Gå til innhold

Kjøttkvern........ har du bruk for din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om det er en god eller dårlig idè,men det slo meg nettopp at jeg har lyst på en kjøttkvern så jeg kan kjøpe kjøtt privat, både storfe og hjortekjøtt, og male det opp til hvordan jeg selv vil ha det. Det i stede for å kjøpe feks kjøttdeig på butikken. Men så tittet jeg jo på kjøttkvernene, og en elektrisk koster over 1000kr på elkjøp. Er det ingen som har en av metall som man må sveive selv, slik som min bestemor hadde, som jeg kan kjøpe brukt? :ler:

Nei men dere som har kjøttkvern, hva brukes den til liksom? Får dere ofte bruk for det, eller?

Anonym poster: 557d8435b135fa2b64b642347e55ce6b

Skrevet

Jeg har kjøttkvern i metall, sånn en gammeldags en, men må innrømme at det er den som fulgte med Kenwooden som er i bruk.

Jeg bruker den til å male fisk til fiskekaker, poteter til raspeball/komle og så bruker jeg av og til pølsehornet som kan settes på til å lage pølser.

:heks:

Skrevet

Ja, det med fisk var en kjempegod idè, jeg er kjempeglad i fisk selv, endelig kan jeg prøve å lage de fiskekakene jeg alltid har hatt lyst til. :)

Tror jeg må vurdere å ønske meg en til jul.

Skrevet

Har en kjøttkvern som kan festes på kjøkkenmaskinen og den brukes en god del :)

Skrevet

Har aldri brukt min, men ser nå at jeg bør ta den frem i stedet for å hive fisken i foodprocessoren :sjenert:

Skrevet

Har en kjøttkvern som kan festes på kjøkkenmaskinen og den brukes en god del :)

Hva bruker du din til? :)

Dere som har kjøttkvern, eller kjøkkenmaskin med kjøttkvern, kan dere si hva slags merke det er og prisen, sånn ca? :)

Gjest Ludovie
Skrevet (endret)

Hehe, jeg har tre kjøttkverner: En gammeldags en med sveiv, som jeg kjøpte på loppis for en slikk og ingenting,for veldig lenge siden, og som jeg ikke har brukt på en del år nå, en mer moderne en fra Kenwood, pluss kjøttkverntilbehør til KitchenAid.

Jeg synes jeg har bruk for kjøttkvern. Det er supert til fiskekaker eller -burgere, eller dersom man kjøper et stort stykke kjøtt og ikke trenger å bruke alt til det aktuelle måltidet, og, i særdeleshet om man kjøper hele eller halve slakt (noe jeg selv for øvrig bare har gjort noen veldig få ganger). Og om man vil lage diverse posteier, pølser, osv. Pluss at man jo selvfølgelig kan lage veldig gode hamburgere dersom man kverner kjøttet selv.

Men om DU har bruk for kjøttkvern, kommer jo helt an på hvor gøy du synes det er å bruke den, hva slags kjøtt/fisk du kjøper inn, og hvor interessert du er i matlaging. :)

Endret av Ludovie
Skrevet

Har en kitchen aid med kvern og pølsehorn. Maskinen kostet 3800 og kvernen 500. Kverner egen kjøttdeig og lager egne fiskekaker/boller :) Laget hamburger av kvernet entrecote her om dagen, den ble SÅ (!!) saftig og god. Verdt pengene i gull ;)

Skrevet

Egentlig er jeg ikke så into matlaging i det hele tatt, men veldig interessert i kjøtt og fiske retter, og da tenkte jeg på at en kjøttkvern hadde gjort seg så jeg kunne eksperimentert litt med råvarer av kjøtt og fisk. Har sett litt på kverner og det er en del dyrere enn andre, og noen billigere enn andre igjen, kanskje det finnes noe pent brukt på finn, mon tro :)

Tusen takk for svar forresten, bare å komme med forslag og tips :D

Boks, hva slags kjøtt kverner du kjøttdeig av, og hvor kjøper du det?

Skrevet

Høyrygg, kylling, lam, entrecote osv. Slakter/ferskvare Meny :)

Lykke til.

Et tips hvis du går for det er forresten å legge kverna og kjøttet (ferdig i biter) i fryseren en halvtime/time før du skal kverne det, da går det lettere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...