Gå til innhold

Særkullsbarn

Anbefalte innlegg

Gjest andrekone
Skrevet

Eg er av den heldige sort og være andre kone, og eg og sambuaren min har butt samani tre år,vi har hans barn fredag til søndag kvar 14 dag !Vi har på den tida fått vårt eget barn som no er to år .Samarbeidet med eks'en går stortsett bra men er litt fortvila over at vi ikkje får informasjon på forhånd dersom dei er sjuke.Dei vanelige sjukdomane som vannkopper,influensa ol. er ikkje noko problem,men når det kjem til sjukdomar som oppkast,diare,og brennkoppar td.synest eg det er respektlaust å sende dei fra seg og får spre unødig smittepå vårt barn.Aller helst brennkoppar som er kjendt for å vere svært smittsamt og etterlater seg ofte/somregel arr.Eg er selvfølgelig opptatt av å beskytte vårt barn mot slike sjukdomar du vaneligvis ikkje ønsker velkommen i heimen din.er Det virkar som at eksen ikkje meiner at vårt barn eller vi har noko rett til å sleppe unda.Skulle ønske ho kunne gi beskjed slik at vi kunne vite om det på forhånd.Vanligvis er det ikkje noko problem å bytte på helgane om nokon er opptatt!

treng berre litt respons og synspungt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du visste han hadde barn fra før og slik er det når man har barn. Skjerp deg og voks opp.

Anonym poster: d2fe0a052180570d03520432ff06dc56

• Liker 2
Gjest Badebuksa
Skrevet

Skjønner godt at du ikke vil ha smitte på ditt barn.

• Liker 4
Skrevet

Skjønner godt at du ikke vil ha smitte på ditt barn.

Jeg kan også forstå det, men det er ikke riktig at far ikke skal ta ansvar for barnet sitt når det er sykt.

• Liker 4
Gjest Magdalene
Skrevet

Omgangssyken er greit å holde i et hus (må være forferdelig å "flytte" mens man har det, men andre ting må dere bare ta.

Når man har barn fra før, må man regne med at de små blir utsatt for smitte i ny og ne..

Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg kan også forstå det, men det er ikke riktig at far ikke skal ta ansvar for barnet sitt når det er sykt.

Nei, det er flere sider av samme sak. På den andre side skal man jo være åpen for endringer og bytte av helger.

Gjest andrekone
Skrevet

Eg er av den heldige sort og være andre kone, og eg og sambuaren min har butt samani tre år,vi har hans barn fredag til søndag kvar 14 dag !Vi har på den tida fått vårt eget barn som no er to år .Samarbeidet med eks'en går stortsett bra men er litt fortvila over at vi ikkje får informasjon på forhånd dersom dei er sjuke.Dei vanelige sjukdomane som vannkopper,influensa ol. er ikkje noko problem,men når det kjem til sjukdomar som oppkast,diare,og brennkoppar td.synest eg det er respektlaust å sende dei fra seg og får spre unødig smittepå vårt barn.Aller helst brennkoppar som er kjendt for å vere svært smittsamt og etterlater seg ofte/somregel arr.Eg er selvfølgelig opptatt av å beskytte vårt barn mot slike sjukdomar du vaneligvis ikkje ønsker velkommen i heimen din.er Det virkar som at eksen ikkje meiner at vårt barn eller vi har noko rett til å sleppe unda.Skulle ønske ho kunne gi beskjed slik at vi kunne vite om det på forhånd.Vanligvis er det ikkje noko problem å bytte på helgane om nokon er opptatt!

treng berre litt respons og synspungt!

Du visste han hadde barn fra før og slik er det når man har barn. Skjerp deg og voks opp.

er ikkje her for å krangle å få beskjed om å vokse opp klart visste eg at han hadde barn og vi har aldri klaga men ser ikkje problem med å foreslå av vi bytter helg når det er slik.Går du på besøk til familia di eller inviterer du kanskje folk inn når du spyr?
Gjest Fruella
Skrevet

De som det skal tas hensyn til i en slik situasjon er vel barnet som er sykt?! Hvis det beste for det barnet er å være der det er, så bør det det. Hvis ikke så synes jeg barnet skal dra til far for samvær som avtalt.

Det blit helt feil at far ikke skal ta del i/ta sitt ansvar/ha samvær fordi samværsbarnet hans er sykt!

Den slags "luksus" er ALDRI på tale for mor som har barnet boende hos seg det meste av tida.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Hjelp..

Fars andre kone...

Det betyr nok at han har vært gift 1 gang før.

• Liker 2
Gjest Fruella
Skrevet

er ikkje her for å krangle å få beskjed om å vokse opp klart visste eg at han hadde barn og vi har aldri klaga men ser ikkje problem med å foreslå av vi bytter helg når det er slik.Går du på besøk til familia di eller inviterer du kanskje folk inn når du spyr?

Til andrekone: du har bommet GROVT når du omtaler din manns særkullsbarn i samme sleng som annen familie eller folk som slenger innom på besøk. Du bør nok fortest mulig innse at din mann har samme plikter overfor særkullsbarn som for fellesbarn.

Synes du det er greit om far tok inn på hotell ei uke fordi fellesbarnet hadde spysjuken? (les: holdt seg unna fordi han ikke ville utsette seg for smitte)

Og bare så det er sagt - jeg er gift og vi har hver våre særkullsbarn. Som alle er like betydningsfulle.

Skrevet

Hadde aldri villet gifte meg med en mann med barn på si :gjeiper:

Da får man jo ikke ha mannen helt for seg selv, da han har plikter via eks dama..

Deilig å tenke på at vi kommer til å få våre egne barn en vakker dag, hvor ingen kan stjele av tiden vår ^^

Anonym poster: 74150fe33f98960e2886e4e13e7cc6ed

• Liker 1
Skrevet

Ærlig talt, om barna er syke er det vel best å være hjemme og slippe forflytning!!! Det er vel ikke bare med tanke på å smitte det andre barnet. Synes det er ganske egoistisk av biomor her å sende barn som er sjuke. En vanlig liten forkjølelse er en ting, så lenge det forkjøla barnet føler seg grei - men ved de andre sykdomstilfellene bør barna få være hjemme. Og det er ikke slik at far "slipper unna" , men sånn burde det være.

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri villet gifte meg med en mann med barn på si :gjeiper:

Da får man jo ikke ha mannen helt for seg selv, da han har plikter via eks dama..

Deilig å tenke på at vi kommer til å få våre egne barn en vakker dag, hvor ingen kan stjele av tiden vår ^^

Helt til forholdet ditt går over, også møter du en annen du vil ha barn med også er du i samme fella selv....

• Liker 2
Skrevet

Så far skal alltid slippe unna når barnet er sykt?

• Liker 4
Skrevet

Ærlig talt, om barna er syke er det vel best å være hjemme og slippe forflytning!!! Det er vel ikke bare med tanke på å smitte det andre barnet. Synes det er ganske egoistisk av biomor her å sende barn som er sjuke. En vanlig liten forkjølelse er en ting, så lenge det forkjøla barnet føler seg grei - men ved de andre sykdomstilfellene bør barna få være hjemme. Og det er ikke slik at far "slipper unna" , men sånn burde det være.

Hehe ;) Ville vel slippe belastningen denne dama..

Gjest andrekone
Skrevet

Nei, det er flere sider av samme sak. På den andre side skal man jo være åpen for endringer og bytte av helger.

Det betyr nok at han har vært gift 1 gang før.

De som det skal tas hensyn til i en slik situasjon er vel barnet som er sykt?! Hvis det beste for det barnet er å være der det er, så bør det det. Hvis ikke så synes jeg barnet skal dra til far for samvær som avtalt.

Det blit helt feil at far ikke skal ta del i/ta sitt ansvar/ha samvær fordi samværsbarnet hans er sykt!

Den slags "luksus" er ALDRI på tale for mor som har barnet boende hos seg det meste av tida.

ja det har dei også fått hatt!Dei er hjertlig velkommen når som helst og vi lever stortsett et rolig liv,aldri problem om dei vil ver lenger og sjukdom.Dete r ikkje ansvarfraskrivelse vi prøver på heller ,vi gir beskjed når vårt barn har sjukdom som vi ikkje vil smitte dei andre barna med seier vi ifra om det er noko dette er kanskje snakk om at det er aktuelt et par ganger dei kommende åra og det er dei helst dei verste sjukdomane vi vil unngå.Veit om fleire som tar hensyn og gir bskjed at dei er sjuke i hensyn til den andre parts nye barn!
Skrevet

Liquorice:

Tror ikke det nei :)

Brukte lang tid på å finne rette mann å slå seg ned med, i motsetning til mange andre..

Å han kvitter jeg meg aldri med.

Skrevet (endret)

I mine øyne er det naturlig at far tar sin del av sykdom, men også at mor og far har en dialog rundt det, og at de blir enige på forhånd om hvordan de gjør det, om barnet blir en ekstra dag til det er friskere (for barnets del!!) eller om det skal til mor/far som planlagt alikevel. Kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon med andre ord. Men, så må jeg bare få sagt som en del andre har sagt her, barnet ditt har søsken, barn blir syke og smitter hverandre, uansett hvor dårlig det passer, that's life :)

Endret av loren
  • Liker 1
Gjest andrekone
Skrevet

Så far skal alltid slippe unna når barnet er sykt?

Nei les ka ej skriv.Det er begrensa kor mange ganga dette er snakk om.Det er ikkje slik som alle trur; at barna alltid er sjuke på den helga som dei skal bo hos ossHer er det barna som gjeld begge veiar og ingen er uvenner slik som det ofte er med andre !Til ei opplysning till alle som må vere kritiske er vi opne for at barna kan sammen med oss når dei kan bestemme sjølv så her er det ikkje snakk om å sleppe unda noko som helst!Det er storesøskena til vårt barn !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...