesten egentlig var for noe? Midtøsten? Vi har alltid hatt en chivalry kodex i vesten. Kvinner har aldri opplevd lignende som kvinner i midtøsten og under islam. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 15. november 2012 #30 Del Skrevet 15. november 2012 Diskriminere dem? På hvilken måte er det å diskriminere noen? At de ikke kunne konkurere på lik linje med mennene i de arbeidsmulighetene som var? At de satt beskyttet hjemme under krigstid mens mennene deres ble tvunget ut for å dø for "fedrelandet"? At de pga kjønn slapp å arbeide 14 timer i farlige gruver? At de på kjønn kunne gifte seg høyt opp i samfunnet og få tilgang til maktog innflytelse, uten å ta seg en utdannelse å jobbe for det? Hva tror du vesten egentlig var for noe? Midtøsten? Vi har alltid hatt en chivalry kodex i vesten. Kvinner har aldri opplevd lignende som kvinner i midtøsten og under islam. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe Nå var det DU som sa at kvinnene ble diskriminert - på grunn av sine egenskaper. Her: Kvinner ble ikke diskriminert av kjønn, men pga egenskaper. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe Prøver du deg på en retrett her? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #31 Del Skrevet 15. november 2012 Nå var det DU som sa at kvinnene ble diskriminert - på grunn av sine egenskaper. Her: Prøver du deg på en retrett her? Jeg prøvde å innrette meg det politiske korrekte språk. Kvinners situasjon blir nemlig kalt diskriminering, og jeg forklarte at den "diskrimineringen" handlet om egenskaper og ikke kjønn. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 16. november 2012 #32 Del Skrevet 16. november 2012 Jeg prøvde å innrette meg det politiske korrekte språk. Kvinners situasjon blir nemlig kalt diskriminering, og jeg forklarte at den "diskrimineringen" handlet om egenskaper og ikke kjønn. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe Aaa-ha. Og jeg prøvde å forklare at kvinner fortsatt blir diskriminert - pga kjønn. Jeg tenkte da ikke på Norge, men f.eks i land, landområder og kulturer der man: - blir fengslet for å vise ansiktet sitt om man er kvinne - ikke får lov til å gå på skole - fordi man er kvinne - ikke får lov til å arbeide med hva man vil - fordi man er kvinne - blir steinet dersom man ligger med en mann - fordi man er kvinne - risikerer og få kroppen sin ødelagt av syrebad om man ser på en mann - fordi man er kvinne - risikerer å bli drept om man er sammen med en mann med en annen religion - forsi man er kvinne ...etc, etc, etc. Hva du gjør feil her, er å holde disse faktaene opp imot lidelser menn må gå igjennom. Mens jeg ikke ser noe motsetningsforhold mellom disse to problemstillingene. Tråden stiller spørsmål om hvorvidt kvinnedagen er nødvendig eller ikke. At også menn gjennomgår lidelser, endrer ikke det faktum at kvinner som diskrimineres på grunnlag av sitt kjønn, kan finne oppmuntring i en slik markering. Så jeg ser heller ikke hvorfor man skal fjerne denne markeringen, eller hvorfor man skal undergrave betydningen den har for de kvinnene som fortsatt lever under disse forholdene. Å fjerne noe bra fra en gruppe som lider, bedrer jo ikke forholdene for andre som lider. Skal du fortsette å krangle på dette? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #33 Del Skrevet 16. november 2012 Aaa-ha. Og jeg prøvde å forklare at kvinner fortsatt blir diskriminert - pga kjønn. Jeg tenkte da ikke på Norge, men f.eks i land, landområder og kulturer der man: - blir fengslet for å vise ansiktet sitt om man er kvinne - ikke får lov til å gå på skole - fordi man er kvinne - ikke får lov til å arbeide med hva man vil - fordi man er kvinne - blir steinet dersom man ligger med en mann - fordi man er kvinne - risikerer og få kroppen sin ødelagt av syrebad om man ser på en mann - fordi man er kvinne - risikerer å bli drept om man er sammen med en mann med en annen religion - forsi man er kvinne ...etc, etc, etc. Hva du gjør feil her, er å holde disse faktaene opp imot lidelser menn må gå igjennom. Mens jeg ikke ser noe motsetningsforhold mellom disse to problemstillingene. Tråden stiller spørsmål om hvorvidt kvinnedagen er nødvendig eller ikke. At også menn gjennomgår lidelser, endrer ikke det faktum at kvinner som diskrimineres på grunnlag av sitt kjønn, kan finne oppmuntring i en slik markering. Så jeg ser heller ikke hvorfor man skal fjerne denne markeringen, eller hvorfor man skal undergrave betydningen den har for de kvinnene som fortsatt lever under disse forholdene. Å fjerne noe bra fra en gruppe som lider, bedrer jo ikke forholdene for andre som lider. Skal du fortsette å krangle på dette? I flere kriseområder deles det ut mat kun til kvinner fordi mennene vist ikke er til å stole på. Av voldtektsofferet under krig er det faktisk flere menn somblir voldtatt og sexuelt missbrukt av andre soldater, men ingen krisehjelp til disse. Blant annet fordi homofili er ulovelig og kan straffes med døden. http://www.youtube.com/watch?v=IPhjFQt3M1c&feature=plcp Her kan du se hva kvinnene gjør med mennene sine i disse landene, fordi de ikke er strafferettslig ansvarlig så lenge volden går utover menn. Jeg tror menn har godt av en mannedag også. