Gå til innhold

Særkullsbarn

Fremhevede innlegg

Skrevet

er ikkje her for å krangle å få beskjed om å vokse opp klart visste eg at han hadde barn og vi har aldri klaga men ser ikkje problem med å foreslå av vi bytter helg når det er slik.Går du på besøk til familia di eller inviterer du kanskje folk inn når du spyr?

Nå er deres bolig like mye hans barns bolig selv om de bare bor der hver 14 dag. De er ikke på besøk hos dere. Full skjerpings. Hater egoister.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tydelig at du får mange svar fra folk uten særkullsbarn her TS. Her har mannen 2 barn fra før. Blir de syke når de er her på samvær blir de her til de er friske, blir de syke hos mor bytter vi helg, eller de kommer i uka når de er friske. Blir vårt fellesbarn sykt gir vi beskjed til mor og bytter den veien.

Det har ingenting med at far skal slippe sykt barn, men å hindre så mye smitte som mulig talt. Skjerp dere damer der ute som "hater" kone nr 2, dette er da helt vanlig og har ingenting med særkullsbarn eller fellesbarn å gjøre!!!!

Anonym poster: e13fce0c699c931cf1bded5f1404c50e

Skrevet

er ikkje her for å krangle å få beskjed om å vokse opp klart visste eg at han hadde barn og vi har aldri klaga men ser ikkje problem med å foreslå av vi bytter helg når det er slik.Går du på besøk til familia di eller inviterer du kanskje folk inn når du spyr?

De er da ikke på besøk i sitt eget hjem?!

(Og ja, jeg har mann med særkullsbarn selv, så jeg "vet hva jeg snakker om".)

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner godt at du vil ha informasjon på forhånd om noe som kan være smittsomt. Det er så enkelt som en vurdering om barnet er friskt nok til å komme. Greit også å vite at man får et barn som hangler.

Brennkopper og omgangssyke, influensa mm får man bare leve med. Vet man om brennkopper så er det lite smittsomt. Her ble eldste smittet av en venninne og ingen andre i husstanden fikk det. Omgangssyke kan smitte eller ikke. Jeg har aldri opplevd at vi alle tre ble syke samtidig.

Anonym poster: 7f06ac36fb5d2833602a04bfeba7456f

Skrevet

Liquorice:

Tror ikke det nei :)

Brukte lang tid på å finne rette mann å slå seg ned med, i motsetning til mange andre..

Å han kvitter jeg meg aldri med.

Anonym poster: 74150fe33f98960e2886e4e13e7cc6ed

Det kan hende, men det er jo en mulighet for at han kvitter seg med deg.

Skrevet

Hvis folk hadde gitt litt mindre faen, og faktisk holdt seg selv/barna hjemme 48 tiner etter symptomfrihet når det gjelder omgangssyke, så kunne mange epedimier vært unngått!

• Liker 1
Skrevet

Det kan hende, men det er jo en mulighet for at han kvitter seg med deg.

Alltid gledelig å se debatt på et så "høyt" nivå..

Anonym poster: 6cb0c734591c01a3df8c4c7f9cd67bee

Skrevet

Eg er av den heldige sort og være andre kone, og eg og sambuaren min har butt samani tre år,vi har hans barn fredag til søndag kvar 14 dag !Vi har på den tida fått vårt eget barn som no er to år .Samarbeidet med eks'en går stortsett bra men er litt fortvila over at vi ikkje får informasjon på forhånd dersom dei er sjuke.Dei vanelige sjukdomane som vannkopper,influensa ol. er ikkje noko problem,men når det kjem til sjukdomar som oppkast,diare,og brennkoppar td.synest eg det er respektlaust å sende dei fra seg og får spre unødig smittepå vårt barn.Aller helst brennkoppar som er kjendt for å vere svært smittsamt og etterlater seg ofte/somregel arr.Eg er selvfølgelig opptatt av å beskytte vårt barn mot slike sjukdomar du vaneligvis ikkje ønsker velkommen i heimen din.er Det virkar som at eksen ikkje meiner at vårt barn eller vi har noko rett til å sleppe unda.Skulle ønske ho kunne gi beskjed slik at vi kunne vite om det på forhånd.Vanligvis er det ikkje noko problem å bytte på helgane om nokon er opptatt!

treng berre litt respons og synspungt!

Hvis man har flere barn så sprer det meste av smitte seg. Men man kan fint begrense mye av det også. Vi har to unger og datteren vår har hatt brennkopper to ganger. Det var ingen av oss andre som fikk det, fordi vi var nøye med å f.eks. ikke dele håndkler osv. Influensa og omgangssyken sprer vi fram og tilbake når vi får det, men det får jeg jo like gjerne av venner som av ungene (og omvendt). Når de begynner i barnehage drasser de jo med seg det ene og det andre hjem.

Alle barna er farens. I en perfekt verden ville faren bodd sammen med barna sine hele tiden. I så fall ville det ikke vært mulig å bytte bort tidspunktet eller flyttet på hvor de skulle være. Man hadde bare måte håndtert at barna var syke og forsøkt å begrense det så mye som mulig.

Hvis dere en dag splitter opp, er du klar til å forklare for ungen deres hvorfor far ikke vil ha ham/henne på besøk når han/hun er syk, fordi det vil gå utover den eventuelle nyfamilien?

Anonym poster: ea66fd619eaeae10a9bb68fd37a22246

Skrevet

Jeg tror det er stor sannsynlighet for at et barn som er kun 2-3 dager hos pappa hverannen uke, selv føler seg litt på "besøk", man får ikke samme tilhørighet som til det stedet man bor fast. Jeg selv har vært et skilsmissebarn og må si at hvis jeg var syk (da mener jeg ikke bare "litt forkjølet" ) så hadde ikke jeg lyst til å være andre steder enn i hjemmet mitt og i hvertfall ikke dra av gårde når jeg først var blitt syk! For ikke å snakke om hvor kjipt det er (for barnet) å få samværstiden kastet bort på sykdom, når man ser den ene forelderen så lite. Man må jo ta litt hensyn til barna opp i alt dette! Jeg ser ikke problemet med å ta dette opp, spesielt siden det virker som TS sin "utvidede" familie ellers bytter helger etter behov. Så hvorfor ikke ved sykdom? Det går jo også andre veien.

Skrevet

Du visste han hadde barn fra før og slik er det når man har barn. Skjerp deg og voks opp.

Anonym poster: d2fe0a052180570d03520432ff06dc56

Idiot.

Skrevet

Jeg er alenemor og jeg ville aldri sendt ungene våre til faren sin hvis de hadde smittsomme sykdommer, rett og slett fordi ungene har ei halvsøster som de vel neppe vil skal bli unødig syk. Samme dersom ungene får oppkast o.l hvis de er hos far. Da blir de der de er, så vi får begrenset "skadeomfanget". Er vel bare sunn fornuft det?

Skrevet

Eg er av den heldige sort og være andre kone, og eg og sambuaren min har butt samani tre år,vi har hans barn fredag til søndag kvar 14 dag !Vi har på den tida fått vårt eget barn som no er to år .Samarbeidet med eks'en går stortsett bra men er litt fortvila over at vi ikkje får informasjon på forhånd dersom dei er sjuke.Dei vanelige sjukdomane som vannkopper,influensa ol. er ikkje noko problem,men når det kjem til sjukdomar som oppkast,diare,og brennkoppar td.synest eg det er respektlaust å sende dei fra seg og får spre unødig smittepå vårt barn.Aller helst brennkoppar som er kjendt for å vere svært smittsamt og etterlater seg ofte/somregel arr.Eg er selvfølgelig opptatt av å beskytte vårt barn mot slike sjukdomar du vaneligvis ikkje ønsker velkommen i heimen din.er Det virkar som at eksen ikkje meiner at vårt barn eller vi har noko rett til å sleppe unda.Skulle ønske ho kunne gi beskjed slik at vi kunne vite om det på forhånd.Vanligvis er det ikkje noko problem å bytte på helgane om nokon er opptatt!

treng berre litt respons og synspungt!

Hvis dere får et barn til da, du og din sambuar? SKal dette barnet eller barn nr 1 isoleres dersom det får brennkopper?? Just sayin' ...

Skrevet

Hvis dere får et barn til da, du og din sambuar? SKal dette barnet eller barn nr 1 isoleres dersom det får brennkopper?? Just sayin' ...

Det er ikke helt samme situasjon, for i en "mine-dine-våre"familie, kan slikt faktisk smitte unngås på en enkel måte, bare folk har litt samarbeidsvilje.. Just sayin'...

Anonym poster: 6cb0c734591c01a3df8c4c7f9cd67bee

• Liker 1
Skrevet

En fordel: barnet er herdet hvis det skal begynne i barnehage, og ikke fullt så mottakelig som vanlig gjennom sitt første barnehageår.

Men spysjuke er jo ikke hyggelig da, men man blir mindre mottakelig for dette også. Det kan vel egentlig ikke skade å nevne det på en sms eller noe hvis slikt oppstår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...