snoker Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Jeg sliter litt med å handle stort for familien for tiden, det blir mye små handling fordi jeg rett og slett ikke har gode nok middagsforslag, det går mye i det samme den uken vi har ungene (jeg er stemor for 2 som bor her 50%). Slik som hjemmelaget pizza,taco,koteletter, kokt torsk, pølse og stappe osv. Jeg skulle gjerne ha handlet en gang i uken og hatt et lager med tørrvarer og hermetikk stående, men syns dette er vanskelig å få til. Derfor lurer jeg på om noen av dere kan komme med middagsforlag, handleliste forslag dere selv bruker, eller andre gode tips. Gjerne tips til hvordan jeg kan få ting billigst mulig også.
Brunhilde Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Billigst mulig er Rema1000 (og tilbud i andre butikker). Middagsforslag hverdag: Laks Kjøttkaker i brun saus Lapskaus Bollefrikassé Fiskegrateng Fiskeboller/pudding i hvit saus Seibiff med masse løk Wok med kylling/storfe/svin/laks (ikke alle variantene på en gang, men hver sin gang) Middagsforslag helg: Hjemmelaget pizza Taco Fajitas Biff Kyllingvinger med pommes frites og løkringer Lasagne Tørrvarer jeg alltid har i hus er: Mel, grovt og fint Spaghettei, grov og fin Makaroni, grov og fin Bulgur Couscous Linser Kikerter Nudler Buljongterning Hermetikk: Tomater Mais Jeg bruker lite posesupper og sauser, det kjøper jeg heller inn etter behov. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 Engasjer mann og barn; Få de til å si hva de kan tenke seg, også skriver dere en lang liste du kan plukke fra. Søk på div tråder her på KG, blogger og matsider for inspirasjon. Ha fast regel på at type mat. Eks.: - Mandag er det middagspølse/kjøttkaker. - Tirsdag og torsdag er fiskedager, og da er jo utvalget uendelig. - Onsdag er suppedag, hjemmelaget eller pose. - Fredag kanskje er pizzadag, da kan dere variere med fyll, pizzasnurrer, pitapizza osv. osv osv. I tillegg lager du deg en laaaang med alt man trenger i en husholdning. På denne listen står alt fra tørkepapir til dusjsåpe til ketcup til havregryn til kaffe. Denne listen (i tillegg til at dere har fast regel på å skrive ned fortløpende når dere går tom for noe) går du gjennom hver gang du skal skrive handleliste og den vil minne det på alle de småtingene du trenger. Jeg brukte nesten ett år på å få inn alt på denne listen, men nå klarer jeg meg med to storhandlinger i måneden. Må fylle på med ferskvarer før helg (brød, melk frukt), men rutine gjør at jeg nå vet hva jeg skal kjøpe uten å måtte skrive handleliste... Anonym poster: 08c838797e42da70083c72adf36ef7e1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå