Gå til innhold

4 år eldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter på gjerdet til å spørre ut en 4 år eldre dame. Begge er i 20-årene. Hvordan hadde du reagert om en som er 4 år yngre enn deg, spurte deg ut? Hadde det vært aktuelt? Vanligvis hadde jeg latt det passere ettersom jeg anser sannsynligheten for at hun hadde greid å overse aldersforskjellen som liten, men kjemien og dama stemmer for bra..

Anonym poster: 7f28c866b36cf4de70de6d9f42eb2818

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 27, og datet nylig en på 31. Hun syntes det var toppers, siden hun er ganske ungdommelig av seg.

Anonym poster: 538ccdbb0142841c0d21459b44c8afed

Skrevet

Når kollegaer på jobben osv har gjettet alderen min før har det vært alt fra 2-7 år eldre enn det jeg er. Det er vel ganske relevant hvor gammel man ser ut og hvor gammel man virker tenker jeg :)

Skrevet

Når kollegaer på jobben osv har gjettet alderen min før har det vært alt fra 2-7 år eldre enn det jeg er. Det er vel ganske relevant hvor gammel man ser ut og hvor gammel man virker tenker jeg :)

-TS

Gjest Lurifix
Skrevet

En bekjent på 25 er sammen med en på 32(hun er over 30 i allefall). De har barn sammen og.

Skrevet

Hvor gammel man ser ut er ikke så farlig, og mange damer i 30-årene liker yngre menn.

Anonym poster: 538ccdbb0142841c0d21459b44c8afed

Skrevet

Så lenge begge er godt over tjue har ikke fire års aldersforskjell noe som helst å si, verken ene eller andre veien.

Anonym poster: ef83f426186eb3fba59eee53cff7c811

• Liker 3
Skrevet

Jeg er i slutten av tyveårene og dater en på 19.. Synes ikke alder skal komme mellom to mennesker som har følelser for hverandre og som begge er voksne nok til å vite hva de driver med. :)

Om hun takker nei med alderen din som begrunnelse, liker hun deg nok ikke så godt i utgangspunktet. Evt er hun temmelig sneversynt, og da er du sikkert better off uansett.

Hadde aldersforskjellen vært motsatt vei hadde det forøvrig ikke blitt ansett som rart i det hele tatt, så dette med at mannen må være eldst er nok bare en av disse gamle, tåpelige tradisjonene som mangler relevant meningsinnhold i dagens samfunn.

Anonym poster: 8595f814cb0e99d6dbcb9278d8275795

Skrevet

Så lenge begge er godt over tjue har ikke fire års aldersforskjell noe som helst å si, verken ene eller andre veien.

Kan si at jeg er relativt tidlig i tjueårene

Skrevet

Aldersforskjell er aldri en hindring for meg når det gjelder kjærlighet.

Skrevet

Jeg er i slutten av tyveårene og dater en på 19.. Synes ikke alder skal komme mellom to mennesker som har følelser for hverandre og som begge er voksne nok til å vite hva de driver med. :)

Om hun takker nei med alderen din som begrunnelse, liker hun deg nok ikke så godt i utgangspunktet. Evt er hun temmelig sneversynt, og da er du sikkert better off uansett.

Hadde aldersforskjellen vært motsatt vei hadde det forøvrig ikke blitt ansett som rart i det hele tatt, så dette med at mannen må være eldst er nok bare en av disse gamle, tåpelige tradisjonene som mangler relevant meningsinnhold i dagens samfunn.

Har selv møtt og kjenner noen jenter som sier det er absolutt uaktuelt å date nedover med mer enn ett år. Er det ikke litt demografisk også? Typisk Oslo området er det vel litt mindre vanlig for jenter å date nedover? Det inntrykket jeg sitter igjen med i hvert fall.

Skrevet

Kan si at jeg er relativt tidlig i tjueårene

Men du er over tjue så ser ikke noen problemer.

Regner med du er voksen nok for alderen og vet hva du gjør.

Kos deg med venninnen din. :)

Jeg er dame, forresten.

• Liker 1
Skrevet

Har selv møtt og kjenner noen jenter som sier det er absolutt uaktuelt å date nedover med mer enn ett år. Er det ikke litt demografisk også? Typisk Oslo området er det vel litt mindre vanlig for jenter å date nedover? Det inntrykket jeg sitter igjen med i hvert fall.

Det vil jeg si har mer med fordommer/sneversynthet/tåpelighet å gjøre enn med geografi. :)

• Liker 1
Skrevet

hadde ikke hatt noe imot det:) har noen venner som er opptil 4-5 år yngre enn meg, og venner som er like mange år eldre enn meg også. Og vi går godt oversens, og det er ingen problemer der. Så er det en søt og snill gutt som var litt yngre enn meg som hadde bedt meg ut så hadde jeg ikke sett på alderen som et problem. Jeg er også i 20 åra forresten!

Skrevet

4 år er da ingen aldersforskjell å snakke om - det er bare å hoppe ned fra gjerdet. :danse:

Gjest gjest17
Skrevet

Fire år er ingen aldersforskjell! Be henne ut du! :-)

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvor gamle man er og hvor modne man er. Jeg er 22 og hadde ikke villet bli sammen med en 18-åring. Men jeg er moden for alderen pga bagasjen jeg bærer, så jeg føler jeg går best med folk som er eldre enn meg. Men er man på samme nivå når det kommer til modenhet, så spiller jo ikke alder noen rolle.

Skrevet

Jeg er 24 og hadde nok nølt ganske kraftig med å date en på 20. Jeg kan bare ikke se for meg at det finnes så mange 20-åringer som er voksne nok i hodet. Ikke at jeg er en superalvorlig voksen person, jeg liker faktisk gutter som er guttete og barnlige og lekne - men de må ha litt livserfaring og.

Men man skal vel aldri si aldri :)

• Liker 1
Skrevet

Er 25 mann og kunne sikkert datet en på 21 om hun så eldre ut, egentlig det det går på for min del. Begynte å studere i høst så sjansene er jo at hun er ute i jobb før meg:-)

Anonym poster: 5daf530674ec99bc017c7147ae731aac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...