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #34 Del Skrevet 16. november 2012 Når man har mandag hver uke så bør man også tåle en kvinnedag en gang i året. Anonym poster: bda088531117df9337e253695e18b001 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 16. november 2012 #35 Del Skrevet 16. november 2012 I flere kriseområder deles det ut mat kun til kvinner fordi mennene vist ikke er til å stole på. Av voldtektsofferet under krig er det faktisk flere menn somblir voldtatt og sexuelt missbrukt av andre soldater, men ingen krisehjelp til disse. Blant annet fordi homofili er ulovelig og kan straffes med døden. Her kan du se hva kvinnene gjør med mennene sine i disse landene, fordi de ikke er strafferettslig ansvarlig så lenge volden går utover menn. Jeg tror menn har godt av en mannedag også. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe I enkelte land henges homofile menn på torvet nærmest systematisk fordi de er homofile. Ja, det skjer mange grusomheter mot menn. Det har jeg aldri, og kommer jeg aldri, til å sette spørsmålstegn ved. Jeg kommer heller aldri til å sette spørsmålstegn ved at dette trenger en helt annen fokus enn det får i dag. Men igjen: Hvorfor setter du dette opp mot den systematiske undertrykkelsen som foregår mot kvinner? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #36 Del Skrevet 16. november 2012 Men igjen: Hvorfor setter du dette opp mot den systematiske undertrykkelsen som foregår mot kvinner? Pga kunnskapsløse holdninger som dette. Når man har mandag hver uke så bør man også tåle en kvinnedag en gang i året. Anonym poster: bda088531117df9337e253695e18b001 Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 16. november 2012 #37 Del Skrevet 16. november 2012 det er jo likestilling i Norge, og vi bare fokuserer på kun kvinner. Er det ikke forskjellsbehandling mot menn? Det er forstatt MYE kvinneundertrykkelse i verden. Mye, mye, mye! Jo, det er i Norge også. En kvinne tjener for eksempel ikke like mye som en mann i samme stilling. Visste du at en kvinne i gjennomsnitt tjener 60.000 kroner mindre i året enn det menn gjør? Dvs. at kvinner tjener bare 85% av det en mann gjør. Har du tenkt på at det skjer voldtekter hver dag? En annen ting som er noe å tenke på: Et band med gutter i blir kalt et band, mens et "band "med jenter blir kalt et "jenteband". Fotball med gutter blir kalt fotball, mens med jenter blir det kalt jentefotball. Sånn er det med mye. Det er dividerte kjønnsroller, som får det til å høre som om den gruppen med menn er den rette. Kvinnedagen er en viktig markering på en viktig kamp som er blitt gjort, og som fortsatt kjempes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 16. november 2012 #38 Del Skrevet 16. november 2012 Kildene mine på tallene er fra Rød Ungdom sine nettsider, om noen hadde tenkt å bruke det mot meg. http://xn--rdungdom-54a.no/feminisme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #39 Del Skrevet 16. november 2012 Det er forstatt MYE kvinneundertrykkelse i verden. Mye, mye, mye! Jo, det er i Norge også. En kvinne tjener for eksempel ikke like mye som en mann i samme stilling. Visste du at en kvinne i gjennomsnitt tjener 60.000 kroner mindre i året enn det menn gjør? Dvs. at kvinner tjener bare 85% av det en mann gjør. Har du tenkt på at det skjer voldtekter hver dag? En annen ting som er noe å tenke på: Et band med gutter i blir kalt et band, mens et "band "med jenter blir kalt et "jenteband". Fotball med gutter blir kalt fotball, mens med jenter blir det kalt jentefotball. Sånn er det med mye. Det er dividerte kjønnsroller, som får det til å høre som om den gruppen med menn er den rette. Kvinnedagen er en viktig markering på en viktig kamp som er blitt gjort, og som fortsatt kjempes. Selfish lier. Kvinner tjener mindre pga høyere sykefraqvær og mindre vverdiskapende jobber og stillinger. Falske voldtektsanklager er ikke unntaket men regelen. Gå å spre din feminazipropaganda et annet sted. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 16. november 2012 #40 Del Skrevet 16. november 2012 Selfish lier. Kvinner tjener mindre pga høyere sykefraqvær og mindre vverdiskapende jobber og stillinger. Falske voldtektsanklager er ikke unntaket men regelen. Gå å spre din feminazipropaganda et annet sted. Anonym poster: 3ee865c0111526788af95f14592a3ebe Dette vil jeg ha kilder på! For noe tull... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå