Gå til innhold

Noen som har tips til dekking av bord til dåp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal arrangere dåpsfest for første gang. Skal ha det hjemme med middag og kaffe.

Noen som har tips til bordpynt? Billige og fine duker? Løpere? Hva er fint som pynt egentlig? Jeg er nok litt "less is more" av type, så vil ikke ta helt av. Enkelt og stilrent ønsker jeg.

Det er en gutt, så tenker hovudsaklig hvitt/offwhite/beige og blå.

Bruker dere å ha bordkort?

Anonym poster: f974fdc762daca903140ab3f489e0bca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gjort det enkelt:

Nervøs fløyel fra jysk som duk - hvit.

Englepapir/Sizoflor i en fin blåfarge som løper.

Glimma telysholdere fra Ikea med hvite telys i (med sånn gjennomsiktig "kopp", ikke de i metall selv om de også fungerer)

Et par fine blomsteroppsatser i hvitt, blått og grønt avhengig av type bord som skal brukes.

Evt. også et par kronelys/tre kubbelys med passende mellomrom på bordet om du ønsker det i tillegg/istedenfor blomster.

Blå servietter i samme stil som englepapiret.

Bordkort velger du selv. Du kan ha enkle bordkort om du vil det, panduro har i butikk flere forslag og de har samtidig det meste du trenger av utstyr. De er også behjelpelige med hvordan lage disse (om du er som meg og ikke veldig kreativ).

Lykke til med dåp :)

Skrevet

Jeg ville brukt en "renere" type duk, fløyel er bråkete bok alene, om det ikke skal kombineres med sizoflor.

Vi skal ha hvite duker, femarmede sølv-kandelabere, skal lage bordkort av telysholdere i glass, og ellers ha innslag i hvitt og sølv, muligens med innslag av lilla eller rosa. Dåp lenger utpå vinteren.

Skrevet

Her døpte vi bror og søster samtidig. Vi brukte fargene lys lilla og lys grønn.

Hvite glatte duker

Lys grønn sizoflor

Hvite miniorkiderer, samt noen løse orkideblomster(kunstige) rundt om på bordet.

Lilla kubbelys

Glass(a la kjøkkenglass) med litt lilla dekorsand og lilla telys i.

Lys lilla servietter til middag, lys grønne til kaffe.

Kanskje ikke så typisk baby og dåp, men så syns jeg ikke det ble så fint å kombinere fargene lys rosa og lys blå heller

Vi brukte ikke bordkort.

Anonym poster: 614f147f2ed8b2fb232bdd101593d4bf

Skrevet

Vi gjorde det også enkelt. Hvite, "vanlige" duker (lokalet sine), lilla englestoff til løper, små boller med vann og flytende gule og lilla friske blomster oppi, lilla stearinlys med gul sløyfe på.

Bordkortene laget jeg selv, og de var sånne vanlig brettede, av lilla tykt papir, med gult silkebånd og en gul sommerfugl på. :)

Her valgte vi med vilje noe som ikke var babyrosa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...